ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 14403
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
  • 106 بازدید
  • ارسال توسط :
مسئولی که به فکر دیگران نباشد پیرو حضرت زهرا(س) نیست

مسئولی که به فکر دیگران نباشد پیرو حضرت زهرا(س) نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، اجتماع بزرگ فاطمیون امروز پنجشنبه مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و با حضور آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، روحانیون، مسئولین و اقشار مختلف مردم در محل مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد. مدیرکل اوقاف و امور […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، اجتماع بزرگ فاطمیون امروز پنجشنبه مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و با حضور آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، روحانیون، مسئولین و اقشار مختلف مردم در محل مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به عنوان سخنران این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به ویژگی های حضرت فاطمه (س) گفت: خطبه فدکیه آن حضرت دارای معارف و مضامین بسیار بلندی بوده که لازم است -ما که خود را پیرو آن حضرت می دانیم- نسبت به مطالعه این خطبه احتمام ورزیم و آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

مبانی اعتقادی و فلسفه احکام الهی در خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) نهفته است

حجت الاسلام آیت عباسیان افزود: این خطبه از مبانی اصول اعتقادی و فلسفه احکام الهی است و هر حکمی که خدا برای بشر قرار داده، در آن نهفته است.

وی یادآور شد: حضرت زهرا(س) در این خطبه نسبت به فلسفه احکام دینی جملات نورانی دارد که به بندگان خدا متذکر می شود که آن دستورات را متن اصلی زندگی خود قرار دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: حضرت زهرا(س) اولین فلسفه ای را که برای احکام الهی بیان کرده است، بحث ایمان به خدا بوده که آن را مطرح می کند.

وی افزود: طی این احکام حضرت صدیقه طاهره می فرماید: «فلسفه ایمان به خدا و باور وجود احدیت این است که از شرک تطهیر می شوند، چرا که شرک عدم آرامش می آورد و هر زمانی که انسان ایمان به خدا داشته باشد به آرامش می رسد.»

حجت الاسلام عباسیان، هدف خلقت انسان را ابتلا و آزمایش دانست و گفت: همین که خداوند انسان را بر روی زمین خلق کرده است، هدفش آزمایش او در این دنیا است که در این دنیا مورد آزمایش قرار گیرد و توشه ای برای آخرت خود جمع کند.

وی تاکید کرد: اگر انسان در سختی ها مقاومت کرده و مقلد شیطان نشود، خداوند ملائکه را برای کمک و یاری او نازل خواهد کرد.

کاسبی که به خدا ایمان داشته باشد هیچگاه مرتکب فعل حرام و معامله ربوی نخواهد شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: وعده بهشت برای کسی بوده که باورش به خدا ایمان قلبی است و اگر کاسب به خدا ایمان داشته باشد، در کسب و کار هیچوقت مرتکب فعل حرام و معامله ربوی نخواهد شد.

وی افزود: این روزها- که نزدیک به ایام انتخابات است- عده ای برای جلب نظر و کسب آرا دیگران قول های دروغ بیان می کنند، به دیگران تهمت می زنند و وجهه دیگر رقبای خود را در بین تخریب می کنند و این عمل آنها نشان دهنده این است که آنها خدا را باور ندارند.

عباسیان تاکید کرد: اگر کسی بخواهد برای خدا کار کند، از مسئولیت نالان و ترسان است، چرا که پست و مقام مسئولیت می آورد و باید فردای قیامت در محضر خدا جوابگو باشد.

وی گفت: اگر وجود حضرت زهرا (س) به این مقام رسیده است که بیش از ۱۴۰۰ سال مردم برای آن حضرت چنین عزاداری می کنند، بخاطر این است که زندگی آن بزرگوار وقف برای خدا بود و همه فعل و کردارش خدایی بود.

عدالت نیست که عده‌ای از مدیران ماهانه بیش از ۲۰ میلیون تومان دریافتی داشته باشد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری افزود: این عدالت نیست که عده ای از مردم یک یا  ۱.۵میلیون حقوق بگیرند و عده‌ای از مسئولین و مدیران ماهانه بیش از ۲۰ میلیون تومان دریافتی داشته باشند.

وی افزود: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند: آن مسئولی که می گوید من پیرو مکتب حضرت زهرا(س) هستم و به فکر دیگران نیست، دروغ می گوید که پیرو آن حضرت است.

عباسیان تصریح کرد: حضرت زهرا(س) با آنکه خود و خانواده اش روزه بودند، سهم غذای خود را به فقرا و نیازمندان می داد، اگر کسی در زندگی چنین کند پیرو مکتب حضرت زهرا(س) است.

وی در پایان اشاره ای نیز به سبک زندگی حضرت زهرا(س) داشت و گفت: هر بانویی که می گوید من پیرو حضرت زهرا(س) هستم، باید ببیند حضرت زهرا چگونه با همسر و فرزندانش برخورد می کرد و آن را در زندگی خود پیاده کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.