ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 15222
  • ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۷:۰۶
  • 122 بازدید
  • ارسال توسط :
یادمان و مقتل شهدای بوشهری در عملیات فتح المبین+ تصاویر

یادمان و مقتل شهدای بوشهری در عملیات فتح المبین+ تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  "دانشجونیوز" ،هفده ماه از انجام عملیات ناکام توکل در منطقه پل نادری و شرق رودخانه وحشی کرخه می گذشت و دشمن همچنان در منطقه گسترده فکه ، شوش ، عین خوش ، چنانه و مناطق دیگری […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  "دانشجونیوز" ،هفده ماه از انجام عملیات ناکام توکل در منطقه پل نادری و شرق رودخانه وحشی کرخه می گذشت و دشمن همچنان در منطقه گسترده فکه ، شوش ، عین خوش ، چنانه و مناطق دیگری از جبهه جنوب به سر می برد ، تا سرانجام عملیات فتح المبین در چهار مرحله برای آزاد سازی بخش وسیعی از خاک میهن و خارج ساختن شهرهای دزفول ، اندیمشک و جاده اهواز – اندیمشک از برد توپخانه و سایت موشکی سنگین و پرکار عراق طرح ریزی شد . در عملیات طریق القدس زمینه مناسبی برای این کار بزرگ و سرنوشت ساز فراهم شده بود .

برای عملیات فتح المبین فرمانده وقت سپاه ( سرلشگر رضایی ) با قرآن استخاره می کند که این آیه مبارکه می آید انا فتحنا لک فتح مبینا

عملیات بزرگ فتح المبین در تاریخ 61/1/2 با رمز یا زهرا در منطقه دشت عباس انجام گرفت که در نهایت توانستیم پیروزی بزرگی به دست بیاوریم.

یادمان شهدای فتح المبین در هشت کیلومتری شمال غربی شوش و در غرب کرخه قرار دارد. در این منطقه تعدادی از رزمندگان قرارگاه فجر که به فرماندهی شهید مجید بقایی شش روز مانده به عملیات فتح المبین، قصد رخنه از نه شیار به سنگرهای دشمن را داشتند، بعدها به نام شیارهای المهدی، شیخی، شلیکا، خِنِگ، محلات، شیر علی سلطانی، شهید ربیعی، شهید میرزایی و شهید ترکی معروف شدند– با سنگرهای کمین دشمن درگیر شده و تعداد زیادی از آنها در این شیارها به شهادت می رسند.

در عملیات فتح المبین تعدادی از رزمندگان استان بوشهر حضور داشتند که در یک بازه‌ زمانی ۴۵ دقیقه‌ای و در محلی کوچکتر از یک استادیوم ورزشی در منطقۀ زَعَن شوش به شهادت می‌رسند.

انتهای خبر/

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.