ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 15639
  • ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱:۰۲
  • 93 بازدید
  • ارسال توسط :
شهید آوینی، مصداقی از هنرمند متعهد است/ اقتصاد، هنر انقلاب را تحت تاثیر قرار داده است

شهید آوینی، مصداقی از هنرمند متعهد است/ اقتصاد، هنر انقلاب را تحت تاثیر قرار داده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، شورجه  دیدگاهش را در زمینه نگاه هنری شهید آوینی این‌گونه بیان كرد: شهید آوینی بزرگوار یكی از مصادیق هنر متعهد و هنرمندی با آرمان‌های دینی است. یك هنرمند جهت‌دار كه نگاهی سلامت داشت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، شورجه  دیدگاهش را در زمینه نگاه هنری شهید آوینی این‌گونه بیان كرد: شهید آوینی بزرگوار یكی از مصادیق هنر متعهد و هنرمندی با آرمان‌های دینی است. یك هنرمند جهت‌دار كه نگاهی سلامت داشت و هدفش را می‌دانست كه باید در كجا جست وجو كند. او ابزارش را درست انتخاب كرد. اگر جامعه سینمایی و هنری ما بزرگانی مثل شهید آوینی را الگو قرار بدهند، قطع به یقین سینمای ما در جهت اهداف انقلاب قرار می‌گیرد و جامعه را به نور انقلاب متبلور می‌كنند.
 
وی سپس درباره اینكه اكنون جایگاه هنر در میان مردم را بعد از گذشت 38 سال از انقلاب اسلامی چطور می‌بیند، اظهار كرد: اگر بخواهیم مقایسه‌ای در هنر قبل و بعد از انقلاب داشته باشیم، به لحاظ محتوا و درون مایه یقینا تغییرات چشمگیری داشتیم یعنی در واقع هنری كه آن  زمان در خدمت طاغوت بود و دین‌زدایی و دین ستیزی را در جامعه به همراه داشت، با هنر حال حاضر كه در خدمت انقلاب قرار گرفته و به لحاظ شكلی و محتوایی منطبق با قوانین اسلامی است، بسیار متفاوت شده است. قاعدتا هنرمندان ما باید یك سری نبایدهای دینمان را در آثارشان رعایت می كردند، بنابراین مسلما ما تغییراتی طی این سال ها در هنرمان داشتیم اما اینكه بگوییم طی این 38 سال بعد از انقلاب هنر در جایگاه و مقام یك وسیله در خدمت آرمان‌های انقلابی قرار گرفته، این اتفاق حاصل نشده است.
 
وی ادامه داد: البته هنرمان در جهت اصلاح گام برداشته است اما به طور كامل در خدمت آرمان‌های انقلابی نبوده است كه دلایل مختلفی دارد و در رشته‌های مختلف این موضوع متفاوت است كه چقدر توانسته‌اند به اهدافشان برسند یا نرسیدند و علت چیست. یك زمانی هست كه جایگاه هنر را از مقوله اثرپذیری در جامعه نگاه می كنیم و یك زمانی هم هست كه از نگاه مسئولان به این مقوله می‌پردازیم و یا خود هنرمندان خودشان را قیاس كنند. به دلیل اینكه هنر از مقوله فرهنگ است اما متاسفانه در این مباحث بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یا نگذاشتند ما به هنر اصیل نزدیك شویم و یا احمال مسئولان كار موجب این اتفاق شد كه آن هم ناشی از این است كه شاید مسئولان ما ذاتا خیلی با هنر ارتباط نداشتند و ندارند و یا مباحثی مثل اقتصاد به قدری خودش را برجسته نشان داده كه هنر در این میان كم‌رنگ شده است، بنابراین به هر جهت هنر در خدمت آرمان‌های انقلاب قرار نگرفته است.
 
شورجه تاكید كرد: ما هنوز تا رسیدن به جامعه امام زمانی اسلامی و ناب خیلی فاصله داریم و رسیدن به این هدف و نتیجه خوب جز در اثر هدایت، حمایت، راهنمایی و برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری‌های مطلوب، حاصل نخواهد شد. هرچه به هنر و هنرمندان متعهد و جهت دار در جهت اهدافی انقلابی اهمیت داده شود و هزینه شود و وقت و انرژی گذاشته شود تا در پی این اتفاق هنرمندانی باهمین نگاه سالم تربیت شوند و به جامعه تزریق شوند موفق‌تر خواهیم شد.
 
این تهیه‌كننده در پایان تصریح كرد: همان طور كه انقلاب ما رویكرد مشخصی داشت و با اهداف مشخصی هم به نتیجه رسید، هنر هم به تبع انقلاب می‌تواند تعریف‌پذیر باشد و جهت و هدف داشته باشد. هنر باید هدفدار باشد و هدفش هم ارزشمند باشد، این اتفاق حاصل نمی‌شود مگر اینكه هنرمند سالم و متعهد وجود داشته باشد.  

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.