ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 14196
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۵:۳۵
  • 228 بازدید
  • ارسال توسط :
برپا شدن هیئت های فاطمی افتخار نظام اسلامی است

برپا شدن هیئت های فاطمی افتخار نظام اسلامی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مادحین، حجت الاسلام سیدمصطفی میرلوحی از استادان حوزوی و دانشگاهی شب گذشته در جمع عزاداران حضرت زهرا (س) در اصفهان گفت: قدم اول برای رسیدن به اهل بیت معرفت به این خاندان است. وی در ادامه  […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مادحین، حجت الاسلام سیدمصطفی میرلوحی از استادان حوزوی و دانشگاهی شب گذشته در جمع عزاداران حضرت زهرا (س) در اصفهان گفت: قدم اول برای رسیدن به اهل بیت معرفت به این خاندان است.

وی در ادامه  با اشاره به خصوصیات رزمندگان در  هشت سال دفاع مقدس  گفت: شهدا در جبهه ها علاوه بر تداوم در انجام واجبات بر مستحبات نیز اصرار خاص داشتند و هرکس در امری با مشکل رو به رو می شد متوسل به حضرت زهرا (س) می شد و حاجت می گرفت اما بعضی ها ذکر یا علی (ع) و یا زهرا (س) می گویند اما  واجبات خود راترک کرده اند.

حجت الاسلام میرلوحی گفت: مقام حضرت زهرا سلام الله علیها از مقام سایر معصومین به جز پیامبر و حضرت علی که مقامی عظیم و بلند مرتبه دارند، بالاتر است.

میرلوحی با تشریح فضائل و مناقب حضرت زهرا (س) در کلام پیامبر اکرم (ص) گفت: در احادیث پیامبر آمده است که ایشان فرمودند فاطمه نور چشم من است. دوباره حضرت فرمودند: آیا می خواهید بیشتر از سجایا و فضایل دخترم فاطمه بگویم؟ حضرت فرمودند: فاطمه میوه ی دل من است؛ ایشان فرمودند: آیا می دانید زهرا به چه معناست؟ به معنای درخشنده وتابان؛ علت آن که به دخترم زهرا می گویند این است که هر وقت دخترم فاطمه در محراب عبادت در مقابل خدای متعال به نماز می ایستند، خصوصا در تهجد و نماز شب، نور فاطمه بر ملائکه ساطع می شود همانطور که نور شب های پرستاره بر زمین می تابد.

وی با اشاره به مقام حضرت زهرا (س) در قیامت اظهار کرد: روز محشر صدا می زنند کجا هستند فاطمیون؟ و در این هنگام شیعیان حضرت زهرا (س) به پا می خیزند و آیا نعمتی بالاتر از این نیست که کسی به این مقام برسد و همه مخلوقات غبطه می خورند و می گویند ای کاش ما جز فاطمیون بودیم

حجت الاسلام میرلوحی افزود: افتخار ما این است که در این مملکت هیات های فاطمی گرفته می شود و رزق سال خود را از حضرت زهرا می گیریم.

وی به لقب سیده نساءالعالمین حضرت زهرا (س)، اشاره کرد و گفت: از پیامبر پرسیدند: یا رسول الله آیا در قرآن لقب سیده نساءالعالمین مختص به حضرت مریم نیست؟ پیامبر فرمودند: مریم(س)سیده زمانه و شهبانوی زمان خودش بوده است، اما دخترم سید زنان عالم از اول تا آخر است.

حجت الاسلام میرلوحی در ادامه سخنان خود به عاقبت زبیر اشاره و تصریح کرد: زبیر از اشخاص طراز اول و تاثیرگذار صدر اسلام بود و از نخستین نفراتی بود که برای دفاع از ولایت وجلوگیری از غصب خلافت شمشیر کشید ولی در آخر بواسطه ی فتنه داخلی که توسط پسرش رخ داد در جنگ جمل کشته شد. جنگی که در طی آن ۱۸هزار نفر قاریان قرآن و مجتهدین زمان در آن کشته شدند.

وی در ادامه افزود : عده ای هم در دوران معاصر هستند که فرزند شهید بودند اما مسیرشان به اردوگاه فتنه گران ختم شد و در دام فتنه ها، امریکا و اسرائیل گرفتار شدند و این ملاک عمل افراد است که مهم است نه نسبت قومی و خویشی آنها.

به گفته وی، همسران پیامبران الهی همچون نوح و لوط هم در قرآن بخاطر همراهی با کفار و دشمنان و ارتکاب به گناهان لعنت شدند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سختی ماندن پای پرچم مولا علی از پیامبر بیشتر بود گفت: طرف مقابل مولا علی (ع) هم مسلمان، هم زن پیامبر، هم طلحه و زبیر و هم قاریان و مفسران قرآن بودند ولی در جبهه مقابل پیامبر همه مشرکان و بت پرستان در یک صف قرار داشتند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن