ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 15768
  • ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
  • 107 بازدید
  • ارسال توسط :

گلباران حرم رضوی در شب میلاد امام جواد(ع)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی، مهدی رجب‌پور،  مسئول کانون مسجد جوادالائمه(ع) مشهد، ظهر امروز، 16 فروردین‌ماه در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های ولادت با سعادت امام جواد(ع) در مشهد، به تشریح برنامه‌های روز میلاد پرداخت. وی با اشاره به فرموده امام رضا(ع) […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی، مهدی رجب‌پور،  مسئول کانون مسجد جوادالائمه(ع) مشهد، ظهر امروز، 16 فروردین‌ماه در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های ولادت با سعادت امام جواد(ع) در مشهد، به تشریح برنامه‌های روز میلاد پرداخت.
وی با اشاره به فرموده امام رضا(ع) که جوادالائمه(ع) بابرکت‌ترین مولود است، به ضرورت بزرگداشت ایام میلاد حضرت جوادالائمه(ع) در شهری که منتسب به پدر ایشان است، تأکید کرد و گفت: شهر امام رضا(ع) در شب میلاد یگانه فرزند ایشان باید متفاوت باشد لذا تشکل‌های فرهنگی در ایام ولادت امام جواد(ع) می‌توانند الگویی برای بزرگداشت با شکوه مناسبت‌های مذهبی ارائه دهند.
مسئول کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) اظهار کرد: امسال که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده، اتفاق مبارکی است که باید از این فرصت استفاده شود و به میلاد پربرکت جوادالائمه(ع) نگاه جهانی داشته باشیم.
وی گفت: بر اساس نگاه جهانی به برگزاری مراسم جشن میلاد این مولود پربرکت، میهمانان خارجی از کشورهایی مانند افغانستان و هندوستان در مراسم جشن ولادت امام جواد(ع) دعوت شده‌اند.
مسئول کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) در ادامه بیان کرد: با رویکرد برگزاری جهانی مراسم جشن ولادت جوادالائمه(ع) امید است تا این مراسم در سال 97 همزمان در مشهد و کاظمین برگزار شود.
رجب‌پور افزود: مراسم گلباران حرم مطهر رضوی در شب میلاد امام جواد(ع)، جمعه 18 فروردین‌ماه همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا برگزار می‌شود که این مراسم از عرصه میدان شهدا آغاز شده و با برگزاری مراسم جشن در حرم مطهر رضوی پایان خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه این مراسم با مدیحه‌سرایی ذاکران اهل بیت(ع) و تشرف گروهی شرکت‌کنندگان به آستان مقدس رضوی ادامه می‌یابد، افزود: نورافشانی، توزیع چندین هزار شاخه گل و شیرینی و شربت و سربندهای منقش به نام حضرت امام جواد(ع)، مداحی، اجرای برنامه‌های شاد معنوی، برگزاری مراسم در رواق دارالهدایه حرم مطهر و تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم به‌ویژه شهدای تیپ فاطمیون از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود که با حضور هیئات مذهبی، مردم و مسئولان مشهد برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: 60 دستگاه اتوبوس برای حضور اعضای شعب هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) در محل برگزاری مراسم تدارک دیده شده است.
رجب‌پور با بیان اینکه برگزاری جشن‌های ازدواج آسان از جمله برنامه‌های مستمر هیئت و کانون جوادالائمه(ع) است، ابراز کرد: اجرای خطبه عقد نمادین 44 زوج جوان زیارت اولی از استان کرمان و هرمزگان که به مناسبت روز ولادت به مشهد مقدس مشرف می‌شوند، از جمله برنامه‌های ویژه جشن میلاد امام جواد(ع) است.
وی با پیش‌بینی حضور بیش از 10 هزار نفر در مراسم جشن ولادت ابن‌الرضا(ع)، در مشهد الرضا(ع)، افزود: در سال گذشته بیش از شش هزار نفر در جشن ولادت جوادالائمه(ع) و ویژه برنامه‌های این ایام حضور یافتند.
مسئول کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) در ادامه گفت: همچنین از ویژه‌نامه صراط با موضوع ولادت جوادالائمه(ع) رونمایی می‌شود.
وی از دیدار اعضای ستاد برگزاری جشن‌های مردمی میلاد امام جواد(ع) با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خبر داد و گفت: این دیدار شنبه 19 فروردین در روز ولادت امام جواد(ع) همزمان با نماز ظهر و عصر انجام خواهد شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.