ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 14911
  • ۰۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
  • 141 بازدید
  • ارسال توسط :
گروه های جهادی فعال تر از همیشه در نوروز96/اینجا محرومیت در برابر معنویت جهادگران رنگ باخته است+تصاویر

گروه های جهادی فعال تر از همیشه در نوروز96/اینجا محرومیت در برابر معنویت جهادگران رنگ باخته است+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ این روزها همزمان با ایام نوروز که همه سرگرم دید و بازدیدهای نوروزی هستند، تعدادی از دانش آموزان تویسرکانی به همراه دو مبلغ به منویات رهبری در لحظه سال تحویل لبیک گفتند و چند روزی به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ این روزها همزمان با ایام نوروز که همه سرگرم دید و بازدیدهای نوروزی هستند، تعدادی از دانش آموزان تویسرکانی به همراه دو مبلغ به منویات رهبری در لحظه سال تحویل لبیک گفتند و چند روزی به دور از رنگ و لعاب شهر در دورترین روستاهای محروم تویسرکان به فعالیت های جهادی پرداخته اند.

«شهرام صادقی» رئیس سازمان بسیج سازندگی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: در راستای اهتمام ویژه به منویات مقام معظم رهبری، گروه های جهادی این نهاد در ابتدای سال جاری در مناطق محروم چهار شهرستان تویسرکان، کبودرآهنگ، نهاوند و اسدآباد با رویکرد محرومیت زدایی و مهارت آموزی برای ایجاد اشتغال فعالیت می کنند.

وی اظهار کرد: همزمان با ایام  نوروز تعدادی از جهادگران جوان بسیجی با وجود تعطیلات به فکر کمک به مناطق محروم استان هستند و صادقانه برای خدمت به مردم این مناطق پا به میدان عرصه تلاش گذاشته اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان همدان با بیان اینکه این اردوهای جهادی به صورت زودبازده و کوتاه مدت است، افزود: عمده این فعالیت ها عمرانی و یا مهارت آموزی است تا به طور مثال خانه نیازمندی ساخته و یا بازسازی شود و یا اهالی یک روستا با مهارت خاصی متناسب با شرایط موجود آشنا شوند تا در راستای ایجاد اشتغال  فعالیت خود را در سال جاری آغاز کنند.

حال این روزها به به روستای یعقوب آباد می رویم، روستایی که هنوز رنگ بهسازی به را به خود ندیده است و در این ایام به عنوان میزبانی شایسته، از جهادگران دانش آموز تویسرکانی پذیرایی می کند و مردم روستا در ابتدای سال جاری شاهد تعمیر، بهسازی و رنگ آمیزی تنها دبستان روستا توسط بسیجیان هستند.

«محمدرضا گمار» مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، از همکاری بسیج دانش آموزی و اداره آموزش و پروش بخش قلقلرود تویسرکان با این نهاد گفت: آنجا که دست در دست یکدیگر برای نونوار کردن دو مدرسه در روستاهای یعقوب آباد و گلیان که جزء روستاهای محروم تویسرکان محسوب می شوند، به میدان عمل آمده اند.

«مسعود بیات» مسئول بسیج دانش آموزی شهید روز رخ شهرستان تویسرکان هم در گفت و گویی عنوان کرد: گروه جهادی شهید حبیبی از قشر دانش آموزی در تعطیلات نوروزی به بهسازی، تعمیر و رنگ آمیزی دو مدرسه در دو روستای دور دست شهرستان پرداخته اند تا برای دانش آموزان و اهالی روستاهای محروم شادی را به ارمغان بیاورند.

بیات افزود: در ابتدای امر همراه با تعدادی از اهالی روستاها با حضور در گلزار شهدای روستا به شهدای روستا ادای احترام کردیم.

بیات عنوان کرد: حضور دو روحانی جوان همراه با دانش آموزان به اردوی جهادی ما رنگ معنوی داده است و گاهی هم همین روحانیون به اهالی روستا کمک های فرهنگی و عمرانی می کنند.

مسئول بسیج دانش آموزی شهید روز رخ شهرستان تویسرکان گفت: در حال حاضر به دنبال برنامه ریزی برای تعمیر و بازسازی یکی واحد مسکونی برای یکی از محرومان روستا هستیم.

بیات از استقبال روستاییان از جهادگران بسیجی هم می گوید: آنجا که آنان حتی از بسیجیان برای لایروبی قنات روستا درخواست کمک کرده اند و تیم جهادی دانش آموزی هم به درخواست آنان پاسخ مثبت داده است.

وی افزود: در مدرسه روستای گلیان هم به صورت خودجوش برقکار و رنگار بدون دریافت هزینه و تنها با رویکرد اقتصاد مقاومتی برای کمک به دولت پیش قدم شده اند.

 مسئول بسیج دانش آموزی شهید روز رخ شهرستان تویسرکان در ادامه از فعالیت گروه جهادی حوزه دانش آموزی در 6 عرصه در تابستان سال گذشته هم خبر داد.

«سید مهدی شاهگلزاری» یکی از روحانیونی است که دانش آموزان نوجوان را در اردوهای جهادی چند سالی است همراهی می کند، او از دستگیری از محرومان جامعه و ثواب آن با استنادبه آیات و احادیث حرف ها برای گفتن به میان آورد و می گوید: از هر فرصتی برای خدمت به مردم استفاده می کند، چه این فرصت تعطیلات نورزوی باشد چه روزهای گرم تابستان.

و حال اینجا دانش آموزان سطل ها و قوطی رنگ ها را از پله ها بالا و پایین می برند، رنگ ها را آمیخته، قلم موهای کوچک و بزرگ و رولر را برای رنگ آمیزی شسته و آماده می کنند، قبل از انجام این کارها، دیوارهای ترک خود را با راهنمای استاد کار مرمت کرده، سنباده می کشند، گاهی هم کچ و یا سیمانی می آورند و ترک های دیوارهای مدرسه را می پوشانند، دستانشان رنگارنگ، اما دل هایشان یک رنگ است.

 

 

زنگنه 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.