ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید
  • شناسه : 15823
  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۶:۳۳
  • 147 بازدید
  • ارسال توسط :
رحمانی فضلی: شرایط کنونی زیبنده مردم کرمانشاه نیست/بازدید از منوریل و برگزاری شورای اداری/ آیت الله علما: مشکل عمده مشکلات معیشتی مردم است

رحمانی فضلی: شرایط کنونی زیبنده مردم کرمانشاه نیست/بازدید از منوریل و برگزاری شورای اداری/ آیت الله علما: مشکل عمده مشکلات معیشتی مردم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد، وزیر کشور که با هدف دیدار با علما و روحانیون اهل سنت در آستانه انتخابات به پاوه سفر کرده است، پس از ادای احترام به یادمان شهدای این شهر گفت: امسال مجددا سال اقتصاد مقاومتی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد، وزیر کشور که با هدف دیدار با علما و روحانیون اهل سنت در آستانه انتخابات به پاوه سفر کرده است، پس از ادای احترام به یادمان شهدای این شهر گفت: امسال مجددا سال اقتصاد مقاومتی است و تولید و اشتغال. یکی از موانع بزرگ بر سر راه این موضوع مسئله قاچاق است و رهبر انقلاب هم بر کنترل آن تاکید دارند.

 

وی افزود: دولت و مجلس هم در این زمینه قوانین خوبی را تدوین کردند. وزارت کشور هم با توجه به مسئولیتی که درباره مسائل مرزی دارد همه انرژی خود را گذاشتیم که از طریق نیروی انتظامی مبادلات را ساماندهی کنیم.

 

رحمانی فضلی ادامه داد: بخش عمه مردمی که در مرز زندگی می کنند امورات آنها وابسته به مبادلات مرزی است ما اینها را باید از کسانی که در امر قاچاق نقش آفرینی می کنند باید مجزا کنیم و این تاکید دهبر انقلاب است.

 

 

وزیر کشور با اشاره به انجام قاچاق از مبادی اصلی گفت: کنترل کالاهای وارداتی به کشور از مبادی رسمی توسط وزارت اقتصاد و دارایی با سیستم های خوبی که تعبیه کرده انجام می شود که تقریبا این کنترل حدود ۷۰ درصد از امکان دخالت انسان بیرون آمده است.

 

وی ادامه داد: با توجه به این اقدامات سال گذشته ما هم میزان وصول گمرکی زیادتری داشتیم و هم کنترل بیشتری داشتیم.

 

این مقام ارشد دولتی با اشاره به مشکل کنترل فیزیکی ورود کالا در مبادی اصلی تصریح کرد: روزانه صدها کانتینر کالا وارد می شود و امکان کنترل همه آنها به دلیل کمبود تجهیزات وجود ندارد و حدود ۲۰ درصد کنترل می شود. امسال دولت برنامه دارد که با خرید تجهیزات میزان این کنترل ها را بالا ببریم.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مرصاد، وزیر کشور برای دیدار با روحانیون اهل سنت به پاوه سفر کرده است و در مسجد جامع این شهر نیز سخنرانی می کند.

 

رشادت شهدا در جنگ ۸ روزه پاوه کم‌نظیر است

 

ملا قادر قادری امروز پنج شنبه در حضور وزیر کشور در شهرستان پاوه با اشاره به رشادت شهدای ۸ سال دفاع مقدس گفت: از بدر پیروزی انقلاب اسلامی در اطراف ایران شیاطین شروع به مخالفت با نظام کردند.

 

 وی  رشادت شهدا در جنگ ۸ روزه پاوه را کم نظیر دانست و بر انتقال فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.

 

وی اشاره ای نیز به حضور منافقین در مناطق کردنشین داشت و افزود: در جنگ ۸ روز پاوه ما ۴۰ شهید و دهها زخمی داشتیم که اکثر این شهدا از نیروهای اعزامی بودند.

 

امام جمعه شهرستان پاوه گفت: به دلیل فصل گرما قادر به انتقال پیکر شهدا نبودیم، لذا طبق فتوایی که آمد هر کدام قابل حمل بود به شهر خود انتقال داده شده و هر کدام قابل حمل نبود در همین شهرستان به خاک سپرده شدند و این شهدا که هم اکنون در این یادمان شهدای پاوه هستند، اکثرا نیروهای اعزامی از استان های دیگر بوده اند.

 

وی از حضور وزیر کشور در این یادمان برای ادای احترام به شهدای یادمان پاوه تقدیر کرد.

 

دست ما برای توسعه کشاورزی پاوه بسته است

 

استاندار کرمانشاه در مسجد جامع شهرستان پاوه و پیش از سخنرانی وزیر کشور گفت: شهرستان پاوه، منطقه اورامانات و استان کرمانشاه در جریان دفاع مقدس و حوادث مختلف پس از انقلاب همراهی خود را با نظام به اقبات رساندند.

 

رازانی گفت: تعداد شهدای استان کرمانشاه در مقایسه با شهدای کشور سند همین همراهی هست. تعداد شهیدان کشور در همه حوادث چیزی حدود ۲۰۰ هزار شهید است که درواقع به ازای هر ۴۰۰ نفر جمعیت ما یک شهید داریم.

 

وی ادامه داد: اما در استان کرمانشاه با جمعیت ۲ میلیون نفری به ازای هر ۲۰۰ نفر یک شهید (۱۰ هزار شهید) داریم و شهرستان پاوه با ۶۰ هزار نفر جمعیت و تقدیم ۶۲۰ شهید به ازای هر صد نفر جمعیت یک شهید تقدیم کرده که چهار برابر میانگین کشور است.

 

استاندار کرمانشاه گفت: این یعنی شهرستان پاوه ۴ برابر کشور در ایستادگی ها برای حفظ انقلاب سهیم بوده و نقش روحانیون اهل سنت و مخصوصا امام جمعه شهرستان پاوه انکار نا پذیر است.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری در سفر به استان کرمانشاه توجه ویژه ای به پاوه داشتند و همین امروز پروژه های بزرگی در منطقه اورامانات مثل طرح گرمسیری در این منطقه در دست انجام است.

 

استاندار کرمانشاه با اشاره به پروژه قطار کرمانشاه گفت: این طرح کلید توسعه شهرستان پاوه هم هست. در خود پاوه هم تا آنجا که اقلیم منطقه اجازه داده کارهای بزرگی انجام شده است.

 

رازانی گفت: بیمارستان پاوه در دست افتتاح است، برای آبرسانی پاوه کارهای بزرگی شده، گازرسانی به نوسود و نودشه با هزینه ای دو برابر سرانه معمول انجام شده است و از این اقدامات فراوان در دست اجراست.

 

وی ادامه داد: کل شهرستان پاوه ۸۰ هزار هکتار وسعت دارد که ۶۰ درصد از این منطقه جنگل است و ۳۴ درصد مرتع است. ما تنها ۴ هزار هکتار باغ و تنها ۱۰۰۰ هکتار کشاورزی آبی و دیم داریم. بنا براین در خصوص کشاورزی اینجا دست ما بسته است.

 

استاندار ادامه داد: با این تفاسیر برای توسعه تجارت منطقه و توسعه مرز و بازارچه اهتمام داریم. بخش مسافری و تردد هم در حالی که تجارت رونق دارد در حال پیگیریست.

 

استاندار کرمانشاه با اشاره به طرح منطقه ویژه تجاری اورامانات گفت: این طرح در سفر رییس جمهور تصویب شده و در بیاشوش اجرا خواهد شد. در مجموع برای توسعه پاوه می دانیم که چکار کنیم.

 

دو سال پیش به پاوه دعوت شدم اما سفر امروز میسر شد

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مرصاد ،  وزیر کشور که با هدف یک دیدار غیر علنی با علمای اهل سنت به شهرستان پاوه سفر کرده است ساعتی قبل در مسجد جامع این شهر سخنرانی کرد.

 

رحمانی فضلی گفت: در روزهای حصر پاوه من در خراسان بودم اما دلمان برای مردم پاوه می تپید و آرزو داشتیم در کنار مردم پاوه باشیم. وقتی امام (ره) پیام دادند همه مشتاق بودند که در کنار مردم پاوه باشند.

 

 

وزیر کشور ادامه داد: به هر حال اینگونه حوادث برای بسیاری از ملتها اتفاق می افتد اما چه بهتر که ملتها این حوادث را برای خود تبدیل به قله های روشنایی و افتخار کنند و شما مردم پاوه در تاریخ ثبت شدید و این سینه به سینه نقل خواهد شد.

 

رحمانی فضلی با اشاره به دلیل سفر خود به پاوه گفت: جناب ماموستا قادری دو سال قبل که به وزارت کشور تشریف آورده بودند بنده را دعوت کردند که به پاوه بیاییم. تسبیحی هم به بنده دادند که فراموش نکنم. اما بالاخره خدا توفیق داد که الان خدمت شما برسم.

 

مرصادنیوز روز گذشته به نقل از یک منبع آگاه موضوع سفر و تاخیر در انجام آن پس از دعوت سال ها قبل را اطلاع رسانی کرده بود (اینجا بخوانید)

 

توقع ما از مسئولان بیشتر است/ تجارت چمدانی آزاد شود

 

ملاقادر قادری امروز پنج شنبه در مراسمی که با حضور وزیر کشور در مسجد جامع پاوه برگزار شد، ضمن خیر مقدم به وزیر کشور گفت: استان کرمانشاه، به خصوص مرزداران اورامانات با جمعیتی حدود ۲۴۰ هزار نفر در ۱۸۰ کیلومتر مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق زندگی می کنند.

 

وی افزود: این مردم  از ابتدای شروع نهضت اسلامی به رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی صادقانه همراه نظام، پیرو رهبری و حافظ انقلاب اسلامی بوده و هستند.

 

 

 امام جمعه اهل سنت شهرستان پاوه ادامه داد: این مردم در ۳۸ سال گذشته صادقانه ایستاده اند و زکات این ایستادگی ۳ هزار و ۲۰۰ نفر شهید و جانباز و آزاده است.

 

وی تاکید کرد: این سند بزرگی در صداقت،  استقامت و حمایت این مردم از نظام اسلامی است.

 

ملاقادری اشاره ای به تشکیل گروهک تکفیری داعش داشت و خطاب به وزیر کشور گفت: به مدت ۳ سال گذشته از تاریخ تولد نامیمون گروه داعش که آفتی برای اسلام و مسلمین هستند روحانیت منطقه، فرهنگین عزیز و مسئولین محترم ۴ شهرستان اورامانات و سایر اقشار شهرستان ها با بصیرت با این گروه قرن ۲۱ مخالفت کرده و هم اکنون که شما به این منطقه تشریف آروده اید منطقه ما دارای امنیت عالی است.

 

وی از نیروهای نظامی، انتظامی و محراب داران این مناطق که هر جمعه در نماز جمعه مردم را با نظام آشتی دادند و مردم را نسبت به این جریانات هشیار کردند، تقدیر کرد.

 

امام جمعه شهرستان پاوه گفت: مردم ما نسبت به انقلاب اسلامی، در حد توان و وسع خود انجام وظیفه کردند و بنیانگذار جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری و سایر مسئولین نظام نسبت به دیار اورامانات به خصوص پاوه لطف داشته اند.

 

وی افزود: هم چنین دولت ها نیز در ۳۸ سال پس از انقلاب و یکی پس از دیگری در حد توان در خدمت رسانی به این منطقه دریغ نداشته اند.

 

قادری ادامه داد: اما شهرستان های اورامانات و جوانان دیارمان و  بازاریان شهرستان های ما به خصوص شهرستان مرزی پاوه مشکلات عدیده ای دارند.

 

وی تصریح کرد: ما در شهرستان پاوه زمین کشاورزی نداریم، باغ های ما جوابگوی زندگی مردم نیستند و دامداری به حد اقناع بوده و از ثروت خبری نیست و مردم مرزدار اهل سنت از مسئولان خود توقع و انتظار بیشتری دارند.

 

امام جمعه شهرستان پاوه، ضمن خوشامدگویی مجدد به وزیر کشور خطاب به وی گفت: بنده به نمایندگی مردم اهل سنت پاوه با توجه به مسئولیت جنابعالی، شناخت ما از شما و توانایی شما، خواست ما آزاد کردن مرز چمدانی برای این مردم است.

 

وی افزود: چون جاده های ما امکانات عبور وسائل نقلیه را ندارد، و کارشناسان تنها راه منطقه را این دیدند  که هم به نفع نظام و دیار اورامانت بوده و آن این است که مرز شوشمی آزاد باشد و روزانه از این طرف به آن طرف ۲۰۰ ماشینی رفت و آمد داشته باشد.

 

قادری ادامه داد: این موضوع می تواند به نفع رونق اقتصادی باشد. به خصوص که امسال سال اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید است که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده و این کار می تواند به شهرستان های منطقه رونق ببخشد.

 

وی از وزیر کشور خواست به داد مردم این منطقه برسد و شهرستان های اورامانات را از حصار و بن بست نجات دهد.

 

امام جمعه شهرستان پاوه خاطرنشان کرد: درخواست ۳۰ ساله ما از مسئولین همین بوده است و امیدواریم در آینده شاهد تحقق این امر باشیم.

 

مردم از لیبرالها خسته اند/ دشمن دنبال اخلال در سیاست داخلی است/ بیکارترین استان ایران بودن زیبنده مردم کرمانشاه نیست

 

وزیر کشور ظهر امروز در مسجد جامع شهر پاوه اظهار داشت: ما باید قدر دان امام و رهبری و مردم باشیم که این وحدت و همدلی را نهادینه کردند و مردم جهان امروز به این الگوی مناسب نیاز دارند.

 

وی ادامه داد: مردم جهان تا امروز همه مکاتب دنیایی و مادی و ایسمها ی مختلف را تجربه کردند و امروز هم که نیمی از دنیا در اختیار لیبرال سرمایه داری است انسان را به سمت جهانبینی مادی سوق می دهند. اوج خواست این جهانبینی مادیات است که نتایج آن جنگهای خانمان سوز است. دنیا را با این الگو اداره کردند.

 

وی با اشاره به اینکه ملتها از لیبرالیسم خسته هستند گفت: در این حکومت ها نه آزادی و حقوق بشر است و نه حتی توانسته اند از نظر مادی مردم را راضی کنند. فطرت انسان خداجوست و عقل انسان هم در راستای همین فطرت حرکت می کند.

 

 

وی افزود: انسان طالب آموزه های دینی است که خداوند همه راه های تعالی و زندگی خوب دنیوی و اخروی را در دین اسلام ارائه کرده که اگر ما واقعیت اسلام را درست معرفی کنیم مردم دنیا فوج فوج به آن خواهند گروید. مهربانی و عشق باید جایگزین خشونت و ترور شود.

 

وی با اشاره به اینکه ما در موارد محدودی اجازه جهاد و قتال داریم آن هم فقط برای دفاع از دین خدا، گفت: ما باید تلاش کنیم این دین را معرفی کنیم و جمهوری اسلامی اکنون مدعی چنین حکومتی است که بر دلها حکومت کند.

 

رحمانی با اشاره به شرایط منطقه اظهار داشت: وجود تروریست و داعش در منطقه و همه آنها که از جهالت استفاده کرده مسلمین را در برابر مسلمین قرار داده اند به دنبال انحراف در دین هستند و جمهوری اسلامی همواره در مبارزه با این انحرافات بوده است.

 

رهبری انقلاب حافظ نظام است

 

رحمانی فضلی با اشاره به دلایل شکوه و عظمت انقلاب اسلامی در دنیا گفت: علاوه بر حضور مردم، این رهبری حضرت امام (ره) و امروز مقام معظم رهبری بوده که کشور را از جنگ و تحریم و همه بحرانهایی که برای ما به وجود آوردند رهایی داده است و امروز پس از ۳۹ سال همین رسانه هایی که علیه ما کار کردند می گویند که ایران به قدرت بالای پیشرفتهای علمی و موشکی و هسته ای رسیده است.

 

این مقام ارشد دولتی گفت: همه عقلهای سالم پیش خود حساب می کنند که چطکر شما می گفتید این انقلاب دو ماه دوام نمی آورد اما امروز به بهانه رشدهای آنها به دنبال فشار بر آنها هستید؟

 

امن ترین کشور منطقه ایران است

 

وی با اشاره به گذشت ۳۹ سال از انقلاب گفت: امروز همه معترف هستند که ایران امن ترین کشور منطقه است. وزیر خارجه آمریکا مصاحبه کرد که چون در ایران امنیت هست پس حتما ایران حامی داعش است. پوچ تر از این دیگر نیست که جنود الهی و مردم ایران را نمی شناسند وگرنه ما هم کشفیات تروریستها را داریم هم دستگیری آنها را.

 

وی افزود: به شکرانه این امنیت ما اعلام کردیم که هر جا مسلمین بخواهند ایران به عنوان مستشار در کنار آنها خواهد بود مثل عراق و سوریه.

 

تلاش دشمن اخلال در حوزه سیاست داخلی است

 

رحمانی فضلی گفت: دشمن همواره سعی کرده است در حوزه سیاست داخلی ایران اخلال ایجاد کند اما ایران تقریبا هر سال یک انتخابات برگزار کرده و مجریان آن هم مردم بوده اند و احزاب و گروه ها هم آزادانه و بدون هیچ محدودیتی فعال بوده اند و نشریات هم بدون محدودیت کار کردند.

 

وی افزود: ما به هیچ بین اقوام مختلف ایرانی اختلاف نداشتیم و من به عنوان وزیر کشور که اطلاعات امنیتی دارم به این موضوع اذعان دارم. این وحدت بی نظیر است.

 

 75درصد بودجه کشور وابسته به نفت نیست

 

رحمانی فضلی در ادامه سخنرانی خود اظهار داشت: کشور از نظر اقتصادی شرایط بسیار بدی را گذرانده است. ساختارهای وابسته به نفت و نظام اقتصادی وابسته به غرب و ناکارآمدی صنایع در کشور ما چیزی است که اصلا قرار نبوده ایران بتواند جز صدور نفت توفیق دیگری داشته باشد.

 

وی افزود: ما امروز به جایی رسیدیم که ۷۵ درصد بودجه کشور وابسته به نفت نیست و از محل مالیاتها و درآمدهای دیگر کسب مب شود. امروز مقام معظم رهبری چندین سال است که در این راستا همه را دعوت می کند به کار برای تحقق اقتصاد مقاومتی. و امروز می بینیم که تراز تجارت خارجی ما مثبت است و از فراورده های نفتی و پتروشیمی در جایگاه مطلوبی هستیم. در همه حوزه های اقتصادی تلاش ویژه ای داشتیم.

 

وزیر کشور گفت: در استان کرمانشاه مرز می تواند منشاء تحول باشد و اگر این ویرانی ها نبود الان شرایط در اینجا متفاوت بود. درست است که در پاوه زمین کم است اما آب و جاذبه های گردشگری زیاد است.

 

شرایط کنونی کرمانشاه زیبنده مردم نیست

 

وزیر کشور با تذکر به استاندار و مسئولین استان برای تلاش بیشتر در راستای جذب اعتبارات عمومی گفت: یقینا رتبه بالاترین استان بیکار کشور با این همه امکانات زیبنده مردم کرمانشاه نیست و باید این مشکلات حل شود که در جلسه عصر امروز شورای اقتصاد مقاومتی به آن خواهم پرداخت.

 

وی افزود: اینکه رهبر انقلاب می فرمایند اقتصاد پاشنه آشیل ماست و موجب امید دشمنان است را باید برای همیشه حل کنیم.

 

ارتباط عمیق ملت با دین در حال تقویت است

 

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوزه فرهنگی و اجتماعی در کشور گفت: امروز چشما های جوشان و ارتباط عمیق ملت با معارف دینی در حال تقویت است. گلایه هایی که امروز از برخی رفتارهای جوانان می شود قضاوت درستی نیست چرا که در مراسمهای مختلف عبادی می بینیم که جوانان پیشتازند و مردم ما در حوزه فرهنگ کارنامه بسیار خوبی دارند.

 

وی گفت: فرهنگهای مختلف ما برای حوزه اجتماعی یک فرصت بزرگ است اما به هر حال در بحث مسائل اجتماعی آسیبهایی اجتماعی را داریم که رهبر انقلاب تا کنون با چهار جلسه سه ساعته شخصا موضوع را دنبال می کنند و وزارت کشور به عنوان متولی آسیبهای اجتماعی به عنوان جانشین رییس جمهور مسائل را پیش می برد.

 

تاخیر مرز رسمی تجاری در پاوه مربوط به اوضاع عراق است

 

وزیر کشور با اشاره به خواسته های شهرستان برای ایجاد یک مرز تجاری رسمی برای مبادلات مرزی در پاوه گفت: این حق مسلمی است که دو سال پیش این را در وزارت کشور تصویب کردیم اما در آنسوی مرز با توجه به شلوغی ها و درگیری ها مقداری در دادن مجوزها تاخیر دارند که اگر بشود قطعا در زندگی مردم موثر خواد بود.

 

وی ادامه داد: نمی دانم تا کنون چرا امتیاز مناطق جنگی برای پاوه لحاظ نشده است آقای استاندار باید این را پیگیری کند و به ما گزارش دهد.

 

رحمانی فضلی با اشاره به خواست مردم برای احداث کمربندی که در سفر رییس جمهور مطرح شده است گفت: اگر این موصبه سفر رئیس جمهور است باید تا کنون انجام شده باشد

 

فاز ۱ منوریل کرمانشاه دوسال و نیم دیگر افتتاح می شود

 

 وزیر کشور در جریان  سفر به استان کرمانشاه مطابق روال مرسوم سالهای اخیر مدیران دولتی از پروژه قطار شهری این استان که به کندی پیش می رود بازدید کرد.

 

رحمانی فضلی در جریان  این بازدید اظهار داشت: من سال قبل هم در جریان سفر آقای رئیس جمهور از این پروژه بازدید کردم و کلنگ زنی تونل دوم انجام شد که تا الان پیشرفت خوب بوده است.

 

 

وی افزود: در سال ۹۵ با توجه به مشکلاتی که وجود داشت بخشی از منابع تامین شد و برای سال ۹۶ هم اعتبارات خوبی دیده شده است که امیدواریم مشکلی وجود نداشته باشد.

 

وزیر کشور گفت: اگر منابع پیش بینی شده تامین شود طی دو سال آینده فاز یک قطار شهری کرمانشاه که حدود ۶ کیلومتر است بهره برداری خواهد شد.

 

وی گفت: در وزارت کشور سفارش خرید ۲ هزار واگن را داده ایم که به پیشنهاد آقای استاتدار قرار شد سهمیه استان کرمانشاه را هم پیشبینی کنیم و بدهیم.

 

این مقام دولتی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم که وعده افتتاح برای دو سال و نیم آینده محقق شود.

بازدید وزیر کشور از پارک علم و فناوری کرمانشاه

 

رحمانی فضلی وزیر کشور طی سفر به استان کرمانشاه از پارک علم و فناوری بازدید کرد و از پورتال استانداری کرمانشاه نیز رونمایی نمود.

 

بهروز بادکو، رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه در جریان این بازدید اظهار داشت: اقتصاد دانش بنیان بنا به تأکید مقام معظم رهبری، محور اساسی اقتصاد مقاومتی بنیان خواهد بود.

 

وی اشتغال دانش آموختگان و توسعه شرکت های دانش بنیان را از مهمترین اهداف اعلام کرد و گفت: با توجه به سابقه جهاد دانشگاهی، اولین مرکز رشد ما ده سال گذشته در جهاد دانشگاهی متولد شد بعد از آن شورای برنامه‌ریزی مجوز پارک علم و فناوری را داد بعد از آن دانشگاههای رازی و علوم پزشکی مرکز رشد راه اندازی کردند.

 

 

بادکو با بیان اینکه مراکز رشد ما در پنج شهرستان تأسیس شده، افزود: هدف ما این است که فاکتورهای مهم بحث اقتصاد دانش بنیان را محقق نماییم.

 

وی به راه اندازی کانون های رشد و خلاقیت اشاره کرد و گفت: مراکز نوآوری با کمک استاندار در چهار هزار متر مربع در حال تجهیز است. حدودا یک میلیارد اعتبار جذب کنیم که فضای کارگاهی ایجاد کنیم.

 

بادکو با بیان اینکه مجوز اولین شتاب دهنده بخش خصوصی خارج از پایتخت در کرمانشاه اخذ شده، گفت: آزمایشگاه خدمات تخصصی باهمکاری شرکت هواوی دو میلیارد به ما تجهیزات دادند

 

وی با بیان اینکه از ده سال گذشته تاکنون ۱۰۶۰ نفر دانش آموخته به صورت مستقیم در پارک علم و فناوری کرمانشاه فعالیت داشتند، گفت: سال گذشته ۸۰ میلیارد فروش فناوری داشتیم.

 

 

بادکو گفت: از بین سی پارک علم و فناوری کشور پنج پارک فضای تملکی ندارند و ما نیز حتی یک متر فضای تملکی نداریم و همه امانی است.

 

وی بیان کرد: از بدو تاسیس ۴۷۰ شرکت داشتیم، سی شرکت فناور صنعت ساز داریم و چهار هزار سوله کارگاهی در حال تکمیل است و نود شرکت در حال تولید محصول تجاری به عراق و چند کشور دیگر هستند.

 

بادکو خواستار تخصیص صد در صدی اعتبارات برای پارک علم و فناوری کرمانشاه شد و گفت: اعتبار دوازده میلیارد تومان و پنج میلیارد نیز از ستاد اجرایی نیاز داریم که محقق شود.

 

وی گفت: یکی از برنامه‌های ما فناوری روستایی بعنوان یک الگوی مناسب است و هم اکنون ۱۳ طرح توسعه فناور در مناطق روستایی داریم.

 

اقتصاد مشکل اول کشور است

 

اسدالله رازانی در نشست شورای اداری استان کرمانشاه اظهار داشت: تشکر میکنم که در اولین روزهای سال جدید اولین سفر استانی وزیر کشور به استان کرمانشاه اتفاق افتاد و صبح دیداری با مردم عزیز و شهید پرور پاوه داشتند و بعد از آن ضمن بازدید از برخی پروژه های در حال اجرای استان در این جلسه شرکت کردند.

 

استاندار کرمانشاه افزود: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری سال جدید را در پیام نوروزی بعنوان  «سال اقتصاد مقاومتی: تولید – اشتغال» نامگذاری کردند و از آنجا که وزیر کشور چند سال گذشته اهتمام خیلی جدی به موضوع اقتصاد مقاومتی و اجرای فرامین مقام معظم رهبری در سطح کشور داشتند.

 

 

رازانی ادامه داد: در همین رابطه ایده پشتیبانی وزرای محترم از استان ها در زمینه اقتصاد مقاومتی و تعیین معین از میان اعضای دولت برای استان ها را مطرح کردند و ایشان مسئولیت سه استان آذربایجان شرقی، کرمان و لرستان را عهده دار شدند و در دو سال گذشته به این استانها مسافرتهای مکرری را صورت دادند.

 

وی گفت: نمونه موفقی از این ایده را توانستند خلق کنند بطوریکه تعامل و ارتباط خیلی زنده و پویایی میان استان و ستاد مرکزی در این رابطه ایجاد شد.

 

رازانی افزود: دستور دادم این جلسه را با موضوع اقتصاد مقاومتی برگزار شود چون همینطور که مقام معظم رهبری فرمودند مسئله و مشکل اول کشور در حوزه اقتصاد است و ایشان دوسال مکرر بیانیه و قطعنامه سال را موضوع اقتصاد مقاومتی بیان می‌فرمایند.

 

مدیران باید با انگیزه حرکت کنند/مشکل عمده مشکلات معیشتی مردم است

 

آیت الله شیخ مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در جلسه شورای اداری که بعد از ظهر امروز پنجشنبه با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: همانطور که آقای استاندار اشاره کردند این جلسه شورای اداری با محوریت اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برگزار شده است.

 

وی افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری حکم دستور العمل برای رفتار سال ما دارد که در طول یک سال چه کارهایی اولویت دارد و چه وظایفی داریم. در واقع مثل یک نسخه شفابخشی که نوشته شود و به ما داده شود و طبق این نسخه و دستورالعمل ما رفتار و عمل کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: شان رهبری هدایت و خط دهی است. شان اجرا هم اجراست و شان نظارت، نظارت است.

 

وی افزود: امروز ما در دنیا از یک اقتدار واقعی و از یک موقعیت بالایی برخورداریم که این را خود دشمنان هم می گویند و اینطور نیست که خود این را بگوییم. خود غربی ها مقرند که بدون ایران در خاورمیانه هیچ حرکتی  نمی توان انجام داد و هیچ حرکتی نتیجه ندارد و در سایر امور نیز از یک اقتدار، عظمت، موقعیت فوق العاده ای در منطقه برخودار هستیم.

 

علما با اشاره به مشکلات معیشتی و همچنین نامگذاری سال ها از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد گفت: ایشان بیش از ۱۲-۱۳ سال است که نامگذاری سال ها را به اقتصاد اختصاص می دهند. این معنایش این است که کشور ما احتیاجی به این معنا دارد و از این جهت جلو نرفته و نمره خوبی را ندارد. لذا هر سال تذکری را در خصوص امور اقتصادی می دهند و امسال را به "اقتصاد مقاومتی:تولید و اقتصاد" نامگذاری کرده اند.

 

اگر تولید باشد اشتغال نیز وجود دارد

 

وی افزود: اگر تولید باشد، خودبه خود اشتغال نیز وجود دارد لذا اشتغال بدون تولید معنا ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: مقام معظم رهبری راه را در این دیدند و البته خود مسئولین هم اطلاع دارند. در این سال ها جا افتاده است که مشکل عمده مشکلات معیشتی مردم است و در غالب دولت ها مقام معظم رهبری این مسئله را هشدار داده و بر آن تاکیده کرده اند که معیشت مردم یکی از مسائل مهم است.

 

وی با بیان اینکه مسئله اقتصادی از روز اول مهم بوده است، گفت: این مسئله از بعثت رسول خدا مهم بوده است نه اینکه یک مسئله جدید و تازه ای باشد.

 

وی با تاکید بر ضرورت حل مشکلات کشور در سایه مدیریت گفت: خداوند هم با مدبرات امر کار می کند و کار را مدیریت می کند.

 

علما با بیان اینکه ما باید انگیزه کار داشته باشیم، گفت: نه اینکه نداشته باشیم، هست و بالاخره کارها جلو رفته است اما انگیزه های مضاعف و اعتقاد مضاعف می خواهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مدیریت های متدین، انقلابی، کارآمد و پرانگیزه تاکید کرد: ما هیچ کمبودی نداریم. کشور ما یک کشور زرخیر و ثروتمند و با موقعیت است لذا این ها باید ظهور و بروز خودش را نشان دهد.

 

وی گفت: در گذشته نیز در جلسه شورای اداری گفته ام که تمام استان های ما از یک خصوصیات خاصی برخوردار هستند و این خصوصیات باید ظهور پیدا کند و باید خودش را نشان دهد. مقام معظم رهبری نیز فرموده اند که مطالبه مردم است و معیشت مردم باید درست اداره شود.

 

علما گفت: کارها به دست مدیران است ومدیران باید با انگیزه حرکت کنند تا همانطور که مقام معظم رهبری تذکر دادند، دنیا نگوید که نظام ناتوان است.

 

برای حل مشکل معیشت با تمام وجود باید به میدان بیاییم

 

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال این است که بگوید نظام ناتوان است، گفت: امروز عزت، اقتدار و موقعیت ما فوق العاده است و یک مسئله مهمی داریم که آن معیشت است. این حتما با تولید و اشتغال باید حل شود و ابزار کار هم فراهم است و با تمام وجود باید به میدان بیاییم.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و امام راحل در خصوص انتخابات گفت: تاکید بر حضور مردم است زیرا حضور بسیار مهم است. این از خواسته های اصلی ایشان بود.

 

به گفته وی حضور پرشور همه واجدان شرایط در انتخابات بر عزت، اقتدار و موقعیت ما می افزاید.

 

وی با اشاره به فرمایشات حضرت علی(ع) در نهج البلاغه گفت: ایشان می فرمایند که پناه بر خدا از اینکه ما متوقف شویم.

 

علما گفت: امروز کشور در حال رشد و ترقی است اما این رشد و ترقی مورد رضایت رهبری نیست و بیش از این ها باید سرمایه گذاری و تلاش کنیم و یک انگیزه فوق العاده ای می خواهد. ما ناتوان نیستیم و ۸ سال جنگ با دنیا را پاسخ دادیم، فن آوری هسته ای را همین جوانان و دانشگاهیان مدیریت کردند.

 

وی افزود: ۴۰-۵۰ سال است که همین خودروها را داریم چطور این جوانان که دقیق ترین کارها را انجام داده اند، نمی توانند در این موضوع انقلابی ایجاد کنند؟

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: استعداد و توانمندی که در اینجا وجود دارد و قدرتی که در دانشگاه ها هست مثال زدنی است. همه این ها برگشت به این مدیریت می کند که آقا آن را تکرار کردند.

 

 وی تاکید کرد: باید یک توان، قدرت و نیروی بیشتری به مدیریت بدهیم و بتوانیم این یک رشته مشکلی که داریم، حل شود.

 

علما در پایان گفت: نظامی به قداست و دلسوزی این نظام و شخص اول آن در زیر این آسمان کبود نداریم.

 

روانسر با جمعیت ۵۰ هزار نفری بیمارستان ندارد

 

ملاعبدالله غفوری امام جمعه اهل سنت شهرستان روانسر در جلسه شورای اداری که بعد از ظهر امروز پنجشنبه با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: خداوند منان را شاکر و سپاسگزاریم که نعمت انسانیت، اسلامیت و درک ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به ما عطا کرد.

 

وی گفت: محور همه ما مسلمانان به خصوص روحانیت در ابتدای پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، آیه {أطیعوا الله وأطیعوا الرسول وأولی الأمر منکم} بوده است. در بدو انقلاب، در ۸ سال دفاع مقدس و … روحانیت اهداف عالیه قرآنی که بقاع نظام و بقاع جامعه به آن مرتبط است را فراموش نکرده اند.

 

امام جمعه اهل سنت روانسر با اشاره به سخنان مطرح شده در خصوص تولید و اشتغال  افزود: ما به حول و قوه الهی تولید علم، ارشاد و فرهنگ داریم اگر تقویت شویم.

 

وی با اشاره به آیه ۱۲۵ سوره مبارکه النحل افزود: حکمت در تمام کارها چه در تولید ظاهری و چه در تولید باطنی که همان علم، دانش، معرفت و فرهنگ واقعی است، برای انسان لازم است.

 

غفوری گفت: ما در خدمت نظام و انقلاب هستیم اما بایستی تقویت بشویم. نه اینکه مثلا ما به وام سنگین و تسهیلات احتیاج داشته باشیم اما از هر لحاظ باید مورد تفقد و تقویت باشیم. ان شاالله این دانش و علم ما بروز و ظهور کند و دست افراد ناباب و خائن مانند داعش نتواند در بین جوانان ما رخنه کند.

 

وی تصریح کرد: اگر روحانیت، طلاب و علمای ما دلخوش باشند و امکانات و زمینه لازم داشته باشند، پشتوانه خیلی محکم برای نظام و انقلاب عزیز اسلامی هستند.

 

وی تاکید کرد: شهرستان روانسر بالغ بر ۵۰هزار نفر جمعیت دارد و بیمارستان ندارد.

 

 

گلایه ازاجرای سلیقگی قانون دردولت/ دولت بی‌نقص برای یک تولیدکننده

 

برخی از فعالان اقتصادی و تولید کنندگان استان کرمانشاه عصر امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر برگزار شد به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

 

مدیرعامل کارخانه خصوصی رب گوجه فرنگی روژین تاک گفت: من بنیان گذار کشت صنعت استان کرمانشاه هستم. در زمان حضور ما در سال ۷۱ استان، کرمانشاه فاقد کشت و صنعت گوجه فرنگی بود اما امروز یکی از قطب های تولید این محصول مجموعه روژین تاک است با تولید ۴۰۰ هزار تن.

 

وی بعد از بیان برخی دیگر از ویژگی های واحد تولیدی خود، افزود: مسلم است دولت تدبیر امید توفیقاتی داشته است مثل توافق هسته ای و کنترل تورم و معتقدیم با برنامه های این دولت کار در آن عبادت و تامین کننده نظر رهبر انقلاب است.

 

بدنه اجرایی دولت قوانین را سلیقگی اجرا می کند

 

این تولید کننده افزود: اما مشکل ما که باید به گوش دولت تدبیر و امید برسد این است که ما در اجرای قوانین مشکل داریم. این قوانین زمان اجرا یا متوقف می شود یا طولانی می شود.

 

مظفر عبدالله ادامه داد: مشکل ما تفاسیر گوناگون و بعضا اشتباه و سلیقه ای در بدنه اجرایی دولت است که دو نمونه بارز دارم که فقط با تفسیر به رای الفاظ ۶ میلیارد تومان برای هزینه حسابرسی تامین اجتماعی دادم که هیچ ادله ای پشت آن نبود.

 

وی افزود: معاون اول رئیس جمهور بخشنامه کردند که تفسیر نکنید بگذارید صنعت جان بگیرد و اشتغال و تولید محقق شود.

 

این فعال اقتصادی خطاب به وزیر کشور گفت: عاجزانه می خواهم که عنصر زمان را برای اجرای کارها لحاظ کنید. این ارزنده ترین دارایی دستگاه هاست. همچنین سود بانکها باید کم شود تا انگیزه تولید وجود داشته باشد.

 

تایید ۱۰۰ در صدی سیاست های دولت توسط یک تولید کننده

 

مدیرعامل کارخانه لبنیات مانیزان هم در این جلسه با تمجید از شرایط کنونی و تقبیح شرایط دولت قبل حمایت صد درصدی خود از سیاست های دولت یازدهم را اعلام کرد و گفت: تولید در این دولت تقویت شده و سرمایه ها از بخش خدمات به تولید در حال حرکت است.

 

صفری، مدیرعامل کارخانه مانیزان از جمله تولیدکنندگانی است که با گرایشات سیاسی خود (فرزند مدیر مسئول روزنامه اصلاح طلب و توقیف شده نشاط) شناخته می شود.

 

در ادامه این نشست یکی دیگر از کار آفرینان و عضو پارک علم و فناوری استان کرمانشاه و همچنین یکی از فعالان قطعه ساز با معرفی فعالیت های خود به ارائه پیشنهادات پرداختند.

 

سخنان فعالان اقتصادی در چارچوب جلسه شورای اداری با حضور وزیر کشور ارائه شد.

 

کرمانشاه برنامه توسعه ندارد/ منوریل شاید ۱۵ سال دیگر

 

آرش رضایی امروز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: جناب آقای وزیر کلانشهر کرمانشاه با حدود یک میلیون نفر جمعیت که البته چهل هزار نفر کم داریم که شما قول دادید هروقت لازم بود  این چهل هزار تا را ندید بگیرید و ما خدمات کلانشهری بگیریم.

 

شهردار کرمانشاه گفت: کلانشهر کرمانشاه برنامه استراتژی توسعه مصوبی را متاسفانه ندارد چشم انداز بیست ساله ندارد برنامه عملیاتی پنج ساله هم ندارد. سرانه بودجه آن سیصد هزار تومان است یعنی جمعیت یک میلیون نفری درآمد نقدی سالانه حدودا  سیصد میلیارد تومان است که تقریبا یک نهم کلانشهرهای با جمعیت دو میلیون و سه میلیون است.

 

رضایی افزود: در حوزه آی تی خدماتی که استفاده می‌کند در حد یک شهرداری سی هزار نفره است ساختار پرسنلی در حوزه‌های نوین مدیریت شهری ناکافی و در برخی بخش ها فاقد نیروی توانمند در زمینه حوزههای نوین مدیریت شهری است.

 

وی بیان کرد: نقشه شهر کرمانشاه دیجیتال نیست، ما در این شهر اتوبوس مالکیتی نداریم دویست و هشتاد اتوبوس داریم با میانگین عمر بالای ۹ سال که در دوسال آینده تقریبا اتوبوس فعال ما در شهر کرمانشاه چهل دستگاه می‌شود. آتشنشانی شهر کرمانشاه دقیقا معادل نرم یک شهر سیصد هزار نفره است هفت تا ایستگاه فعال و صد و هشتاد نفر از پرسنل که ظرف سه سال آینده ۹۲ نفر از این افراد بازنشسته می‌شوند

 

رضایی افزود: قطار شهری با آهنگ فعلی اگر توجه ویژه ای هم از طرف مجموعه استان و  شهرداری و شورای شهر کرمانشاه و دولت  بخواهد با همین آهنگ پیش برود بیش از پانزده سال  احداث آن طول خواهد کشید. بحث ریزگرد یکی از معضلاتی است که ماه های زیادی از سال را ما در شهر کرمانشاه درگیر آن هستیم و باید به آن توجه ویژه شود.

 

وی گفت: بسیاری از خدماتی که یک کلانشهر پشتیبانی کننده غرب کشور باید از آن بهره‌مند باشد واقعا نداریم، شهربازی شهر کرمانشاه چند روز قبل از تعطیلات عید فعال شد وبه خاطر اینکه در حضور مهمانان نوروزی دارای شهربازی باشیم با روش خاصی این را راه اندازی کردیم و خیلی فاصله دارد با خدماتی که در این سطح است.

 

رضایی بیان کرد: در بحث سی دی اس، بعد از چندین ماه کار کارشناسی قرارداد تدوین برنامه چشم انداز کرمانشاه را منعقد کردیم با مشاور در اسفندماه این قرارداد به مشاور ابلاغ شد توجیه غیر نقد است که باعث تفاوت های سرانه ما است نسبت به کلانشهرها در سال ۹۶ به ردیف بودجه ما اضافه کردیم در این بخش بشدت نیازمند پشتیبانی در بدنه های وزارتخانه هستیم تعدادی نامه ها تقدیم معاونت عمرانی شما شده و تعدادی هم  در طول سال باید پیگیری شوند.

 

شهردار کرمانشاه افزود: در ارتقا حوزه آی تی قرارداد جامعی با دانشگاه رازی کرمانشاه بستیم هشت ماه است که مشغول کار مشترک هستیم و در سال ۹۶ خروجی‌های آن از لحاظ کاستی های حوزه آی تی ارتقا خواهد یافت که بشدت نیازمند پشتیبانی فنی و مالی در این بخش هستیم.

 

رضایی افزود: چارت سازمانی جدید ما بنا بر منطبق کردن سازمان و ساختار شهرداری با اهداف نوین شهرداری و با هماهنگی استانداری کرمانشاه تدوین شده و خدمت مجموعه وزارت کشور ارسال شده توقع داریم قول شما در روز سفر رئیس جمهور که ما در این راستا کلانشهر حساب کنید در بخش پذیرش ها به کمک ما بیاید و چارت کاربر اساس معیار کلانشهرها تصویب شود که ما بتوانیم آن مجوزهای استخدامی را متناسب با سرفصل های جدیدی که در  چارت های جدید تعریف می شود را بگیریم و بدنه شهرداری را منطبق کنیم.

 

وی در ادامه اظهار کرد: در رابطه با نقشه دیجیتال از  روزی که شروع به کار کردم برای آن اقدام کردم و علی رقم اینکه به ما گفته شد وزارت راه و شهرسازی  این کار را انجام میدهد ما وقت را تلف نکردیم مناقصه را برگزار کردیم برنده را هم تعیین کردیم اما گفته شد وزارت راه و شهرسازی قرارداد را در تهران بسته شما منتفی کنید سه ماه است من مناقصه را باطل کردم اما اقدام مؤثر ی از طریق وزارت راه و شهرسازی ندیدیم.

 

رضایی افزود: در بحث اتوبوس مالکیتی مذاکرات مفصلی داشتیم در تهران به راهکارهایی رسیدیم که امروز تقدیم خطرات سد و ان شاءالله قول صد در صد به ما دادند که این  اتفاقات بیفتد و ما امکان ترمیم اتوبوس مالکیتی داشته باشیم.

 

وی عنوان کرد: در بحث ماشین آلات آتش نشانی ما مناقصه ای را برگزار کردیم برای بخش نقدی به پنج میلیارد کمک نیاز داشتیم مکاتبات انجام شد حدود ده میلیارد تومان تجهیزات را ما در برگه مناقصه تعیین شده اگر تعمیر نکنیم به لحاظ تامین شهر کرمانشاه مسائل ایمنی و آتشنشانی بشدت در مضیقه هستیم.

 

وی گفت: قطار شهری ما تفاهم نامه ششصد میلیارد تومانی با بانک شهر منعقد کردیم که سیصد و پنجاه میلیارد تومان به قطار شهری اختصاص دارد شامل صد میلیارد تومان اوراق مشارکت، مجموعه داراییها را ما داریم بسیج می کنیم تا  پشتوانه تفاهم و توافق در اختیار آنها قرار دهیم قول هم دادیم و در جلسه ای در حضور نوبخت در همین سالن که اگر دولت معادل همین اعلام آمادگی پای کار باشد ما بتوانیم در آن عدد شش ساله ای که  گفته می‌شود قطار شهری به پایان خواهد رسید پروژه را تمام  کنیم اما قطعا ظرف سه سال آینده فاز یک آن قابل افتتاح و فعالیت است.

 

شهردار کرمانشاه گفت: دو قطعه زمین یکی ۱۷۰ هکتاری را از راه و شهرسازی تحویل گرفتیم تحت عنوان پروژه سراب قنبر آغاز به کار کردیم در قسمت جنوبی شهر  در مقابل طاق بستان و یک قطعه زمین  پانصد و پنجاه هکتاری  تحویل میگیرم در مراحل نهایی است که در جنوب شهر ایجاد شود و بشدت در آن قسمت با کمبود منابع آب روبرو هستیم و قصد داریم آنجا واحد تصفیه خانه فاضلاب احداث کنیم تا آبش را برای جنوب شهر استفاده کنیم مدارک مورد نیاز پشتیبانی های مورد نیاز وزارت کشور را در قالب نامه ای تقویم کردیم.

 

رضایی افزود: در بخش پوشش کامل تصویری و ثبت تخلفات حوزه کنترل ترافیک کرمانشاه، فراخوان چهل و هفت میلیاردی شهرداری کرمانشاه بتواند سرمایه گذاری داشته باشد در فروردین ماه اعلام می کنیم تمام اسناد مناقصه آماده است و ظرف پنج سال نگهداری و بهره برداری توسط برنده انجام و بعد تحویل شهرداری خواهد شد.

 

وی گفت: فراخوان تأسیس شهرسازی جدید شهر کرمانشاه در قالب روزنامه سه ساله در تابستان به فراخوان گذاشته می شود و آن طبق برنامه زمان بندی ما از اول مهر ماه ابلاغ می شود، بیش از هزار و پنجاه هکتار زمین هایی که با در دست شهرداری هست و در آن در حال احداث است و یا کارهایی که قرار است انجام شود در قالب همکاری با اداره کل منابع طبیعی و راه و شهرسازی در حال انجام است که مسائل ریزگردها را حل کنیم.

 

وی بیان کرد: شهرهای استان کرمانشاه عمدتا به دلیل اینکه  اختلاف جمعیتی دومین شهر بعد از کرمانشاه نود هزار نفر جمعیت دارد اسلام آباد غرب نزدیک به صد هزار جمعیت دارد بقیه شهرهای بیست و پنج هزار، چهل هزار، چهل و پنج هزار و جمعیت های پایین و شرایط بد اقتصادی که در استان حاکم است وضع مردم و مسائل حوزه ساخت و ساز بعنوان تنها کد فعال شهرداری های کوچک مطرح است بشدت با مسائل اقتصادی و تأمینی شدید روبرو است. امکانات و لوجستیکی که باید در اختیار یک شهرداری کوچک باشد  واقعا نیست.

 

شهردار کرمانشاه در پایان افزود: درخواست ویژه دارم، مقرر شد تا تیم بازرسی در چند روز در استان کرمانشاه مستقر شوند با شهرداران جزء به جزء این مسائل را در بیاورند و پیگیری کنیم.

 

روانسر با جمعیت ۵۰ هزار نفری بیمارستان ندارد

 

ملاعبدالله غفوری امام جمعه اهل سنت شهرستان روانسر در جلسه شورای اداری که بعد از ظهر امروز پنجشنبه با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: خداوند منان را شاکر و سپاسگزاریم که نعمت انسانیت، اسلامیت و درک ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به ما عطا کرد.

 

وی گفت: محور همه ما مسلمانان به خصوص روحانیت در ابتدای پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، آیه {أطیعوا الله وأطیعوا الرسول وأولی الأمر منکم} بوده است. در بدو انقلاب، در ۸ سال دفاع مقدس و … روحانیت اهداف عالیه قرآنی که بقاع نظام و بقاع جامعه به آن مرتبط است را فراموش نکرده اند.

 

امام جمعه اهل سنت روانسر با اشاره به سخنان مطرح شده در خصوص تولید و اشتغال  افزود: ما به حول و قوه الهی تولید علم، ارشاد و فرهنگ داریم اگر تقویت شویم.

 

وی با اشاره به آیه ۱۲۵ سوره مبارکه النحل افزود: حکمت در تمام کارها چه در تولید ظاهری و چه در تولید باطنی که همان علم، دانش، معرفت و فرهنگ واقعی است، برای انسان لازم است.

 

غفوری گفت: ما در خدمت نظام و انقلاب هستیم اما بایستی تقویت بشویم. نه اینکه مثلا ما به وام سنگین و تسهیلات احتیاج داشته باشیم اما از هر لحاظ باید مورد تفقد و تقویت باشیم. ان شاالله این دانش و علم ما بروز و ظهور کند و دست افراد ناباب و خائن مانند داعش نتواند در بین جوانان ما رخنه کند.

 

وی تصریح کرد: اگر روحانیت، طلاب و علمای ما دلخوش باشند و امکانات و زمینه لازم داشته باشند، پشتوانه خیلی محکم برای نظام و انقلاب عزیز اسلامی هستند.

 

وی تاکید کرد: شهرستان روانسر بالغ بر ۵۰هزار نفر جمعیت دارد و بیمارستان ندارد.

 

اقتصاد مقاومتی مردمی است/ کرمانشاه در رتبه‌های آخر جذب سرمایه

 

عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که عصر امروز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد اظهار داشت: برخی از گزارش های ارائه شده در این نشست مثبت بود اما حقیقتا بعضی از آمارهای ارائه شده موجب نگرانی است.

 

وی ادامه داد: تاکیدات مقام معظم رهبری برای رفع مشکلات بزرگ اقتصادی کشور و در راس آنها تولید و اشتغال در قالبهای گوناگون در سالهای مختلف نام گذاری شده است و باید از منظر ایشان به موضوع نگاه کنیم.

 

وی ادامه داد: اولین مسیله این است که یک کشور اسلامی باید در تمام زمینهها الگو باشد. ما نمی‌توانیم همه را دعوت کنیم که الگوی آنها ایران اسلامی باشد ولی از نظر اقتصادی خودمان دچار مشکل باشیم. بنابراین از بعد اعتقادی هم که شده ما باید برای این موضوع یک برنامه مشخص داشته باشیم.

 

وزیر کشور ادامه داد: دلیل بعدی که باید مسئله اقتصاد را پیگیری کنیم مطالبه مردم است. همچنین پیشرفت اقتصادی می تواند باعث ایجاد یک امنیت پایدار و اقتدار واقعی و دائمی برای کشور باشد.

 

وزیر کشور یکی از بزرگترین مشکلات ایران در زمینه ی اقتصادی را عدم توازن و تعادل در توسعه اقتصادی دانست و گفت: ما مناطقی مثل تهران اصفهان شیراز را با وضعیت بسیار خوب اقتصادی داریم و مناطقی مثل کرمانشاه و سیستان و بلوچستان را با وضعیت نامناسب داریم که این وضعیت بد باعث بلا استفاده ماندن ظرفیت ها می شود.

 

رحمانی فضلی ادامه داد: اقتصاد می توانند در حوزه مسائل اجتماعی هم کاملا موثر باشد به گونه ای که اگر عدم توازن اقتصادی وجود داشته باشد حرکت جمعیت به سمت شهرها و حاشیه نشینی و مشکلات جانبی آن شروع می شود. بنابر این اقتصاد فقط به خودی خود اقتصاد نیست بلکه می تواند مسائل فرهنگی اجتماعی سیاسی و امنیتی را به دنبال داشته باشد.

 

وی افزود: این است که رهبر معظم انقلاب مثل یک طبیب نسخه اقتصاد مقاومتی را که مورد اجماع همه علمای علم اقتصاد است برای ما پیچیده است. ما طی سالهای گذشته نسخه‌های مختلفی برای اقتصاد کشور داشته ایم عده ای  معتقد به اقتصاد غرب بودند و وابستگی کامل به آن و عده ای هم به دنبال اقتصاد سوسیالیستی اما رهبر انقلاب با تجربه بینش کم‌نظیر خود نسخه ی اقتصاد مقاومتی که مهمترین ویژگی آن مردمی بودن آن است را به ما یاد داده اند.

 

این مقام ارشد دولتی گفت: در اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه فعالان صنایع بزرگ و تولیدات عظیم برای ما به عنوان پیشتازان این عرصه مهم هستند تولید کننده های کوچک و خانگی که همان مشارکت کنندگان اقتصادی در توده های مردم هستند برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردارند من می توانم مثال های متعددی را در اراک کاشان و سایر شهرهای ایران از همین تولیدکنندگان کوچک بگویم که ثروت های بزرگ آفریده اند.

 

وی خاطر نشان کرد: یکی از دلایل تاکید رهبر معظم انقلاب بر مردمی بودن اقتصاد مقاومتی رعایت جنبه عدالت محوری آن است یعنی امکانات تولید شده با نسخه اقتصاد مقاومتی باید در دور افتاده ترین نقاط کشور نیز در نظر گرفته شود تا این عدم تعادل و توازون ناشی از اقتصاد نامتوازن معکوس شده و حل شود بنابراین باید تمام مدیران و استانداران در تصمیم گیری های خود این موضوع را لحاظ کنند.

 

وضع اقتصاد دراستان کرمانشاه بغرنج است/لزوم اعمال سیاست‌های تشویقی

 

اسدالله رازانی امروز پنج شنبه در جلسه شورای ادارای استان کرمانشاه که با حضور وزیر کشور برگزار شد گفت: امیدواریم تحت هدایت و راهنمایی نماینده محترم ولی فقیه، همکاری و همدلی ائمه جمعه و همکاری و برادری نمایندگان محترم مجلس، دقت و توجهی که در مدیریت استان وجود دارد برای اینکه نیروها هم جهت و هم سو شوند و نیروهایی که همه بر شاخه هایی بوده که بر تنه نظام است، خدای ناکرده فعالیت همدیگر را خنثی نکنند و در این گرفتاری هایی که داریم این درگیری ها هم مجب هدر رفت نیروهایمان نشود.

 

وی افزود: با مجموع جریان های سیاسی، فضای سیاسی استان از یک آرامش و همدلی برخوردار است.

 

استاندار کرمانشاه ادامه داد: در زمینه مسائل امنیتی با مدیریتی که دستگاه‌های نظامی، انتظامی، اطلاعاتی، قضایی و امنیتی استان اعمال می کنند و همکاری و همدلی ای که در شورای تامین استان وجود دارد به لطف خدا مشکل جدی ای نداریم.

 

وی ادامه داد: علی رغم  اینکه استان کرمانشاه از لحاظ قرارگیری در همسایگی کشور عراق به لحاظ امنیتی تقریبا در بدترین نقطه  از این مرز مشترک با عراق قرار دارد و گروه های تکفیری، داعش و نظیر این درست در روبروی استان کرمانشاه هستند و منطقه تمرکز فعالیتشان است اما به لطف خدا و همدلی و همکاری دستگاه های امنیتی و قضایی تا امروز نه خود استان آسیبی دیده و نه کشور از مسیر استان کرمانشاه متوجه آسیبی شده است.

 

رازانی خطاب به وزیر کشور گفت: در سال گذشته حداقل ۳۰ جلسه شورای تامین در استان کرمانشاه تشکیل شده و حداقل در ۲۸ جلسه آن خود من و اعضای شورای تامین استان حضور داشتیم.

 

وی گفت: به لحاظ مسائل فرهنگی نیز هم با روحانیت شیعه و هم اهل تسنن استان و هم سایر نهادهای مسئول ارتباطات خوبی وجود دارد.

 

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: البته مسئله فرهنگ مسئله خیلی گسترده ای است که در بخش های اقتصادی هم به آن خواهم پرداخت. منظورم این است در این زمینه بدون مشکل هم نیستیم اما مشکل اول استان هم قاعدتا بخش فرهنگ نیست.

 

وی ادامه داد: در زمینه زیر ساخت ها هم در آنچه که محصول خدمات نظام است، حدود ۴۰ سال گذشته استان کرمانشاه از جمله آب، راه، مدرسه سازی، شبکه های بهداشت و درمان و… وضعیت خوبی دارد.

 

رازانی ادامه داد: در بحث شبکه بهداشت و درمانی شهرستان هایی چون روانسر استثنا هستند و ما هم اکنون شبکه بهداشت  درمان نسبتا مجهزی داریم و دو سه بیمارستان آماده افتتاح نیز داریم و بیمارستان های اسلام آباد غرب، پاوه و صحنه از آن جمله هستند.

 

وی گفت: ما در بسیاری از امور زیرساختی وضعمان در میانه های کشور است و در برخی موارد از میانه های کشور هم بهتر هستیم و در آبرسانی روستایی، راه روستایی و گاز رسانی وضعیت بهتری از میانگین کشوری داریم.

 

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: البته در بعضی از زیرساخت هایی که برای توسعه اساسی بودند مثل راه آهن ما از یک محرومیتی رنج می بردیم و حتما وضعیت توسعه نیافتگی کرمانشاه بخشیش نتیجه عدم حضور شبکه ریلی بوده است اما هم اکنون راه آهن ما روزهای آخرش را می گذراند و آقای وزیر به من دستور دادند که یک تابلوی شمارش معکوس در معرض دید مردم استان کرمانشاه نصب کنیم تا مردم روز دقیق افتتاح را مشاهده کنند و می بینید حتی این زیرساخت هم مشکلش حل شده و در معرض افتتاح است.

 

وی گفت: در خصوص بخش اقتصاد و مسائل اجتماعی استان که متاثر از اقتصاد است، شاخص بیکاری یک شاخص برجسته است که وضع را نشان می دهد و امروز طبق گزارش هایی که وجود دارد- و حال اگر خطایی هم بر این گزارش وارد باشد امروز در کل استان ها خطا یکسان است- ما در سال ۹۵ اولین استان رتبه بیکاری شدیم و سال های قبل هم رتبه های اول تا سوم بودیم و در این حدود سیر می کنیم.

 

رازانی افزود: نشانگرها و شاخص های متعدد دیگری هم وجود دارد که وضع اقتصادی را در این منطقه با وجود آن آرامش سیاسی، کار امنیتی، ایجاد زیرساخت ها و پروژه های بزرگی که هم در گذشته و هم این دولت انجام شده است- که در این دولت قطعا برجسته تر است و فهرست آن خیلی زیاد است مثل راه آهن، طرح گرمسیری، کمربندی کرمانشاه و…  که در این دولت شروع شده- بغرنج نشان می دهد.

 

وی گفت: در زمینه اقتصادی پروژه های بزرگ زیادی چون پتروشیمی اسلام آباد غرب، پالایشگاه، کارخانه قوطی سازی، فولاد  و… در استان در حال انجام است و نشان می دهد وضعیت استان کرمانشاه رو به بهبود است و قطعا در سال ها و روزهای آتی کرمانشاه روزهای بهتری را مقابل به خودش خواهد دید.

 

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: روزی آقای روحانی دولت را تحویل گرفتند تعداد کسانی که در این استان دفترچه بیمه داشتند، ۲۲۱ هزار نفر بود و امروز تعداد  کسانی که دفترچه بیمه دارند ۲۴۷ هزار نفر است و ۲۶ هزار نفر یعنی بیش از ۱۲ درصد به تعداد افراد دارای دفترچه بیمه در این ۳ سال اضافه شده و سالی حدو ۷ تاد ۹ هزار نفر بیمه شده اضافه شده است و این کسانی هستند که کار پیدا کرده اند.

 

وی تصریح کرد: اما اگر فقط همین شاخص دفترچه  بیمه را در نظر بگیریم در کشور ۱۳ میلیون بیمه شده داریم و الان ۲۴۷ هزار نفر آن در کرمانشاه قرار دارد و این در حالی است که جمعیت کرمانشاه حدود ۲.۵ درصد کشور است و اگر قار بود ۲.۵ درصد دفترچه های بیمه کشور در استان باشند این عدد به ۳۴۰ هزار نفر می رسد و اینجا ۱۰۰ هزار نفر عقب هستیم و با سالی ۷ هزار نفر و این عددها مشکل حل نمی شود و تبعات اجتماعی هم برای ما داشته است.

 

رازانی با بیان اینکه متاسفانه در چندین شاخص چون اقتصاد، اعتیاد، خودکشی، طلاق وضعیت خوبی نداریم گفت: همین اقتصاد هم می تواند ریشه در فرهنگ داشته باشد که قطعا دارد و یکی از مسائل ما مسائل فرهنگی است و اگر ما اقتصاد را بخواهیم در این استان مسئله اش را حل کنیم حتما باید در حوزه فرهنگ هم کار کنیم و در مورد همه شاخص های دیگر چون طلاق هم همینطور است.

 

وی تاکید کرد: در اینکه اقتصاد در همه موارد بالا نقش دارد تردیدی نیست و علی رغم همه کارهای صورت گرفته اقتصاد ما شکوفا نیست و مسائل اجتماعی هم داریم.

 

استاندار کرمانشاه خطاب به وزیر کشور گفت: توان مدیریت و توان تاثیرگذاری استان ها منفعلا بدون حمایت مرکز در زمینه اقتصاد محدود و کم است، دولت محترم برنامه های مشخصی را در زمینه تحرک اقتصادی و تحول در اقتصاد در پیش بگیرد. از سنخ آنچه در سال گذشته در راستای فرامین رهبری برای اقتصاد مقاومتی مشخصا راه اندازی کارهای راکد در پیش گرفت.

 

وی افزود: یعنی کاری که ستاد و فرماندهی اقتصاد مقاومتی در پیش گرفت ما تشویق شدیم، موفق شدیم و در رقابت با سایر استان ها هم بودیم و  ۱۶ هزار میلیارد تومان نظام بانکی را مکلف کرد که تسهیلات پرداخت کند و تمام استان ها در این زمینه به تحرک در آمدند و ما نیرو و قوت پیدا کردیم و در این استان هم موضوع کاملا جدی گرفته شد و ما بیش از ۱۰۰ جلسه با گروه تسهیل برگزار کردیم و تنها واحدهایی که توسط کارگروه تسهیل که یا غیرفعال بودند و احیا شدند یا زیر ظرفیت اسمی کار می کردند و ظرفیتشان بالا رفت یا در چهارچوبه حمایت ها به بهره برداری رسیدند، به ۳۱۱ واحد رسید و سرمایه گذاری که در این ها صورت می گرفت بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان بود و اشتغالی که فقط از طریق کارگروه تسهیل انجام می شده بیش از ۳۳۰۰ شغل است.

 

رازانی خاطر نشان کرد: یعنی کاری که ستاد و فرماندهی اقتصاد مقاومتی در پیش گرفت ما تشویق شدیم، موفق شدیم و در رقابت با سایر استان ها هم بودیم و امسال هم که سال تولید و اشتغال است، پیشنهاد ما این است که این کار از سر گرفته شود.

 

وی گفت: این یکسال گذشته را ما هم آزمون و خطا داشتیم و به خصوص نظام بانکی تا بیاید با این سیاست ها خوب همراه شود خیلی وقت برد، حالا که یکسال طی شده و  قطعنامه سال (شعار تعیین شده توسط رهبری) صادر شده این کار ادامه یابد.

 

استاندار کرمانشاه یادآور شد: وضع استان ها به لحاظ بیکاری متفاوت است و استان هایی را داریم که بیکاری آنها تک رقمی است و نرخ بیکاری استان ما حدود ۲۲ است و وضع متفاوتی داریم و اگر فرض کنیم بیکاری بیماری است، شدت بیکاری در یک استان هایی پایین است و در استان هایی چون ما خیلی بالا است، لذا نسخه واحد برای همه جواب نمی دهد.

 

وی افزود: با توجه به موارد فوق انتظار می رودوقتی مشکل ما در زمینه اقتصاد و بیکاری حاد است، برای این استان هایی که از بیکاری رنج می برند  سیاست های تشویقی و ترویجی خاص در پیش گرفته شود که به یک تعادلی برسیم و الا یک نسخه باعث می شود در استان هایی که مشکل کمتر است، مشکل کمتر و کمتر می شود و در مجموع ساز و کار ما در استانی که فضای کسب و کار خوب بوده جواب دهد و به بیکاری تک رقمی برشد ولی در استان هایی مثل ما جوابگو نباشد.

 

رازانی  گفت: پیشنهاد مشخص ما سیاست های ترویجی در بخشودگی مالیاتی و  کمک های فنی و اعتباری است. برای مثال در صندوق توسعه ملی سیاست هایی که تعیین شده خیلی باعث تحول در استان هایی مثل ما نخواهد شد.

 

وی افزود: اگر ۱۶ هزار میلیارد تومان سال قبل امسال برای ما به ۲۰ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان برسد وضعیت ما بهتر خواهد شد و دیگر اینکه اگر کمک های فنی و تشویقی داده شود  به بهبود وضعیت استان کمک می کند.

 

تصویب بسته‌ مقابله با مفاسد اجتماعی استان کرمانشاه توسط دولت

 

سدالله رازانی شامگاه امروز پنج شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، گفت: شورای هماهنگی استان کرمانشاه به خصوص از سال گذشته به شکل مرتب تری برگزار می شود و مجموعه اقداماتی را در استان  و در این زمینه انجام داده ایم.

 

وی افزود: در آنچه که مربوط به مبارزه با مواد مخدر در استان است طبق دستوری که جنابعالی اخیرا مبی بر اینکه خیابان ها و معابر عمومی شهرهای ما  از معتادین متجاهر و نظیر پاکسازی شود، با اینکه ظرفیت اردوگاهی ما چه ماده ۱۵  و ۱۶ بالا نبود، به سرعت ظرفیت ها را افزایش دادیم و حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر را از زمان ابلاغ دستور جنابعالی جمع آوری داشتیم و اینها هم اکنون در حال نگهداری هستند.

 

استاندار کرمانشاه ادامه داد: تقریبا برای اولین باری است که طی ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته یک پاکسازی کاملی از خیابان ها و عرصه های عمومی استان صورت گرفته است.

 

وی گفت:  در زمینه مسائل اجتماعی هم آن ما مقداری که از اعتبارات استان و از اعتبارات وزارت خانه هم در گذشته عنایت داشتید و بر اجرای صحیح آن تاکید کردید، فعالیت کرده ایم.

 

رازانی افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان هم به طور ویژه بسته ای را به عنوان مقابله با آسیب های اجتماعی به ایشان تقدیم کردیم که در قسمت اول سفر به تصویب نرسید بعدا مجدد با آقای نوبخت نشستی بعد از سفر داشتیم که بالاخره چند پروژه را از ما پذیرفتند که یکی همین مسئله مقابله با مفاسد اجتماعی بود  که ۵ میلیارد تومان هم اعتبار برای آن گرفتیم.

 

    عصبانیت وزیر کشور از مدیریت کرمانشاه/ نه ریالی سرمایه جذب کردید نه اعتبارات بانکی را

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، در حالی که برخی از سخنرانهای تعیین شده برای اظهار نظر در حضور وزیر کشور به شکلی کلیشه ای سخن گفتند شخص عبدالرضا رحمانی فضلی به شدت نسبت به مدیریت استان کرمانشاه در حوزه های اقتصادی اعتراض کرد.

 

اینگونه ادامه بدهید بیکاری تبدیل به معضلات بزرگتر می شود

 

رحمانی فضلی در بخش دوم سخنرانی خود در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه اظهار داشت: یکی دیگر از جنبه‌های تاکیدات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی درون زا و برون نگر بودن آن است درون زا بودن آن را که تا حدود زیادی اشاره کردیم و برونگرا بودن آن تا اندازه بسیاری مرتبط با یک اقتصاد تعاملی با جذب سرمایه گذاری است که متاسفانه استان کرمانشاه در این حوزه در رتبه های آخر قرار دارد و باید بهینه کار کنند. مردم از من و شما به عنوان مدیر توقع دارند مسئول این بیکاری ۲۲ درصد من مسئول آقای استاندار مسئول و همه مدیران هستند اگر بخواهیم اینگونه ادامه بدهیم سال های آینده بیکاری ۲۶ درصد و ۳۰% خواهیم داشت.

 

 وزیر کشور ادامه داد: آن وقت با این شرایط می توانید امنیت و یا مسائل اجتماعی را کنترل کنید هرگز نمی توان باید برای استان کرمانشاه یک طرح توسعه همه جانبه نوشت البته دیدم که برای شهرستانها چنین چیزی آماده شده اما باید طرح توسعه جامعه استان با شاخص های مشخص نگاشته شود.

 

 چرا تنها ۳۸ درصد اعتبارات بانکها را جذب کردید؟

 

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه بودجه عمومی برای پیشرفت استان کافی نیست گفت: بانکهای استان مسئولند. چرا باید از ۴۲۰ میلیارد تومان مبلغ پیش بینی شده برای تسهیلات بانکی تنها ۱۶۰ میلیارد تومان را جذب کنید؟ این خیلی کم است. آقای استاندار باید برای خودش مشاور تامین منابع مالی بگیرد. امکان دارد شما واحدهای تولیدی نداشته باشد من بررسی نکردم  اما باسد استاندار کرمانشاه بررسی کند و گزارش بدهد.

 

وی با اشاره به اینکه شما باید سرمایه گذار را تکریم کنید گفت: شما باید برای سرمایه گذار فرش قرمز پهن کنید این خواست رهبر انقلاب است. بنیاد مستضعفان، بنیاد غدیر و همه بنیاد های مختلف را بیاورید و از آنها کار بخواهید و امتیاز بدهید. رها نکنید سرمایه گذارها را. مردم را پای کار بیاورید. در غیر این صورت صد سال دور این میزها بنشینیم کاری از پیش نمی رود.

 

رحمانی فضلی خطاب به استاندار کرمانشاه گفت: گروه های توسعه گر و پیشتاز را شما ساماندهی کنید. تولید کننده ها صد در صد مورد حمایت ما هستند. با کسانی که دنبال رانت هستند برخورد کنید. دنبال جذب سرمایه گذارهای واقعی باشید.

 

وی افزود: جنگ تمام شده و دوره اینکه به لقب بی خود ژاندارم منطقه مارا بفریبند و نفتمان را ببرند و بنجل بدهند تمام شده. مولای ما و مقتدای ما امروز علم اقتصاد را در دست گرفته است. همه مسئولیم. والله قیام و معاد هست و مردم از ما سوال خواهند کرد.

 

کرمانشاه سه برابر حداقل کشور بیکار دارد

 

وزیر کشور همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت دانشگاه ها بهره برد. ۲۲ درصد یعنی بیش از سه برابر حداقل بیکاری که ما در کشور داریم. شما باید سه برابر سایر کشور کار کنید. به عنوان متخصص می گویم که استان کرمانشاه جزو سه استعداد برتر کشور است اما فعال نیست.

 

عجیب است که یک ریال سرمایه گذاری خارجی جذب نکردید!

 

وی خطاب به استاندار کرمانشاه گفت: ایشان باید به سرعت و همزمان با کشور سند جامع تولید و اشتغال کشور را تدوین کند. باید زمانبندی کنید برای اینکه سرمایه گذاری خارجی جذب کنید. شما هیچ سرمایه گذاری خارجی جذب نکردید… خیلی این عجیب است. چرا جذب نمی کنید؟؟

 

وی افزود: به سرمایه گذار بگویید چه می خواهید؟ زمین ؟ آب؟ شما باید الان صد مورد پروژه را آماده داشته باشید و مجوزهای آن را هم صادر کرده باشید. باید استاندار بیاید پشت تلویزیون و اعلام کند ما صد فعالیت اقتصادی آماده داریم که هر کس می خواهد کار کند ما همین فردا به او مجوز می دهیم نه حتی یک هفته دیگر.

 

اصلاح قوانین برخورد با موادفروشان/ایجادفرصت برای جوانان کرمانشاهی

 

سردار منوچهر امان الهی شامگاه پنج شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که با حضور وزیر کشور برگزار شد، گفت: با وضع موجود و مشکلات و چالش هایی که هست جنابعالی بیشتر از ما اطلاع دارید و از این نظر وقت جلسه را نمی گیریم.

 

وی افزود: در کرمانشاه و طبیعتا در کشور، بحث برخورد با خرده فروشان علی رغم انگیزه و همتی که در مسئولین قضایی وجود دارد خیلی برخورد سامانده و اثر گذاری نیست.

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: بحث مطالعه این موضوع و اصلاحاتی در آیین دادرسی و قانون و دادن اختیارات بیشتر حتما می تواند گوشه ای از مشکلات را حل کند.

 

وی افزود: در شرایط فعلی آزادسازی به ازای پرداخت جزای مادی هم باعث گستاخی مواد فروشان می شود و هم بازدارندگی لازم را در جامعه و برای اطرافیان ندارد.

 

امان الهی  تاکید کرد: با توجه به موارد فوق اصلی ترین کار در این حوزه این است که در بحث مقابله متمرکز شویم.

 

اعتبارات بیشتری برای نگهداری معتادان به استان کرمانشاه تخصیص یابد

 

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه گفت: یکی از مشکلات اساسی استان معتادان متجاهر است و استان ها به لحاظ جمع آوری و بحث هایی که در مبارزه با مواد مخدر دارند، متفاوتند و اعتباراتی هم که ابلاغ می شود قطعا گاهی اوقات متناسب با نیاز استان نیست.

 

امید قادری افزود: برای مثال ما در استان کرمانشاه برای نگهداری معتادان متجاهر اعتبارات بیشتری می خواهیم و هم اکنون در ماده ۱۵ در کمپ های ما قریب ۴۲۳ نفر را جا داده ایم که رقم بسیار زیادی است و این نگهداری طولانی مدت اعتبار بیشتر می خواهد.

 

وی ادامه داد:یکی دیگر از مشکلات ما جابجایی اعتبار است، یعنی اگر  گاهی اوقات نیاز است،  با هماهنگی ستاد ما جابجایی اعتبار در استان بدهیم و اگر اعتباری در بخشی زیاد است در اختیار بخش دیگر قرار گیرد.

 

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه دیگر شکل استان را کمپ بانوان دانست و گفت: دیروز هم تقاضا دادیم که اعتباری به ما داده شود که این را هم راه اندازی کنیم و این موضوع هم یک نیازی است که در استان احساس می شود.

 

لزوم ایجاد فضایی برای جوانان استان  به عنوان یک عامل پیشگیرانه

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه در حوزه جوانان و توانمندسازی آنان خطاب به وزیر کشور گفت: ما واقعا در استان جایی برای فراغت  جوانان  می خواهیم و این یک مشکل خیلی جدی است.

 

حسینی ادامه داد: هر چند که جناب استاندار هم تاکید داشتند و گفتن یک کارهایی را داریم انجام می دهیم اما کمک ستاد هم می تواند باعث شود که ما بتوانیم بالاخره این سمن ها را متمرکز کنیم و خلاقیت های خاص جوانان را بتوانیم بارور کنیم و خیلی از این فضاها در قالب پیگشیری برای ما ایجاد شود.

 

وی خطاب به وزیر کشور تاکید کرد: وزارت کشور می تواند در قالب پیشگیری این کمک را به ما داشته باشد، چرا که ما در این فضا به این شدت نمی توانیم به جوانان کمک کنیم و وزات کشور می تواند در این زمینه ما را یاری دهد.

 

کرمانشاه در مبارزه با موادمخدر خوب عمل کرده است/ایجاد۷ مرکز سلامت

 

علی مویدیشامگاه پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: در راستای تدابیر خوب حضرتعالی در امر تحرکی که در سال گذشته در کشور ایجاد شد و مقام معظم رهبری نیز  در این مسئله ورود خاص داشتند و در آسیب های اجتماعی بحث اعتیاد در اولویت قرار گرفت و دولت هم بطور ویژه این بحث اعتیاد و  آسیب ها را دنبال می کند.

 

وی افزود: نه تنها در کشور این بخش در بدنه حاکمیت و کارگزاران نظام بلکه در استان ها هم این حساسیت و این دغدغه را خوشبختانه عینا مشاهده می شود و  تدابیر حضرتعالی در چند سال گذشته این بود که وضعیت استان ها را با حضور حضرتعالی رصد و ارزیابی  شود و پیشرفت اقدامات و عملکرد دوستان در محضر در حضرتعالی گزارش شود و تصمیماتی جهت  پیشرفت امر اعتیاد انتخاب شود.

 

مویدی گفت: بنده در معیت معاونین حضرتعالی  در ستاد در ساعات گذشته مهمان کرمانشاه بودیم و در ابعاد مختلف احوال بحث اعتیاد مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت و دیروز نیز جلسه ای در  حضور استاندار و رئیس شورای هماهنگی در همین فضا داشتیم  نزدیک به ۲۷ مصوبه احصا شد من خلاصه ای از آن را و وضعیت استان را تقدیم می کنم.

 

وی بیان کرد: استان کرمانشاه متاسفانه در بحث آسیب های اجتماعی آسیب پذیری قابل توجهی دارد در امر اعتیاد استان کرمانشاه وضعیتش نگران کننده است نسبت به برخی استان های دیگر، عنایت خاص حضرتعالی به این استان ها باعث شده که ستاد مبارزه با مواد مخدر بطور ویژه در استان ها باشد.

 

اقدامات فرهنگی و پیشگیری در حوزه مبارزه با مواد مخدر علمی است

 

قائم مقام مدیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: متاسفانه در سال ۹۰ میانگین کشوری در شیوع شناسی ۲.۶۵ بوده و در کرمانشاه  بیش از ۳ بوده و خوشبخاته در سال ۹۴ که این شیوع شناسی انجام گرفته از میانگین کشوری ۵.۳۹ بوده و در کرمانشاه  به ۵ رسیده و نزدیک به کاهش ۹ درصدی را در استان شاهد هستیم.

 

مویدی بیان کرد: طبیعی است که اقدامات فرهنگی و پیشگیری در چندسال گذشته انجام شده واقعا با رویکرد  کاملا علمی و دانشی و بر اساس استانداردهای بین المللی با گذشت زمان  امیدوارم شاهد کاهش در استان ها باشیم. البته نگرانی همچنان به قوت خود باقیست و همانطور که مقام معظم رهبری بر این امر تاکید  دارند  در چند روز آینده نیز جلسه ای در حضور معظم له تشکیل می شود با حضور روسای قوا و دستگاهها، طبیعی است که توجه خاصی که حضرتعالی به امر اعتیاد دارید استانها هم خوشبختانه شاهد تحرک و جنب و جو بسیار موثری هستیم امیدواریم در آینده شرایط ما خیلی بهتر از این باشد.

 

وی افزود: ما در مصوبات دیروز هشت مصوبه فرهنگی پیشگیری داشتیم  ۹ مصوبه مقابله ای داشتیم  در مهارت های اجتماعی شش مصوبه و مردم نهاد ۴ مصوبه داشتیم اما وضعیت استان در بحث جلسات که حضرتعالی تاکید فراوان بر حضور مسئولان در جلسات دارید کیفیت کار خوشبختانه محسوس است و پیشرفت قابل قبولی در حوزه های مختلف شاهد هستیم جلسه شورای هماهنگی با حضور استاندار در دوازده ماهه ۴ جلسه بوده  انتظار داریم در سال ۹۶ جبران شود شخص آقای رحمانی فضلی در جلسات و حتی بند بند مصوبات چه در عملکرد  چه کمیته ها تاکید دارند و ارزیابی می شود و نتیجه ارزیابی ها را ایشان دستور می دهند.

 

مویدی افزود: حضور هدفمند ایشان نشان می دهد که ما در استان ها نیازمند یک تحرک جدی هستیم  استان خوب است برخی شهرستان ها توفیقشان خوب است بویژه در مرکز استان، در کرمانشاه واقعا یک تیم دلسوز و جهادی و پرتلاش در راستای حمایت از شخص استاندار وجود دارد که بیشترین  مشکل هم در مرکز استان است در استان های دیگر ندیدم. شهر کرمانشاه با هماهنگی دادگستری، دادستانی، اداره اطلاعات، نیروی انتظامی، شهردار شرایط خاصی را شاهد هستیم که من تقدیر ویژه دارم از دوستان.

 

وی گفت: در برخی شهرستان ها آمارشان کم است و از کمیته های شهرستان ها انتظار داریم به لحاظ تاکید مقام معظم رهبری فعال ترین فرمانداران کرمانشاه، ثلاث باباجانی، کنگاور هستند، و در شهرستاهای اسلام آبادغرب، گیلانغرب، سرپل ذهاب، هرسین جلسات کمتری برگزار شده که انتظار داریم شدت بیشتری داشته باشند و با کیفیت باشد صرفا برگزاری جلسه ملاک نیست مصوبات و محتوا تاثیرگذاری خود را در این حوزه داشته باشد.

 

مویدی افزود: کمیته فرهنگی پیشگیری با هشت جلسه متناسب با انتظار دستورالعمل ها جزو رتبه های  کشوری است آقای محبی مدیر کل آموزش و پرورش خیلی فعال هستند کلیه سازمان های مردم نهاد معاون سیاسی هم  جزو رتبه شاخص ملی هستند، کمیته درمان و مهارت های اجتماعی با هشت جلسه رتبه نهم  کشوری را دارد کمیته قضایی ۴ جلسه داشته واقعا دستگاه قضایی اینجا نسبت به جاهای دیگر بهتر است.

 

کیفیت کار مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه خوب است

 

وی اظهار کرد: در همه شهرستان ها دادگاه های انقلاب تشکیل شده. کمیته مقابله با عرضه ۱۳ جلسه و رتبه اول کشوری را داشته، در حوزه مقابله شرایط ژئوپولیتیکی مواد مخدر منطقه،  در اینجا پلیس مبارزه با مواد مخدر، دستگاه قضایی و اطلاعات بصورت ویژه رسیدگی می کنند میزان تشکیلاتشان کم است اما کیفیت عمل قابل توجه است و توانستند مسیر از شمال به سمت جنوب ترانزیت پیشساز را داریم هم شیشه، دو تن و ۳۷۰ کیلو، دو سه درصدی کاهش داشتیم اما کیفیت قابل توجه است یعنی باندهایی که زدن و عناصری که دستگیر کردند از نظر کیفیت شاخص های کار اطلاعاتی و کار پنهان قابل توجه است و انتظار است به کمیت آن نیز توجه شود. دستگیری ها بیشتر است.

 

مویدی بیان کرد: در حوزه پیشگیری با توجه به اینکه روستاها اعلام کردند آلودگی  دارد و قشر جوان هم فضای ورزش وجود ندرد مقرر شد ۱۰۰ روستا در استان را در صورت تایید حضرتعالی و تامین فضا و مکان بتوانیم  تجهیزات لازم را برایشان فراهم کنیم تامین فضا و مکان با استانداری و امکانات و تجهیزات به عهده ستاد است که اختصاص خواهیم داشت. طرح توانمندسازی در سال ۹۵ کار خاص و ویژه در ۱۳ استان بعنوان پایلوت انجام گرفت توفیقات خوب بود در کرمانشاه جزو استانهای ویژه در توانمندسازی، البته با توجه به گستره آلودگی ما می توانیم توسعه دهیم و اعتبار لازم را  فراهم کنیم و در سال ۹۶ در امر پیشگیری پیش برویم.

 

وی افزود: مقرر شد ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه پیشگیری از اعتباد در محیط های کاری، ادارات، دانشگاه ها و فضای مجازی اعتبار لازم را اختصاص دهیم، در بحث نمایشگاه کار خوبی برای دانش آموزان انجام شد قرار شد از نظر اعتباری و حمایت ها همکاری کنیم. در مصوبه کمیته مقابله به لحاظ همجواری با عراق و اقلیم کردستان، استان مسیر ترانزیت پیشساز از سمت اقلیم کردستان و بعضا از عراق است و از طرف ما هم مواد به سمت بازار عراق که بازار گرمی در بحث اعتیاد است می رود.

 

باید مسیر ورود پیش سازها از سمت عراق را ناامن کنیم

 

مویدی افزود: مقرر شد در استان به عنوان کار ویژه اطلاعات پنهان را جمع بندی کنند تا بتوانیم مسیر اقلیمی ورود پیشساز به کشور از سمت کرمانشاه و از عراق را نا امن کنیم این هدف عملیاتی در شرق کشور مورد توجه حضرتعالی است اگر مقرر کنید کرمانشاه جزو استان های عملیاتی ما و بودجه  باشد پیشساز از آن سمت می آید قرص های روان گردان که دوستان ما در مرزبانی هم اطلاع دارند نیازمند کار تشکیلاتی است ما حمایت کنیم تا این مسیر را در بحث ورود پیش سازها نا امن کنیم.

 

وی در ادامه بیان کرد: بحث خرده فروشان در محلات استان متاسفانه مشهود است و کارهای خوبی انجام دادند دستگیری های دوستان در سال گذشته دو برابر شده انتظار داریم در قالب  طرح ویژه محلات را پاکسازی کنیم و چهره خوبی از محلات  در برخورد ایجاد شود مقرر شد برای پیشگیری از کشت خشخاش که در برخی نقاط دیده می شود  در حوزه پیشگیری فعال شود انتظار داریم از سازمان جهاد کشاورزی، بخشداری ها، دهیاری ها و فرمانداری ها در این بخش ورود پیدا کنند فصل اردیبهشت فصل گل دهی است، بسیج هم ورود پیدا کرده انتظار  داریم استان کرمانشاه از این نقاط پاکسازی شود.

 

مویدی گفت: در کرمانشاه  بحث داروهای گیاهی را در عطاری ها و… را داریم قرار شد در قالب طرح ویژه با پلیس، اداره اطلاعات، اصناف، با صنف مربوطه برخورد شود تذکر دهند مقرر شد کمیته تخصصی به لحاظ تشکیلاتی که لازم است در گمرکات  ایست و بازرسی ها نیازهای خود را اعلام کنند و ما هم آنچه در توانمان هست برای مجهز کردن این گلوگاه ها مساعدت داشته باشیم. تعدادی خودرو هم قرار شد در این حوزه به دستگاه های مربوطه اختصاص داده شود.

 

قائم مقام مدیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در دادسرا مقرر شد یک قاضی ویژه را برای این طرح ها اختصاص دهند که آقای عدالتخواه و دادستان محترم قبول کردند، در حوزه درمان و حمایت های اجتماعی مقرر شد راه اندازی شش مرکز سرپناه شبانه در استان بدین شرح با حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر و حضرتعالی در شهرستان کرمانشاه دو مرکز مردانه و یک مرکز زنانه، در شهرستانهای سنقر و کلیایی، کنگاور و هرسین نیز هر کدام یک مرکز فعال شود.

 

ساماندهی کودکان زیر ۱۸ سال معتاد  و زنان باردار معتاد در کرمانشاه

 

وی افزود: مقرر شد  در جهت کاهش آسیب ها  بحث متادون برای بانوان توزیع شود مقرر شد برای ساماندهی کودکان زیر ۱۸ سال  بطور خاص توفیقاتی در برخی استان ها داشتیم هر تعداد کودکان زیر ۱۸ سال که معتاد  هستند نیازمند مراکز هستند شناسایی شوند ما حمایت های مالی و قانونی و مجوزهای لازم  را در اختیار دوستان قرار می دهیم همینطور زنان حامله معتاد که در سال جاری جزو کارهای هدفمند ما بوده و توفیقاتی داشتیم در استان متاسفانه مرکز نداریم قرار شد هر تعدادی که دارند شناسایی کنند و ما هم مجوزهای لازم و حمایت های مالی را داریم.

 

قائم مقام مدیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در بحث اردوگاه فعلی چشمه سفید،  تعداد معتادان متجاهر در کرمانشاه  متاسفانه قابل توجه است  در محل ماده ۱۶ ما داریم ۱۰۰ نفر، ان شاء الله به ۲۵۰ نفر برسانیم اینها توانستند نزدیک به ۹۰۰ نفر را ساماندهی کنند در تبصره دو هم استفاده کردند اما شرایطش از نظر بهداشتی و فضایی و… چون کار جهادی و فوری بوده مشکل دارند اینها انسان اند.

 

وی گفت: اینها یک محل دارند که مناسب نیست محل دیگری داریم  در فضایی که متعلق به اتباع خارجه است متروکه شد استفاده نمی کنند دو سالن در وزارت بهداشت از زمان جنگ بوده  پیشنهاد استاندار این است که محل فعلی  را ترک کنیم به فضای جدید بیاوریم به لحاظ فضا و امکانات خوبی که دارد مستقر شویم و مجوز مقام عالی وزارت را می خواهد محل آماده است انتظار دارند در محل قبلی اشتغالزایی کنیم قول دادند ۲۰۰ نفر از همین بهبودیافتگان را مشغول کنند. درکمیته مشارکت ها مقرر شد راه اندازی ۳ واحد تعاونی تولیدی در سمن ها را داشته باشیم و ۷ پایگاه سلامت هم در اطراف کرمانشاه به لحاظ سطح آلودگی محلات حمایت کنیم.

 

ثرگذاری مطلوب جمع آوری معتادان در کاهش سرقت

 

افشین کریمی فرماندار اسلام آباد شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: به طور دقیق مصوبات پیگیری و رصد می شود و برای اجرا تحویل داده می شود.

 

کریمی در ادامه بیان کرد: مشکلاتی که داریم بحث اعتبارات است بیشترین آموزش را در سال ۹۴ شهرستان ما داشت ولی حتی یک ریال اعتبار نداشتیم که به مدرسین، اساتید دانشگاه که در مدارس، محلات و جاهای مختلف تدریس کردند بپردازیم.

ایجاد سرپناه شبانه در اسلام آباد غرب

 

وی گفت: بحث برگزاری همایشی که قرار بود به صورت منطقه ای غرب کشور در اسلام آباد برگزار کنیم و علی رغم اینکه کلیه کارها اعم از دبیرخانه، مقالات و … را پیش بردیم ولی بخاطر نبود اعتبار نتوانستیم آنرا برگزار کنیم.

 

کریمی افزود: در شهرستان اسلام آباد غرب سرپناه شبانه توانستیم تهیه کنیم که در شب های سرد و گرم و بحرانهای طبیعی بی پناهان جایگاهی داشته باشند و الان حتی یک کارتون خواب هم در اسلام اباد نداریم.

 

کا فرماندار شهرستان اسلام آباد غرب بیان کرد: در این راستا توانستیم تجهیزاتی از جمله تخت و دیگر امکانات را برای آنها تهیه کنیم و با کمک بهزیستی و فنی و حرفه ای برای آنها اجرا کردیم. یک خبر خوبی که هست در شهرستان اسلام آباد آمار طلاق یک چهارم کاهش داشته است و این در نتیجه آموزش هایی است که توانستیم اجرا کنیم.

فضایی برای اشتغال بهبود یافتگان در صحنه راه اندازی شود

 

عباس آبادی، فرماندار شهرستان صحنه در این جلسه اظهار داشت: ما اروگاهی در صحنه داریم که علی رغم اینکه چندبار پیشنهاد دادیم برای توانمند سازی آنجا بی فایده بوده است. این مکان دارای ۴۰ هکتار زمین تاسیساتی است که می توان از ان استفاده شود ولی الان رها شده است.

 

وی با ادامه توضیحات گفت: عنایتی شود که به عنوان مرکز اشتغال و توانمند سازی برای بهبودیافتگان از آن مکان استفاده شود. اگر آن مکان را در اختیار ما قرار دهند می توانیم آنجا را راه اندازی کنیم.

 

عباس آبادی افزود: ما نمی خواهیم در آن مکان هیچ معتادی نگهداری شود چرا که آنجا محل اشتغال و واحدهای کشاورزی و تولیدی است. الان این مکان کاملا رها شده و بخش خصوصی در آن مکان گاهی هزینه هایی می کند و واحدهای تولیدی میزند.

 

کاهش ۱۵ درصدی سرقت در کرمانشاه طی ایام نوروز

 

لرستانی، معاون دادستان مرکز استان نیز در این جلسه اظهار داشت: انگیزه حفظ نظم عمومی و امنیت شهروندان برای ما به نحوی بود که یک اقدام فراقانونی در امر جمع آوری معتادان متجاهد داشتیم.

 

لرستانی بیان کرد: قانون اجازه را به ما نمیداد که بیش از ۱۰۰۰ معتاد را جمع آوری کنیم اما با یک فراخوانی و انگیزه قوی توانستیم این کار را انجام دهیم لذا تاثیر مستقیم آنرا در جرائمی مانند سرقت دیدیم که در سالجاری نسبت به تعطیلات نوروز سال قبل ۱۵ درصد کاهش سرقت داشتیم که بسیار چشمگیر بود.

 

این مسئول خطاب به وزیر کشور بیان کرد: اگر دستور دهید که به وضعیت معتادان رسیدگی شود چرا که با این وضع توانایی نگهداری آنها را دیگر نداریم.

 

ضرورت استفاده از ظرفیت مردمی در پیشگیری از اعتیاد

 

عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه پنج شنبه در جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر استان کرمانشاه در خصوص مسئله آسیب های اجتماعی استان کرمانشاه گفت: باید این موضوع را در قالب طرحی که مقام معظم رهبری دادند پیگیری کنیم.

 

وی افزود: در جلساتی که محضر ایشان داشتیم و همه مسئولان نظام در حوزه های اجتماعی و سران قوا بودند، خود ایشان مفصل روی بحث اعتیاد و مواد مخدر صحبت کردند و از آن به عنوان آسیب اول یاد کردند.

 

وزیر کشور ادامه داد: ایشان پیرامون آسیب ها و عواقب این موضوع و هم چنین اگر مقابله شود چه محسناتی خواهد داشت توضیح دادند.

 

وی گفت: ما تجربه بسیار طولانی در کشور در مورد مسئله مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد داشته ایم و همه روش ها و شیوه ها آزموده شده است.

 

رحمانی فضلی افزود: هم اکنون نیز درگیر مقابله این موضوع هستیم و امسال نیز ۱۶ تا ۱۷ درصد افزایش کشفیات در این زمینه داشته ایم.

 

وی ادامه داد: پیشگیری را هم الحمدالله با سرعت و گام های بلندتری داریم طی می کنیم و در درمان نیز تعداد افرادی که می گیریم و درمانشان می کنیم بیش از چندین برابر است.

 

وزیر کشور گفت: در تهران که بنده مسئولیت را بر عهده گرفتم ۵۰۰ نفر جا داشتیم اما الان در تهران حداقل ۱۰ هزار نفر گنجایش و ظرفیت داریم، چرا که ظرفیت سازی شده و همه از جمله شهرداری، قوه قضائیه و… کمک کرده اند و این ظرفیت سازی الان صورت گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: هم چنین زمانی که تصمیم گرفتیم معتادان متجاهر را جمع آوری کنیم واقعا قوه قضائیه، بهداشت و درمان، بهزیستی و… کمک بسیار خوبی داشتند و یک کار کاملا جمعی بود و الان بیش از  ۱۹ هزار نفر شامل حدود ۵ هزار خرده فروش و مابقی نیز معتادان متجاهر در اختیار ما هستند.

 

رحمانی فضلی تصریح کرد: ما گفتیم این بار ۶ ماه به جای سه ماه آنها را نگه دارند که دادستان محترم نیز موافقت کرد که این اتفاق بیفتد. 

 

وی با بیان اینکه ما می دانیم که که ۶ ماه دیگر اینها را رها کنیم کم کم ۸۰ درصد آنها به داخل خیابان ها برمی گردند، تاکید کرد: ما باید کاری کنیم که اینها به زندگیشان امیدوار شوند و پاک بودنشان را قبول کنند و به صورت پاک زیستن را ادامه دهند.

 

وزیر کشور گفت: هر کجایی متناسب با اعتقاد، فرهنگ و شرایط آنجا باید توجه کنند که این اتفاق بیفتد و آنجا که من می گویم در حوزه توانمندسازی و اشتغال کمک می کنیم. در تهران و مشهد، بخش خصوصی این کار را می کند ومی گوید من ۵۰ یا ۲۰ نفر از اینها را جذب می کنم و در مقابل آن برای مثال ۱۵ یا ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بدهید و ما تسهیلات را می دهیم و آنها می روند و داخل یک سیستم بزرگتر جذب می شوند.

 

وی افزود: فقط مسئله شغل نیست و مسائل روانی هم هست و با اینها باید کار کرد و مسئله فرهنگ پذیرش اینها در خانواده اشان  و جامعه نیز هست. لذا باید تلاش کنیم که اینها  درست شود.

 

رحمانی فضلی با بیان اینکه «این آیه که  نجات یک فرد نجات یک امت است» اینجا کاملا صدق می کند و اگر ما یک معتاد را نجات دهیم ثوابی برده ایم و اگر خدای ناکرده بمیرد خسارتی به جامعه وارد می شود و ما متولیان مسئول باید پاسخگو باشیم و قیامت را دست کم نگیریم و آنجا باید پاسخگو باشیم.

 

وی افزود: پاسخ دادن روز قیامت مانند قوه قضاییه اینجا که با همه روش هایش باز هم می شود از آن در رفت، نیست. آنجا همه اعضا و جوارح انسان شهادت می دهد که ما مقصر هستیم یا نیستیم و رحمت خدا هم در مورد حق الناس و در جایگاه مسئول نیست.

 

وزیر کشور گفت: آقای استاندار و دوستانشان و مدیران استانی، الحمدالله در کارهای عمرانی و اقتصادی گام های خوبی را برداشته اند که انصافا اگر مقایسه ای کنیم سرعت و حجم کار بالا رفته است و پیگیری های زیادی شده است. هرچند که باید حداقل این را ۳ برابر  کرد تا عقب افتادگی های حوزه اقتصادی و بیکاری حل شود.

 

وی افزود: در حوزه اجتماعی هم ما به همین سرعت نیاز داریم و استاندار محترم در همان حالی که برای موضوعات دیگر وقت می گذارد در این موضوع نیز وقت بیشتری بگذارد.

 

رحمانی فضلی تاکید کرد: تعداد جلسات کشوری اگر ۱۲ جلسه است، باید اینجا ۲۴ جلسه باشد و پیگیری شود و دنبال آن باشید چرا که سطح شیوع شما بسیار بالاتر است. و همه دستگاه ها باید کمک کنند.

 

وی افزود: کمکی که ستاد به شما می کند رقم بسیار جزئی است واقعا و امید این است کار اصلی را  قانوگذار و مسئولین با توجه به وظایف دستگاه های خودشان انجام دهند و ستاد هم در کنار آنها کارهایی را انجام می دهد که کارهای بر روی زمین مانده پیش رود.

 

وزیر کشور گفت: امید است که به نیت ثواب و خدمت این موارد انجام شود. این هم جز مواردی است که در حوزه اقتصاد وجود دارد و اگر در اعتیاد پیشگیری نشود این موضوع به سایرین سرایت می کند.

 

وی تاکید کرد: واقعیت این است که بسیاری از افراد درگیر این موضوع هستند و حد و مرز ندارد و تنها بیکاران معتاد نیستند و حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد افرادی را که دستگیر می کنیم شاغل و معتاد هستند. نمی گویم فقرا معتاد هستند چرا که بسیاری از پولدارها معتاد هستند. هم چنین نمی گوییم بیسوادان معتاد هستند چرا که شیوع در بین جامعه دانشگاهی ما کمتر از طبقه کارگر نیست و همه جا را دارد می گیرد.

 

رحمانی فضلی افزود: با توجه به موارد فوق باید بدانیم که این موضوع که خواهر و برادران ما درگیر آن هستند، ممکن است یقه خود ما را هم بگیرد و همه ما مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

 

وی تاکید کرد: خواهش من این است که این موضوع را پیگیری کنید و هر کاری هم که فکر می کنید ما به شم کمک کنیم در کنار کمک های خودتان کمک می کنیم.

 

وزیر کشور گفت: باید تلاش کنیم ظرفیت ها را بیاوریم و بزرگترین ظرفیت خود مردم هستند و آنها را فراموش نکنیم. سیاست ما در حوزه  پیشگیری و درمان سیاست اجتماعی کردن است و از اول هم شعار آن را دادیم و این شعار در حوزه سازمان ملل هم به عنوان یکی از محورهای اصلی پذیرفته شد.

 

وی افزود: چون موضوع اجتماعی کردن است مردم باید پای کار بیایند، بنابراین باید در پیشگیری و درمان از ظرفیت مردم استفاده کنید. اما در مقابله چون زد و خورد و… و. که کار نیروهای نظامی و اطلاعاتی است نمی شود مردم را وارد کرد اما در مباحث اخباری می توان استفاده کرد.

 

رحمانی فضلی گفت: خواهش ما این است که بیشتر تلاش کنید و وضعیت استانتان جلسه بعد که حداقل ۶ ماه بعد خواهد بود و خدمت شما اگر توفیق داشته باشیم برسیم، این آمارها برجستگی بیشتری از نظر کاهش داشته باشد و آمارهای بهتری ارائه دهید.

 

وی گفت: موضوع آسیب های اجتماعی نیز بسیار مهم است و باید توجه داشت و در اینجا چون بحث خودکشی، حاشیه نشینی و… و. مطرح است، دکتر مصطفوی می آید و یک جلسه مفصل می گذارد. برنامه هایتان را آماده کنید که ما از محل برنامه های سال ۹۶ بتوانیم استان کرمانشاه را در اولویت قرار دهیم و در کنار مسائل اشتغال و بیکاری و اقتصاد بتوانیم در آن زمینه هم بتوانیم همگام پیش رویم.

 

شناسایی ۳۶۰۰ فرد مبتلا به ایدز در کرمانشاه

 

آرش رضایی شهردار کرمانشاه شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: در بحث ارتقا فرهنگی با توجه به اینکه یکی از مشکلات ما بی توجهی به همین امر است ما درصدد سوق دادن بخشی از برنامه های فرهنگی به این سمت هستیم اما تدابیری اندیشیده شود تا دبیرخانه برنامه ها را طوری تنظیم کند که ما از ابتدای سال برنامه ها را این گونه تنظیم کنیم.

شهردار کرمانشاه همچنین بیان کرد: دستگاه های متولی فرهنگ در سنقر در مقوله پیشگیری ضعیف هستند.

یاور محمدی، فرماندار سنقر و کلیایی در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از بحثهای مطرح شده توسط کارشناسان، مدیران و مسئولان مبحث پیشگیری است و همیشه تاکید می کنند که پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: بر اساس بررسی های انجام گرفته به این نتیجه رسیده ایم که آموزش پرورش، شبکه بهداشت و درمان، دستگاه های متولی فرهنگی، آموزش و اطلاع رسانی و توانمند سازی ضعیف اند.

 

فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی خواستار افزایش این مهم در سالهای آتی شد و بیان کرد: ازآنجا که بخشی از برنامه ها مستمر است باید مقوله پیشگیری به صورت درصدی افزایش یابد.

 

رحمانی فضلی در پاسخ به این درخواست گفت: برای امر پیشگیری درصدی کار نمی کنیم؛ اینجا که بقالی نیست؛ در زمینه پیشگیری اگر طرحی دارید ارائه دهید ما در بحث ترک اعتیاد سرانه می دهیم اما در پیشگیری طرح ارائه دهید زیرا ما در این حوزه محصول محور عمل می کنیم.

 

سهم ۱۲ درصدی کرمانشاه در شناسایی مبتلایان به ایدز

 

دکتر حسین کریم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با بیان اینکه چند مشکل اساسی در خصوص درمان وجود دارد، گفت: به دنبال طرح بحث اعتیاد، عارضه ای جدی مطرح می شود که شاید از خود اعتیاد نیز پر هزینه تر و وحشت ناک تر باشد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: در کل کشور ۳۴ هزار نفر فرد مبتلا به ویروس HIV شناسایی شده که سه هزار و ۶۰۰ نفر این آمار معادل ۱۲ درصد کل افراد شناسایی شده در سطح کشور به استان ما مربوط  می شود.

 

دکتر کریم گفت: از آنجا که آمار شناسایی افراد مبتلا به این ویروس در استان ما به سرعت در حال  افزایش است نیازمند فکری اساسی است و با این روش فعلی شامل تعداد و حجم کم  مراکز شناسایی ایدز نمی توانیم کاری از پیش ببریم.

 

لزوم افزایش مراکز شناسایی ایدز در کرمانشاه

 

وی با اشاره به اینکه بحث ایدز باید در بقیه قضایای درمانی و پیشگیری نیز ادغام شود افزود: در حال حاضر در استان کرمانشاه تنها یک مرکز HIV وجود دارد که با توجه به  سهم سه هزار و ۶۰۰ نفر فرد شناسایی شده به این ویروس حداقل نیازمند۱۰ مرکز هستیم.

 

وزیر کشور در پاسخ به درخواست دکتر کریم گفت: برای تحقق این امر و افزایش مراکز شناسایی ویروس HIV به طور ویژه با وزیر بهداشت مکاتبه شود.

 

دکتر کریم همچنین گفت: هنگامی که برخی از قضایا به بهزیستی سپرده می شود باید بحث تامین پزشک و نیروهای تخصصی نیز لحاظ شود و تکلیف و اعتبارات نیز مشخص شود.

 

وی افزود: معضل دیگری که در کشور وجود دارد بحث ام ام تی است؛ ام ام تی باید از طریق انجام کارشناسی از اعتیاد تزریقی جلوگیری کند اما در کنار آن اتفاقات دیگری افتاده است ما سعی کردیم این اتفاقات را کنترل کنیم اما در عمل با مانع مواجه می شویم در مجموع باید حجم زیادی از ام ام تی در کشور کاهش یابد و در این زمینه باید بازنگری شود.

 

دکتر کریم گفت: تا زمانی که اعتیاد به مردم سپرده نشود مشکل حل نمی شود می توان با ادغام مراکز درمان و ترک اعتیاد که در قالب سازمان های مردم نهاد فعالیت می کنند مشکل اعتیاد را کاهش داد ما طرحی پیشنهادی داریم که می تواند مشکل را حل کند بنابراین به یک بازنگری مجدد در این حوزه نیاز است.

 

آمار شناسایی مبتلایان به ایدز در کرمانشاه خطرناک است

 

وی افزود: معضلات بزرگی مثل بیکاری در استان داریم که پاتولوژیهای مخفی پشت آن نهفته است بنابراین تنها توجه به مباحثی که در صدر وجود دارد قطعا نمی تواند مشکلات را حل نمی کند ما حرفهایی داریم که اگر شنیده شود می تواند مشکلات را حل کند.

 

کریم گفت: باید ببینیم چه اتفاقی افتاده که کرمانشاه به سمت بیشترین بیکاری رفته همه این ها مسائل اقتصادی و بیکاری نیست باید بررسی شود که چه شده رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می خواهد فرار کند ؟ اعتیاد نیز از همین ناشی می شود بنابراین باید به طور ویژه به آن توجه شود.

 

وزیر کشور اما گفت: ما انتظارداریم در کمیته های تشکیل شده استانی جمع بندی این نظرات انجام و برای ما ارسال شود و پیشنهادات نیز ارائه شود.

 

دکتر کریم با اشاره به اینکه ده سال طول می کشد که ویروس فرد مبتلا به ویروس HIV کشف شود گفت: زمانی ۵۰ درصد کل کشفیات کشور به استان کرمانشاه مربوط می شد که امروزه این آمار به ۱۲ درصد رسیده زیرا سایر استانها نیز شروع به شناسایی افراد مبتلا کردند؛ کشفیات ما نسبت به سایر استان ها قوی تر است ولی همین عدد وارقام خطرناک هست.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.