ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 13819
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :
نمایش “رویای زینب خواهد آمد” به یاد شهیدان مدافع حرم در قرچک برروی صحنه رفت

نمایش “رویای زینب خواهد آمد” به یاد شهیدان مدافع حرم در قرچک برروی صحنه رفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از قرچک آنلاین؛ نمایش "رویای زینب خواهد آمد" با مروری بر خاطرات شهید مدافع حرم سیداحسان میرسیاراست، به نویسندگی و کارگردانی جعفر کاظمی روایتگری به شیوه نقاله خوانی و نمایش صحنه‌ای است. بخش اعظمی از داستان از اتفاقات واقعی که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از قرچک آنلاین؛ نمایش "رویای زینب خواهد آمد" با مروری بر خاطرات شهید مدافع حرم سیداحسان میرسیاراست، به نویسندگی و کارگردانی جعفر کاظمی روایتگری به شیوه نقاله خوانی و نمایش صحنه‌ای است.

بخش اعظمی از داستان از اتفاقات واقعی که دختر شهید میرسیار با آن روبرو بوده الهام گرفته شده است و زینب دخار شهید مدافع حرم سیداحسان میرسیار در این نمایش نقش حضرت رقیه (س) بازی می‌کند.

بازیگران این نمایش امیرعلی بدلی، سمانه گنجی، سارینا باهو، سید فتح الله موسوی، سید محمد موسوی، حسین کاظمی، سیداعلابنی جمالی  و با حضور پرافتخاری دلبند شهید مدافع حرم سیده زینب میرسیار  به نمایش در می‌آید.

 

آغاز نمایش با نقاله خوانی از بدو تولد این شهید شروع و پس از سیر مراحل زندگی صحنه شهادت آن را نقل در می‌آورد، سپس با ورد به صحنه نمایش مروری برخاطرات زینب دخنر و همسر شهید میرسیار را به نمایش می گذارد و این داستان که برگرفته از واقعیت‌های زندگی آنان است، با استقبال تماشاگران همراه است و تا پایان داستان همگان را بر صندلی‌ها خود میخ کوب می‌کند.

جعفر کاظمی، کارگران نمایش "رویای زینب خواهد آمد" اظهار داشت: افتخار می کنم که در خدمت خانواده شهدا هستیم؛ تمام داستان این نمایش براساس واقعیت های روایت شده از همسر شهید است و امیدوارم با اجرای این اثر نمایشی ذره‌ای هرچند ناچیز ادای دینی کرده باشیم، به شهدای مدافع حرم که امنیت امروز کشورمان را مرهون همه این عزیزان هستیم و پاسخ تمام شبهات موجود در جامعه باشد.

وی گفت: با شناساندن سیره شهدا به زبان هنر می‌توانیم نتایج خوبی در رشد اخلاق معنوی آن‌ها در بین افراد جامعه به دست آورد.

 

 

کاظمی در پایان بیان کرد: باید برنامه‌های دقیق و مدونی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بهره‌گیری از روش‌های جدید و متنوع داشته باشیم تا با مطرح و بررسی کردن آن‌ها نتایج مثبتی کسب کنیم.

گفتنی است، این نمایش از 23 بهن ماه تا ششم اسفند ماه در ساعت 18 هرروز در کانون ملائک قرچک به روی صحنه می‌رود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن