ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 15983
  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۹:۰۵
  • 317 بازدید
  • ارسال توسط :
«علی عباس چنگایی بیرانوند»؛ شهید آماد و پشتیبانی + عکس و زندگی نامه

«علی عباس چنگایی بیرانوند»؛ شهید آماد و پشتیبانی + عکس و زندگی نامه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرافلاک با تجاوز دشمن بعث به خاک های کشورمان در سال های نه چندان دور وضعیت کشور اقتضا می کرد که جوانان از هر دیار و از هر کوی و برزن راهی جبهه های نبرد حق […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرافلاک با تجاوز دشمن بعث به خاک های کشورمان در سال های نه چندان دور وضعیت کشور اقتضا می کرد که جوانان از هر دیار و از هر کوی و برزن راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شوند و لبیک گویان به فرمان پیرخمین حماسه هایی آفریدند که برای همیشه در تارک تاریخ پرافتخار این انقلاب می درخشد.

امنیت، آرامش و اقتدار کشور مرهون جانفشانی ها و ایثارگری ایثارگران، رزمندگان و شهیدان هشت سال دفاع مقدس است، اگر این عزیزان جهاد نمی کردند و کشور را از هجوم همه جانبه دشمنان اسلام حفظ نمی کردند هم اکنون ایران همانند کشورهای همسایه دست خوش ناامنی ها و جنگ های داخلی و خارجی می شد.

صحنه دلیر مردی رزمندگانی که از جانشان گذشتند تا امنیت و آرامش را برایمان هدیه بیاورند نباید از خاطرمان کم رنگ شود.

دلاوری ها و رشادت های فرزندان این سرزمین در دفاع هشت ساله بایستی ثبت و ضبط  شود و ارزش های آن به نسل های آینده انتقال داده شود، ستاره هایی که در عین گمنامی پرفروغ درخشیدند و راه را نشانمان دادند.

برماست امروز حماسه ای راکه در آن فداکاری و و جانبازی و ایثار این بزرگمردان و شهیدان موج می زند با قلمی هرچند قاصر بنگاریم هرچند توصیف این عزیزان با هیچ زبانی ممکن نیست ولی:

آب دریا را اگر نتوان کشید                              هم به قدر تشنگی باید چشید

در همین راستا به بهانه فرا رسیدن سالروز شهادت دلاوری از خطه لرستان فرصت را غنیمت شمردیم و مختصری از زندگی شهید علی عباس چنگایی بیرانوند نگاشته شد تا شاید قدمی هرچند کوچک به پاسداشت پایمردی و ایثارگری های این شهید والامقام برداشته باشیم باشد که مقبول افتد و در روز آخرت شفیع مان شود.

شهید والامقام علی عباس چنگایی بیرانوند فرزند میرزاعلی خرداد ماه ۱۳۳۳، در روستای ده سفید از توابع شهرستان خرم آباد در یک خانواده مذهبی و کشاورز به دنیا آمد.

شهید علی عبالس چنگایی بیرانوند

وی تا پایان دوره ابتدایی تحصیلاتش را ادامه داد و بعد از آن برای امرار معاش به کشاورزی و کارگری مشغول شد.

این شهید بزرگوار در سال ۱۳۵۸ ازدواج کرد و صاحب یک فرزند پسر و دو فرزند دختر به نام های محمد، خدیجه و کبری شد.

شهید علی عباس چنگایی در بین اقوام و آشنایان به شجاعت،خوش خلقی، ادب، مهربانی و دستگیری از فامیل شهره بود.

وی از طریق سازمان بسیج مستضعفین به عنوان نیروی آماد و پشتیبانی، راهی جبهه های حق علیه باطل شد و در بیست  و یکم فروردین ۱۳۶۶، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

خداوند روح همه شهدای عزیز را با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) محشور بگرداند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.