ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 15691
  • ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۸:۲۹
  • 465 بازدید
  • ارسال توسط :
ترامپ: حمله شیمیایی به استان ادلب نتیجه تردید اوباماست/ اسد مقصر است

ترامپ: حمله شیمیایی به استان ادلب نتیجه تردید اوباماست/ اسد مقصر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای گفت: حمله شیمایی در استان ادلب سوریه سزاوار سرزنش است و جامعه مدنی نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد.   وی که قصد داشت به نوعی باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای گفت: حمله شیمایی در استان ادلب سوریه سزاوار سرزنش است و جامعه مدنی نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد.

 

وی که قصد داشت به نوعی باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین کشورش را نیز مقصر بداند، افزود: این اقدامات شنیع دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه نتیجه ضعف و تردید دولت سابق آمریکاست. باراک اوباما در سال 2012 گفته بود که خط قرمزی را علیه استفاده از سلاح‌های شیمیایی تعیین خواهد کرد اما هیچ کاری انجام نداد.

 

این در حالی است که ارتش سوریه هرگونه نقش داشتن در این حمله شیمیایی را رد کرده و تاکید دارد که هرگز از سلاح‌های شیمیایی استفاده نمی‌کند.

 

حمله شیمیایی روز سه شنبه که در آن چندین تن از جمله کودکان کشته شدند یک هفته پس از آن صورت گرفت که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه و نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کردند تمرکزشان در سوریه به جای ترغیب اسد به واگذاری قدرت، بر توقف شبه‌نظامیان داعش معطوف است.

 

یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ اعلام کرد که پس از حمله شیمیایی در استان ادلب دولت به دنبال گزینه‌های سیاسی است اما این گزینه‌ها محدود هستند و دیدگاه‌های ابراز شده از سوی تیلرسون و هیلی همچنان تحت بررسی قرار دارند.

 

وی افزود: توانایی ما برای خلاص شدن از دست اسد افزایش نیافته چراکه او دست به چنین اقدامات وحشتناکی می‌زند.

 

وزیر امور خارجه فرانسه گفته که این حمله شیمیایی راهی برای آزمایش دولت ترامپ است و از واشنگتن درخواست کرده تا موضعش را نسبت به اسد مشخص کند.

 

یکی از اعضای مخالفان سوری نیز گفت: این حمله نتیجه مستقیم بیانیه‌های اخیر آمریکا درخصوص اسد بود.

 

یکی دیگر از مقامات ارشد آمریکا نیز گفت: عربستان و ترکیه که هر دو متحدان کلیدی علیه داعش هستند پیشتر اشاره کرده بودند که نابودی داعش نسبت به برکناری اسد اولویت دارد و برکناری او تنها تنش‌ها را در منطقه افزایش می‌دهد.

 

یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت: اگر این حمله همانطور که به نظر می‌رسد باشد، قطعا یک جنایت جنگی است. دولت آمریکا همچنان در حال جمع آوری اطلاعات مربوط به این رویداد است.

 

یک منبع دولتی آمریکا گفت: واشنگتن معتقد است که از گاز سارین در این حمله استفاده شده و این حمله به احتمال زیاد توسط نیروهای وفادار به اسد صورت گرفته است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.