ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 15448
  • ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
  • 116 بازدید
  • ارسال توسط :
24 شهید و 90 مجروح در حمله تکفیری‌ها به حسینیه شیعیان پاراچنار

24 شهید و 90 مجروح در حمله تکفیری‌ها به حسینیه شیعیان پاراچنار

صبح روز جمعه گذشته در حالی که صدها تن از شیعیان منطقه پاراچنار در حسینیه مشغول عزاداری بودند‌، تروریست‌های تکفیری با انفجار بمب در برابر درب حسینیه، 24 تن از عزاداران را به شهادت رساندند و 90 نفر را هم زخمی کردند‌. پاراچنار در ایالت «خیبر پختونخواه» و نزدیک مرز «افغانستان» قرار دارد‌. این منطقه […]

صبح روز جمعه گذشته در حالی که صدها تن از شیعیان منطقه پاراچنار در حسینیه مشغول عزاداری بودند‌، تروریست‌های تکفیری با انفجار بمب در برابر درب حسینیه، 24 تن از عزاداران را به شهادت رساندند و 90 نفر را هم زخمی کردند‌.
پاراچنار در ایالت «خیبر پختونخواه» و نزدیک مرز «افغانستان» قرار دارد‌. این منطقه شیعه‌نشین سال‌هاست که مورد حمله و تهدید گروه‌های تکفیری قرار دارد.
تنها چند ساعت پس از این واقعه تروریستی رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند که گروه تروریستی «جماعت‌الاحرار» در پیامی مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم، گروه تروریستی «جماعت‌الاحرار» در پیامی ویدئویی مسئولیت  این حمله را برعهده گرفته است.
این گروه تروریستی یکی از شاخه‌های طالبان پاکستان محسوب می‌شود که چندی پیش هم دولت پاکستان را به خاطر به قتل رساندن مولوی «غازی عبدالرشید» تهدید به انجام عملیات تروریستی کرده بود.
تجمع اعتراضی شیعیان
از آنجا که پیش از این نیز پاراچنار شاهد حملات تروریستی علیه شیعیان مظلوم بوده است، رهبران شیعی پاکستان تصمیم گرفته‌اند دست به تجمع اعتراض‌آمیز بزنند و تا زمانی که از سوی دولت پاکستان در راستای تامین امنیت این مناطق سیاستی جدی اتخاذ نشود، تدفین پیکر شهدا را به تعویق بیندازند. هرچند که دولت پاکستان اعلام کرده در راستای تامین امنیت شیعیان پاکستان و مخصوصا شهر پیشاور تلاش می‌کند اما شیعیان این کشور این اقدامات را «ناکافی» می‌دانند.
علامه «فدا مظاهری» در این خصوص به تجمع‌کنندگان گفته: «ما در مذاکرات با نیروهای دولتی به خواسته‌های خود رسیدیم و قرار است از این به بعد در مراکز ایست و بازرسی، نیروهای جوان شیعی حضور پیدا کنند و همچنین علیه ماموران خطاکار نیز پیگیری قضایی صورت گیرد».
نماز بر پیکر شهدای این واقعه تروریستی در حسینیه‌ای که انفجار در آن انجام شده بود اقامه شد و پس از آن به رغم تهدیدها، شهدا دفن شدند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.