ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 14201
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۷:۱۶
  • 134 بازدید
  • ارسال توسط :
آئین بزرگداشت روز حماسه و ایثار شهر شاهد نمونه کشور برگزار شد

آئین بزرگداشت روز حماسه و ایثار شهر شاهد نمونه کشور برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از درچه نیوز، روزحماسه و ایثار شهر شاهد نمونه کشور روز یکشنبه، در شهر درچه از توابع خمینی شهر اصفهان، با حضور مسئولان شهر و شهرستان برگزار شد. این مراسم که در سالن ورزشی شهید پناهی شهر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از درچه نیوز، روزحماسه و ایثار شهر شاهد نمونه کشور روز یکشنبه، در شهر درچه از توابع خمینی شهر اصفهان، با حضور مسئولان شهر و شهرستان برگزار شد.

این مراسم که در سالن ورزشی شهید پناهی شهر درچه برگزار شد، محمدحسین ریاحی، تاریخ نگار برجسته کشور و نویسنده کتاب آیت الله سید محمد باقر درچه ای به ابعاد شخصیتی آن عالم مجاهد پرداخت.

این محقق و پژوهشگر تاریخ و تمدن ایران و اصفهان، با اشاره به واقعه جنگ در زمان شاه اسماییل صفوی درمنطقه درب جزین گفت: شهدایی که امروزه به عنوان دستاورد معنوی و ایثار معرفی می گردند حاصل تلاش و پیشینه قابل اعتماد ما به حساب می آیند و یکی از این بزرگان مرحوم ایت الله سید محمد باقر درچه ای است.
ریاحی با اشاره به بیان منزلت ایت الله سید محمد باقر درچه ای گفت: استاد جلال الدین همایی می گوید اگر ما امروز از آیت الله بروجردی سخن می گوییم به خاطر تربیت این عالم بزرگ نزد ایت الله درچه ای است و ابن سینا که به عنوان بزرگترین چهره علمی شناخته شده است 14 الی 17 سال در اصفهان بهترین شاگردانش را تربیت کرد و چنین شخصیتی کتابهایش در جهان و مجامع علمی تاثیر گذار است.
وی آیت الله سید ابالحسن اصفهانی، آیت الله بروجردی، میرزا علی آقا شیرازی، غلامرصا یزدی،حاج آقا رحیم ارباب، سید محمد رضاخراسانی، مرحوم فیاض و طیب را از دست پروردگان این عالم بزرگوار نام برد و گفت چنین علمایی در محضر آیت الله درچه ای سالها کسب علم و معرفت کرده اند.

این تاریخ نگار برجسته کشور درباره سید مجتبی میرلوحی معروف به نواب صفوی گفت: نواب طلایه دار در مجاهدت بود و در مقابله با رژیم صهیونیستی حرف اول را زد.
ریاحی افزود:  شاه حسین اردنی گفته بود که یک فرد شجاع را دیدم که من را به سمت مبارزه با اسراییل سوق داد و یاسرعرفات گفت زمانی که من در مصر مشغول مطالعات فنی بودم نواب صفوی به من نهیب زد که چرا کشور تو را گرفته اند.
استاد تاریخ دانشگاه اصفهان در ادامه تصریح کرد: نواب صفوی بزرگترین معمار ملی شدن صنعت نفت بود و اگر عظمت نواب و یاران نبود و همان ترسی که در دل شاه و دولت انگلسی انداختند موجب عقب نشینی انها شد و این هم فرزند بزرگی از این سرزمین و آب و خاک است و همه به ارزشهای معنوی و خاص تشیع که در این منطقه وجود دارد بر می گردد.

بر این اساس، در پایان این مراسم که باحضور مسئولان شهر و شهرستان برگزار شد از خانواده  19 شهید که همزمان در روز اول اسفند سال ۶۴ تشیع شدند تقدیر و تشکر شد و از خانواده شهدای مدافع حرم شهر شاهد نمونه کشور و از شهرداران شهر درچه از سال 1345 تا کنون تقدیر و قدردانی شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن