ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 15332
  • ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۶:۴۰
  • 522 بازدید
  • ارسال توسط :
مهمانان خارجی که در نینوای ایران کربلایی می شوند

مهمانان خارجی که در نینوای ایران کربلایی می شوند

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: مازندرانی‌ها در اردوگاه راهیان نور در خرمشهر، پا را فراتر از مرزهای جغرافیایی گذاشته و پذیرای زائران چندین کشور جهان شدند، طلبه‌های خارجی جامعه المصطفی از همان گروه مهمان‌هایی هستند که برای اسکان به اردوگاه راهیان نور مازندران در خرمشهر آمدند، زائران خارجی راهیان نور که اینجا را خانه خود […]

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: مازندرانی‌ها در اردوگاه راهیان نور در خرمشهر، پا را فراتر از مرزهای جغرافیایی گذاشته و پذیرای زائران چندین کشور جهان شدند، طلبه‌های خارجی جامعه المصطفی از همان گروه مهمان‌هایی هستند که برای اسکان به اردوگاه راهیان نور مازندران در خرمشهر آمدند، زائران خارجی راهیان نور که اینجا را خانه خود می‌دانند.

غروب بود، تازه به اردوگاه شهدای مازندران رسیده بودند، چهره‌های خندان اما خسته آن‌ها هرکسی را به خود جلب می‌کرد، به‌پای صحبت آن‌ها نشستم. « یاسر» اهل لبنان است و به تحقیقاتش درباره جنگ بین ایران و عراق اشاره می‌کند، وی که اولین بار است برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب به ایران آمده، می‌گوید: روحیه ولایت‌پذیری و اخلاص شهدا را می‌توان در این مناطق حس کرد.

شهید شاطری بین لبنانی ها به حسام خوش نویس مشهور است

فضای معنوی و ساده راهیان نور و مناطق عملیاتی یاسر را مجذوب می‌کند، وی از شهید شاطری که بین لبنانی‌ها به حسام خوش‌نویس مشهور و معروف است و به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسید خاطره‌ای نقل می‌کند و می‌گوید: شهید شاطری خوش‌اخلاق بود، اینکه بخواهم در ایران به تحصیل بپردازم به خاطر دعا و راهنمایی شهید شاطری بود.

علی دیگر زائر خارجی و مهمان اردوگاه مازندران است که از کشمیر به اردوگاه شهید باکری آمده است، می‌گوید: «دل‌های مرده درراهیان نور زنده می‌شود»، ادامه می‌دهد: بچه‌های کشمیر را برای راهیان نور به ایران آوردیم و کتاب‌های شهدا را به زبان اردو ترجمه کردیم که مورد استقبال بی‌نظیر کشمیری‌ها قرار گرفت.

ما کشمیری‌ها روحیه شهادت‌طلبی خود را مدیون شهدای ایران می‌دانیم که آن‌ها با خونشان درخت اسلام را آبیاری کردند

وی می‌گوید: ما کشمیری‌ها روحیه شهادت‌طلبی خود را مدیون شهدای ایران می‌دانیم که آن‌ها با خونشان درخت اسلام را آبیاری کردند.

ذوق را در چشمان علی می‌توان دید، می‌گوید: کشمیری‌ها شهدای ایران را می‌پرستند، شاید در اینجا شهدای شما گمنام باشند اما در میان کشمیری‌ها و در آن‌طرف دنیا شهدای شما گمنام نیستند.

عبدالله” از کشور کومور که اولین بار به راهیان نور آمده است و زیاد به زبان فارسی مسلط نیست اما دست‌وپاشکسته می‌گوید: وقتی دیدم چه ظلم بزرگی در اینجا اتفاق افتاده و کشوری مورد تجاوز قرارگرفته است، انسان‌هایی مظلومانه در مقابل این ظلم ایستادند، دلم شکست و احساسم قابل‌بیان نیست.

عبدالله آمدن زائرانی ایرانی و خارجی به این مناطق را از برکت خون شهدا و پیروی از ولایت می‌داند و مناطق عملیاتی جنوب را کربلای ایران می‌داند که برگرفته از کربلای اباعبدالله است.

این زائر کومری در لابه‌لای سخنانش به رفتار حکومت آل سعود در منطقه هم اشاره می‌کند و می‌گوید: سعودی‌ها عقل ندارند در قرآن تدبر نمی‌کنند، اگر آن‌ها فکر می‌کردند هیچ‌وقت به دشمنان اسلام کمک مالی نمی‌کردند تا مردم مظلوم کشورهای مسلمان مثل یمن، سوریه، عراق و … را موردحمله قرار دهند.

یکی از دیگر مهمانان خارجی اردوگاه شهدای مازندران در خرمشهر “لندی جمعی” از کشور سنگال است، ایران را خانه دوم خود می‌داند و ادامه می‌دهد: قرار بود برای زیارت به قم بروم اما وقتی با من تماس گرفتند به اردوی راهیان نور می‌آیی قبول کردم.

پنج سال دنبال شهادت می‌گردم اما نمی‌دانم چرا قسمتم نمی‌شود، این حرف را “قاسم” از پاکستان با آه و بغضی که در گلو دارد می‌گوید، پسرعموی قاسم جز شهدای مدافع حرم پاکستانی بود که در سوریه در دفاع از حرم اهل‌بیت به شهادت رسیده است.

قاسم زائر بار اولی است و با دیدن مناطق عملیاتی می‌گوید: رزمندگان ایران چقدر زحمت کشیدند، در آب جنگیدن کار خیلی سختی است در آب عملیات کردن با آتش گلوله دشمن قابل‌تصور نیست.

او با اشاره به اینکه آمریکا و اسرائیل حامی صدام در جنگ عراق علیه ایران بودند می‌گوید فقط روحیه ایمانی و ولایی شهدا باعث شد در این جنگ سخت آن‌هم مقابل دشمن تا بن دندان مسلح پیروز شوند.

دیروقت بود و کاروان زائران خارجی راهیان نور که از ۱۷ کشور جهان دورهم جمع شده بودند و میهمان اردوگاه مازندران بودند، آنچه مشخص است، اینکه مغناطیس حسینی در کربلای ایران دل هر انسان آزاده‌ای را از هر گوشه‌ای در این جهان به خود جذب می‌کند. فرقی نمی‌کند از شمال ایران آمده باشند برای زیارت شهدا و یا از شمال آفریقا و اروپا، مناطق عملیاتی جنوب تابلوی بزرگی از فرهنگ ایثار و مقاومت را که با خون شهید به تصویر کشیده شد در دنیا به نمایش درآورده است تا امید جهان اسلام و الهام‌بخش همه آزادگان و مستضعفان جهان باشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.