ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 15825
  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۶:۳۹
  • 76 بازدید
  • ارسال توسط :
شهیدان مدافع حرم شهدای اُحد انقلاب اسلامی هستند/ مازندران پناهگاه تاریخی اسلام و مسلمانان

شهیدان مدافع حرم شهدای اُحد انقلاب اسلامی هستند/ مازندران پناهگاه تاریخی اسلام و مسلمانان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا،به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی در مراسم ویژه روز نکا همراه با گرامیداشت 432 شهید شهرستان با محوریت شهدای مدافع حرم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ارج نهادن به مقام خانواده‌های شهیدان، همسران شهدا را شریک […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا،به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی در مراسم ویژه روز نکا همراه با گرامیداشت 432 شهید شهرستان با محوریت شهدای مدافع حرم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ارج نهادن به مقام خانواده‌های شهیدان، همسران شهدا را شریک در مقام شهادت شوهران آن‌ها دانست.

وی در یک قیاس اجمالی میان شهدای هشت سال دفاع مقدس با شهدای مدافع حرم، هر دو گروه را مقرب درگاه خداوند برشمرد و افزود: مقام شهدای مدافع حرم بالاتر است چراکه شهدای دفاع مقدس به منزله شهدای بدر و شهدای مدافع حرم در جایگاه شهدای احد هستند.

این خطیب با بیان حساسیت بیشتر زمان جنگ احد در زمان پیامبر اسلام در قیاس با جنگ بدر، خاطرنشان کرد: ریشه تاریخ اسلام جنگ احد است چراکه در این جنگ پیامبر با امیرالمومنین و دو نفر دیگر تنها ماند و امروز شهدای مدافع حرم همان کار علی‌بن ابی طالب(ع) را می‌کنند.

وی اضافه کرد: شهدای مدافع حرم در شرایطی به دفاع از حرم اهل بیت عازم می‌شوند که جَو در بسیاری از نقاط کشور جَو جهاد نیست و کسی آن‌ها را تشویق نمی‌کند بلکه شاید بسیاری جلوی آن‌ها را نیز می‌گیرند.

ادیب یزدی گفت: یعنی شرایطی که حقوق‌های نجومی و اختلاس‌ها مطرح بوده، بسیاری از اوضاع و احوال داخلی از نظر اخلاقی و فرهنگی به هم ریخته و سپاه، حزب‌الله، بسیج، ولایت و شهدای ما مظلوم هستند.

وی افزود: در شرایطی که عوامل بازدارنده برای شهادت زیاد است یعنی خیلی‌ها در نهان‌خانه‌ها و پشت پرده‌ها جسارت می‌کنند، اعتقادات مردم را مخدوش کرده، ایمان و صلابت اولیه ملت را مورد هجمه قرار می‌دهند اگر کسی بحنگد دارای ارزش بسیار بالایی است.

وقتی تمام تاریخ به زانو می‌افتد

این سخنران برجسته بصیرت و چشم باز را از ویژگی‌های شهدای مدافع حرم برشمرد و تصریح کرد: گویا تمام تاریخ مقابل چشم شهدای مدافع حرم به زانو در آمده است که ننشستند تا داعش و عوامل ملعون جبهه استکبار به سراغ ملت بیایند.

وی اضافه کرد: نباید به دشمن مهلت داد چراکه که اگر دشمنان به سراغ ملت بیایند مذاکره، معامله و مدارا نمی‌کنند باید انسجام دشمن را از بین برده و با حمله به آن‌ها نباید فرصت به آنان داد که شهدای مدافع حرم با بصیرت خود آن را عملی کردند.

ادیب یزدی در تبیین جایگاه شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: شهید مدافع حرم بصیرت و تاریخ‌دانی بیشتری را نسبت به شهدای گذشته طلب کرده و تبعیت بالاتری از رهبر انقلاب را می‌طلبد و این در حالی است که رهبری برای دفاع از حرم به کسی مأموریتی نداده و رزمندگان به صورت داوطلبانه اعزام می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود شهدا را مانند خداوند ناظر بر اعمال مردم دانست و افزود: گاهی باید در شرایطی به تکلیف عمل کنیم که آنقدر فضا را غبار می‌گیرد که انسان در میان این غبار به راحتی نمی‌تواند تکلیف خود را فهمیده و راه را تشخیص دهد.

شهدا؛ راهگشای تاریخ بشریت

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی افرادی که تکلیف را تشخیص می‌دهند مقام والایی دارند و این شهدا هستند که همواره بن‌بست‌های تاریخ را شکستند و با باز کردن راه‌ها مطلب را نشان دادند.

وی مقام شهدای مازندران را ستودنی توصیف و اضافه کرد: شهدای شما در میادین نبرد خط شکن بوده و هر زمان فرماندهان در جنگ به بن‌بست می‌رسیدند به سراغ لشکر 25 کربلا می‌آمدند که نشان می‌دهد آب و خاک مازندران از اعماق تاریخ اینگونه بوده و پناهگاه اسلام و مسلمین است.

ادیب یزدی مازندران را الگویی برای سرتاسر ایران اسلامی خواند و بیان کرد: در وجود رزمندگان لشکر 25 کربلا در زمان جنک هشت ساله ذره‌ای ترس وجود نداشته است.

وی زنده نگهداشتن حماسه شهدا را یک حماسه نامید و تأکید کرد: اگر حماسه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا نباشد حماسه شهدا فراموش شده و از کارآمدی می‌افتند همانطور که فلسفه زنده ماندن حضرت سجاد(ع) در کربلا زنده نگه داشتن حماسه پدر بزرگوار ایشان بوده است.

در پایان این خطیب برجسته در پایان با اشاره به اینکه خیلی‌‌ها خود را باخته و کم آورده اند، انقلاب را تمام نشدنی توصیف و تصریح کرد: در این روزگار زنده نگه داشتن ترنم یاد شهدا برای لحظه به لحظه مملکت ما مورد نیاز است و این جوانان و نوجوانان باید بدانند دراین مملکت چه اتفاقی افتاده است.  

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.