ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 15954
  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۷:۰۶
  • 130 بازدید
  • ارسال توسط :
برگزاری جشن بزرگ «پدران آسمانی» در گلزار شهدای رشت

برگزاری جشن بزرگ «پدران آسمانی» در گلزار شهدای رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 19 فروردین در جلسه هماهنگی ستاد جشن «پدران آسمانی»، از كاركردهای بسيار موثر مناسبت‏های مذهبی را الگوسازی مبتنی بر ارزش‏ها و اخلاقيات، بسترسازی برای تعالی انسان ها، فرصت مغتنم […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 19 فروردین در جلسه هماهنگی ستاد جشن «پدران آسمانی»، از كاركردهای بسيار موثر مناسبت‏های مذهبی را الگوسازی مبتنی بر ارزش‏ها و اخلاقيات، بسترسازی برای تعالی انسان ها، فرصت مغتنم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تحقق آرمان شهدای گرانقدر و اهداف عالی بنياد شهيد و امور ايثارگران دانست.

وی گفت: از جمله اين مناسبت‏ها، 13 رجب سالروز ولادت باسعادت مولای متقيان حضرت اميرالمومنين امام علی(ع) است كه در تقويم رسمی كشور، روز پدر نامگذاری شده است. اين روز بستری مهيا برای تكريم مقام پدران آسمانی که همانا شهدای گرانقدر ميهن اسلامی هستند و همچنين تقدير از پدران شهدا می‏باشد كه در تربيت، تعالی، تكامل و عروج آن مردان آسمانی نقش بی ‏بديل و كم‏ نظير ايفا نموده ‏اند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان افزود: به رسم سنت حسنه چند سال اخیر در آستانه سالروز میلاد پربرکت امیر مومنان امام علی(ع) و روز پدر مراسم ویژهای در گلزار شهدای تازه آباد شهر رشت و همزمان در گلزارهای شهدای سراسر استان با حضور مسئولین و خاندان معظم شهدا و ایثارگران و با محوریت فرزندان شهدای معزز برگزار خواهد شد.

پاکاری با اشاره به استقرار ستاد برگزاری مراسم متشکل از فرزندان شهدای معزز در بنیاد، ادامه داد: نزديكی هر چه بيشتر فرزندان شاهد به فرهنگ ايثار و شهادت، ارتقای توانمندی‌های آنان، افزايش همكاری‌های فرزندان شاهد و ارائه ايده‌های جديد از جمله اهداف تشکیل این ستاد است.

این مقام مسئول اضافه کرد: مراسم استانی جشن دیدار با پدران آسمانی عصر روز سه شنبه، 22 فروردین 96 ساعت 16:30 در گلزار متبرک شهدای شهر رشت برگزار خواهد شد؛ ضمن اینکه در تمامی شهرستان ها در روز میلاد امام علی(ع) در گلزارهای شهدا مراسم مشابهی برگزار می گردد.

وی یادآور شد: در این روز فرزندان شاهد با حضور در مزار پدران شهیدشان ضمن تبریک روز پدر از جانفشانی ها و رشادت های آنان قدردانی می کنند.

پاکاری در ادامه از جمله ویژهبرنامه های جشن پدران آسمانی را تكريم پدران شهدا در مراسم و برنامه‏ های مختلف از جمله نماز جمعه، مدارس، شوراهای اداری، برگزاری مراسم در گلزار مطهر شهدا با حضور فرزندان، همسران، مادران و پدران شاهد، پیاده روی فرزندان شاهد و عموم مردم از نقاط خاص و معینی از شهر و روستا به سمت گلزار شهدا، برگزاری مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدا با مشارکت فرزندان شاهد و دیدار با پدران شهدا در قالب طرح سپاس عنوان کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.