ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 15932
  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۶:۲۸
  • 94 بازدید
  • ارسال توسط :
حملات آمریکا و داعش در سوریه هماهنگ شده است/مجامع جهانی فعال شوند

حملات آمریکا و داعش در سوریه هماهنگ شده است/مجامع جهانی فعال شوند

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حمله موشکی روز گذشته آمریکا به سوریه به بهانه حادثه شیمیایی خان شیخون، اظهار داشت: حمله روز گذشته آمریکا نشان داد که شعارهای ترامپ مانند رؤسای جمهور قبلی آمریکا، با عملش یکی نیست. وی در توضیح این نکته گفت: آقای ترامپ در دوران تبلیغات […]

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حمله موشکی روز گذشته آمریکا به سوریه به بهانه حادثه شیمیایی خان شیخون، اظهار داشت: حمله روز گذشته آمریکا نشان داد که شعارهای ترامپ مانند رؤسای جمهور قبلی آمریکا، با عملش یکی نیست.

وی در توضیح این نکته گفت: آقای ترامپ در دوران تبلیغات انتخاباتی با صراحت می‌گفت که ورود آمریکا به سوریه درست نبوده، اما حمله روز گذشته نشان داد که رؤسای جمهور آمریکا تعیین‌کننده نیستند، بلکه این دست‌های پشت پرده به ویژه لابی‌های صهیونیستی هستند که برای این کشور تصمیم می‌گیرند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با طراحی شده دانستن حادثه شیمیایی خان شیخون سوریه، تصریح کرد: برخلاف آنچه که در محافل غربی این حادثه را به رژیم سوریه نسبت می‌دهند، تمام تسلیحات شیمیایی این کشور یکبار در سال ۱۳۹۲ با نظارت سازمان ملل جمع‌آوری و این کشور خلع سلاح شده است.

جمالی نوبندگانی افزود: جالب است که به محض وقوع حادثه خان شیخون، تصاویر کشته‌ها و مجروحان این حادثه به سرعت در دست نماینده آمریکا در سازمان ملل قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از دیگر نکات جالب حمله روز گذشته آمریکا به پایگاه هوایی شعیرات سوریه، این است که آلمان، فرانسه و برخی اعضای اتحادیه اروپا که پیش از این با ترامپ مخالف بودند، در این حادثه از آمریکا حمایت کرده‌اند و این نشان می‌دهد که آنها اصلاً به قول و قرارهایشان پایبند نیستند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به همزمانی حملات اخیر داعش در سوریه و حمله موشکی روز گذشته آمریکا، خاطرنشان کرد: در اینکه میان این دو جریان هماهنگی وجود دارد، هیچ شک و شبهه‌ای نیست؛ نباید فراموش کرد که هم نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) و هم مقامات آمریکایی اعلام کردند که این حملات پیامی برای حامیان حکومت سوریه از جمله ایران است.

جمالی نوبندگانی با تأکید بر اینکه این حملات در نهایت منافع رژیم صهیونیستی را تأمین می‌کند، اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی کشورمان در حال حاضر باید سریعاً و صریحاً این حمله موشکی را محکوم کرده و مجامع بین‌المللی را در این زمینه فعال کند.

وی افزود: مقامات نظامی و سیاسی کشورمان نیز در این شرایط باید هماهنگ‌تر و منسجم‌تر تحولات منطقه را پیگیری کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.