ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 14541
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
  • 104 بازدید
  • ارسال توسط :
قرارگاه مدافعین حرم با مشارکت مردمی دنبال تبدیل تهدید ریزگردها به فرصت است

قرارگاه مدافعین حرم با مشارکت مردمی دنبال تبدیل تهدید ریزگردها به فرصت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اهوازنوین:سردار شاهوارپور در نشست خبری با اصحاب رسانه که درخصوص معضل ریزگردها برگزار شد اظهار داشت: حضور ریزگردها سال هاست مردم خوزستان را آزار می دهد و هرسال نسبت به سال پیش بدتر می شود. وی با اشاره […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اهوازنوین:سردار شاهوارپور در نشست خبری با اصحاب رسانه که درخصوص معضل ریزگردها برگزار شد اظهار داشت: حضور ریزگردها سال هاست مردم خوزستان را آزار می دهد و هرسال نسبت به سال پیش بدتر می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه های کاهش ریزگردها بیابان زدایی است، افزود:

بیابان زدایی از دیرباز در دستور کار منابع طبیعی و جهادکشاورزی استان قرار داشت.

سردار شاهوارپور با بیان اینکه شرایط اقلیمی خوزستان ویژه است، تصریح کرد: بیش از ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان بیابان است که همین امر به معنای استعداد این اراضی برای تبدیل شدن به کانون ریزگردها است.

وی یادآور شد: بیش از ۴۰۰هزار هکتار از اراضی در وضعیت بحرانی و ۴۰هزار هکتار در شرایط فوق بحرانی قرار دارد و با کمترین سرعت باد گرد و خاک ایجاد می شود.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) گفت: همچنین ریزگردها از کانون کشورهای حوزه خلیج فارس مانند عراق و عربستان وارد استان خوزستان می شوند.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته با توافق شرکت جنگل کاری، سپاه حضرت ولی عصر عج در یکی از کانون های بحران ریزگرد هندیجان اقدام به کاشت ۳۰۰هکتار درخت کرده ایم ،افزود:

در این اقدام از ظرفیت بسیجیان و نیروهای مردمی داوطلب استفاده شد و تابستان امسال به دلیل گرمای هوا، مراقبت های ویژه ای برای حفظ درختان به عمل آمد.

وی ادامه داد: در ۳۰ کیلومتری اهواز در آزادراه اهواز- ماهشهر بالغ بر۴هزار هکتار از کانون های ریزگرد برای کاشت درخت توسط بسیج پیشنهاد شده و توافقاتی با منابع طبیعی صورت گرفته است.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) با اشاره به آمادگی سپاه برای همکاری با دولت گفت: توافقات ستادی و میدانی انجام شده و قرارگاه مدافعین حرم در مجموعه راه اندازی شده است.

وی افزود:با توجه به اینکه اولویت ما سطح کشت وسیع است و نهال ها نیز آماده و در اولین فرصت کاشت می شوند و امیدواریم در فرصت کم با استفاده از ظرفیت بسیج درختان در راستای کاهش ریزگردها کاشته شوند.

سردار شاهوارپور با اشاره به ابراز نگرانی مقام معظم رهبری از شرایط استان خوزستان تصریح کرد: با پیگیری های نماینده ولی فقیه در استان خوزستان قطعا این تقسیم کار به خوبی پیش خواهد رفت.

وی تاکید کرد :

قرارگاه مدافعین حرم مقابله با ریزگردها ها در نظر دارد با استفاده از ظرفیت عظیم مردم بومی و محلی و مشارکت جدی مردم تهدیدات را به فرصت تبدیل کند لذا از آنجا که بسیج همان مردم است نقش مردم در پروژه مقابله با ریزگردها اساسی است

وی با بیان اینکه بیش از صد گردان از بیت المقدس بسیج شده اند، ادامه داد:

درصدد هستیم از ظرفیت های بسیج سایر استان ها نیز استفاده کنیم و ریاست محترم سازمان بسیج درخصوص همکاری تنگاتنگ با خوزستان مانند تهیه آب و کاشت درخت ابلاغاتی داشتند.

وی کاروان های راهیان‌نور را یک ظرفیت بی بدیل در این راستا توصیف کرد و یاداور شد: امسال بیش از ۷هزار نفر از زائران راهیان نور در این امر مارا یاری می کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.