ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 14811
  • ۰۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۹:۳۸
  • 237 بازدید
  • ارسال توسط :
راهیان نور باعث آشنایی نسل بعدی با فرهنگ ایثار و شهادت می شود

راهیان نور باعث آشنایی نسل بعدی با فرهنگ ایثار و شهادت می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، زهرا اصل غوابش صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهید اصل غوابش یک فرد متدین، فعال، ولایتمدار و عاشق اهل بیت بود؛ همیشه می گفت اگر کسی ولایتمدار و اهل بیتی نباشد نمی تواند مدافع اسلام، مسلمانان و ایران باشد. وی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، زهرا اصل غوابش صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهید اصل غوابش یک فرد متدین، فعال، ولایتمدار و عاشق اهل بیت بود؛ همیشه می گفت اگر کسی ولایتمدار و اهل بیتی نباشد نمی تواند مدافع اسلام، مسلمانان و ایران باشد.

وی افزود: این شهید در پادگان هفت حضرت حجت مشغول به کار بوده و در زمینه های مختلف زرهی، فرهنگی، حوزه نمایندگی و در همه حوزه ها اشتغال داشتند و هنرمند بود. فردی مذهبی بود که در محله خودمان بانی مسجد و هیئت عزاداری و زنجیرزنی را نیز تشکیل داد.

اصل غوابش تصریح کرد: شهید اصل غوابش برای جامعه و محله همیشه مفید بوده و در زمان جنگ نیز از سن ۱۶ سالگی حضور داشته و مبارزه کرد و در نهایت هم از ناحیه پا مصدوم و به درجه جانبازی نائل شد. بعد از اتمام جنگ نیز سال ها در سپاه خدمت کرد و همیشه می گفت در هر قسمتی که باشم کارم را به درستی انجام می دهم و فقط دلسوز بودن و توجه کامل داشتن برایم مهم است.

این همسر شهید مدافع حرم گفت: وقتی مقام معظم رهبری فرمودند دفاع از ایران و اسلام به مرز ما ختم نمی شود و هرجایی که اسلام و مسلمانان درخطر باشند و نیاز هم باشد، ما هم آنجا هستیم برای همین هدف، شهید غوابش به سوریه رفت و در زمینه زرهی مهارت زیادی داشته و آنجا خدمت رسانی های زیادی داشت.

وی عنوان کرد: این هدف باعث شد تا از جان (عزیزترین سرمایه برای هرکسی) و خانواده خود بگذرد تا امنیت را به ایران و ایرانی هدیه کند و واقعا نیز این شهید چنین هدفی داشت. در منزل همیشه صحبت از ایثار، جهاد، شهادت و رهبری داشت و به فرزندان توصیه می کرد که مدافع ولایت و ایران و در عین حال انقلابی وار باشند.

وی یادآور شد: وقتی که به شهادت رسید برای ما دو جنبه خوشحالی و ناراحتی داشت؛ خوشحال از اینکه به هدف خدمت کردن به اسلام رسیده و ناراحت از اینکه همسر و پدری دلسوز و مهربان را از دست دادیم. ولی همین که می بینیم مردم ایران در امنیت کامل به سر می برند، خوشحال و مسرور هستیم.

اصل غوابش ادامه داد: تمام زنان و مردانی که برای دیدار از مناطق جنگی از سراسر کشور می آیند این را بدانند که اینجا چه رشادت ها و تلاش هایی انجام و چه خون های پاکی ریخته شده تا این آزادی برای مردم ایران فراهم شده است.

وی اظهار کرد: فرهنگ راهیان نور و آوردن نسل های دوم، سوم و چهارم جنگ بسیار خوب و زیباست تا آنها را با فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد در راه خدا آشنا کنیم. باید این آزادگی و مردانگی را به نسل های آینده منتقل کنیم تا بدانند با چه تلاش هایی ایران امروز به این نقطه رسیده که همه دنیا از آن صحبت می کنند.

همسر شهید مدافع حرم در پایان گفت: شهید غوابش ۱۹ تیر ماه ۹۴ در روز قدس و ماه رمضان به شهادت رسید. حضورش در جنگ داوطلبانه و با اصرار خودش بوده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.