ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 15330
  • ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۶:۳۳
  • 72 بازدید
  • ارسال توسط :
فاطمی ترین حرم اهل بیت (ع) در ایران غبار روبی و عطر افشانی شد

فاطمی ترین حرم اهل بیت (ع) در ایران غبار روبی و عطر افشانی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آستان محمد هلال بن علی، در این آئین، که با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمد ابوترابی و جمعی از مسئولان شهرستان آران و بیدگل برگزار شد، زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی آستان مقدس حضرت محمد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آستان محمد هلال بن علی، در این آئین، که با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمد ابوترابی و جمعی از مسئولان شهرستان آران و بیدگل برگزار شد، زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع)، با مولای خود، میثاقی دوباره بستند.

حاضران، در این مراسم معنوی، با دیدگانی بارانی، زیارت نامه عشق را زمزمه کردند و آغوش نیاز و تمنای خود را گرد ضریح منور و ملکوتی اولین سفیر فاطمی حلقه زدند.

آنها، پس از طنین‌انداز شدن آوای جان بخش آیات قرآن، قرائت دعای اذن دخول و اجرای آداب زیارت، به زانوی ادب نشسته و با چشمانی اشکبار، در سایه سار حریم فرزند مولی‌الموحدین علی (ع) و در جوار شهدای گلگون کفن، با خدای خویش، نجوا کردند و غبار نشسته بر ضریح مطهر را زدودند و بخش های داخلی ضریح و دیواره های اطراف بقعه متبرکه نوه پیامبر را، با گلاب ناب محمدی شستشو داده و دریای بیکران دل هایشان را به نجف اشرف متصل کردند.

همچنین، خادمین این آستان مقدس، در حالی که زمزمه مدیحه سرایی مداحان اهل بیت(ع)، دل و جان آنها را نوازش می داد، نذورات داخل ضریح که نشانه عشق و ارادت شیعیان به محضر مبارک اولین مهاجرعلوی است را، در بسته‌های ویژه، جمع‌آوری کردند.

غبارروبی، از آیین های دیرین حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع) است که هر دو ماه یک بار، با حضور آیات عظام، شخصیت‌های کشوری و استانی، خیران و خادمان آستان مقدس حضرت محمد هلال (ع) و زائران و مجاوران حرم مطهر برگزار می‌شود.

محمد هلال(ع)، فرزند بلافصل امیر مؤمنان علی(ع)، از جمله امام زاده های شاخص استان اصفهان است که در شهرستان آران و بیدگل، شمالی ترین نقطه استان اصفهان مدفون است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.