ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 14497
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
  • 473 بازدید
  • ارسال توسط :
نهمین سالگرد اصحاب الشهدای دانشگاه خیام مشهد برگزار شد

نهمین سالگرد اصحاب الشهدای دانشگاه خیام مشهد برگزار شد

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، حجت الاسلام سلامت، یک سخنران مذهبی در نهمین سالگرد اصحاب الشهدای دانشگاه خیام مشهد گفت: ما آمدیم در این دنیا تا توشه جمع کنیم، براساس آیات و روایات و عقل سلیم، صراط […]

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، حجت الاسلام سلامت، یک سخنران مذهبی در نهمین سالگرد اصحاب الشهدای دانشگاه خیام مشهد گفت: ما آمدیم در این دنیا تا توشه جمع کنیم، براساس آیات و روایات و عقل سلیم، صراط المستقیم یعنی راه کسانی که بر آنان نعمت داده شده یعنی انبیاء، امامان، شهدا و صدیقین و دسته‌ای که راه آنها را می‌روند.

 

وی با مهم دانستن زنده نگه داشتن یاد شهدا، بیان کرد: کسانی که برای شهید نفس و قدم زدند مورد تشکر امام زمان(عج) قرار می‌گیرند و شهدا نیز از آنها تشکر می‌کنند.

 

این سخنران مذهبی ادامه داد: روزی برادر شهید شاهچراغی گفت؛ شبی خواب برادر شهیدم را دیدم که به او گفتم چه خبر؟ گفت تو نمی‌دانی اینجا چه خبر است ما هر شب جمعه خدمت اباعبدالله الحسین(ع) هستیم.

 

حجت الاسلام سلامت با بیان اینکه شهدا به دیدار سالار شهیدان می‌روند و این را یقین بدانید که کسانی که در راه شهدا کار می‌کنند مورد عنایت ائمه(ع) قرار می‌گیرند، تصریح کرد: ما باید در زنده نگه داشتن یاد شهدا کوشا باشیم.

 

وی ولایتمداری را یکی از شاخصه‌های شهدا دانست و افزود: در تاریخ اسلام می‌بینیم که فاطمه الزهرا(س) برای دفاع از ولایت لحظه‌ای درنگ نکردند.

 

حجت الاسلام سلامت با گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم، گفت: شهدای مدافع هم در دفاع از ولایت و ایجاد امنیت اقدامات مهمی انجام داده و در این راه جانشان را فدا کردند.

 

در ادامه این همایش ابوتراب از مدافعان حرم، گفت: ما به اسم مهاجر به سوریه رفتیم.

 

وی با اشاره به وضعیت حرم حضرت زینب(س) و حمله داعش به حرم این بانو، گفت: حفاظت از حرم حضرت زینب(س) به عهده شهید ابوتراب بود که توانستند کم کم حرم این بانوی بزرگوار را از حالت قبل درآوردند و داعش فهمید که نمی‌شود با حرم ایشان شوخی کرد.

 

این رزمنده بیان کرد: در فتح سنگرهای داعش متوجه شدیم به نیروهای داعش مواد مخدر و نوعی قرص و آمپول آدرنالین می‌زدند تا عملیات انتحاری انجام دهند.

 

ابوتراب خاطرنشان کرد: نیروهای داعش افراد احمقی هستند؛ به طور مثال بعد از کشته شدن افراد داعش متوجه می‌شدیم یک قاشق همراهشان هست که بعدها متوجه شدیم این قاشق برای این است که هنگامی که آنها می‌میرند تصور می‌کنند ناهار را با پیامبر(ص) در بهشت خواهند خورد! یعنی در بهشت قاشق نیست؟

 

وی تاکید کرد: با توجه به رشادت‌های مدافعان حرم، داعش در میدان جنگ فهمید که کسی نمی‌تواند به حرم حضرت زینب(س) چپ نگاه کند.

 

این رزمنده با بیان اینکه کشور ما نسبت به شهدا ارادت خاصی دارند، بیان داشت: مدافعان حرم که از ایران رفتند اجازه ندادند داعش نزدیک خاک کشور ما شود. کشور ما از جنگ نمی‌ترسد چون رهبری داریم که بسیار مدبر و شجاع است.

 

ابوتراب در پایان تاکید کرد: اگر مدافعان حرم نرفته بودند اکنون مرکز شهرهایمان نا امن بود و ما این امنیت را مرهون رشادت آنان هستیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.