ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 16085
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۴:۳۵
  • 68 بازدید
  • ارسال توسط :

خروج کادر رهبری داعش از «رقه»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «انتخاب»؛ شبکه رادیو تلویزیون غرب آلمان (WDR) از ماه فوریه مطلع شده که اعضای خانواده تروریست‌های خارجی در درون “داعش” که در میان‌شان شهروندان آلمان نیز حضور دارند، از رقه به شهر میادین سوریه منتقل شده‌اند. اکنون یک سرویس اطلاعاتی خارجی گزارش داده که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «انتخاب»؛ شبکه رادیو تلویزیون غرب آلمان (WDR) از ماه فوریه مطلع شده که اعضای خانواده تروریست‌های خارجی در درون “داعش” که در میان‌شان شهروندان آلمان نیز حضور دارند، از رقه به شهر میادین سوریه منتقل شده‌اند.

اکنون یک سرویس اطلاعاتی خارجی گزارش داده که رهبری “داعش” نیز از رقه خارج شده است. یک عامل نفوذی از سوریه نیز گزارش داده که در حال حاضر اعضای رهبری “داعش” از رقه به شهرهای میادین و ابوکمال منتقل شده‌اند و دیگر در رقه از مقامات ارشد “داعش”  اثری نیست.

تحقیقات شبکه رادیو تلویزیون غرب آلمان (WDR) در مورد وضعیت “داعش” در سوریه را اسد المحمد و آنه اسپکهارد، دو محقق تحقیقات در باره “داعش” در مرکز تحقیقات افراط گرایی (ICSVE) نیز تایید می‌کنند.

این دو محقق در این رابطه نوشته‌اند: «ما مدارکی در دست داریم که نشان می‌دهند “داعش” اعضای پراهمیت خود را به همراه منابع مالی این گروه به شهر میادین منتقل کرده است.»

این دو محقق در ادامه نوشته‌اند این شبکه تروریستی انتقال رهبری‌اش را به شهر میادین در ماه اوت در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) آغاز کرده و در ماه‌های اخیر نیز افرادی از این گروه با اهمیت متوسط راهی شهر میادین شده‌اند و به این ترتیب شهر میادین در آینده می‌تواند مرکز فرماندهی عملیات جنگی “داعش” شود.

اسد المحمد و آنه اسپکهارد در انتها توضیح داده‌اند: «در دوسال اخیر فرماندهیِ بیشترین عملیات بزرگ “داعش” در شهر طبقه بوده و ما فکر می‌کنیم که قرار است اکنون شهر میادین مرکز جدید فرماندهی چنین عملیاتی شود.
»
دلایل تغییر محل فرماندهی از نظر “داعش”

شهر میادین در استان دیرالزور در شرق سوریه و در ۱۹۰ کیلومتری جنوب شرق رقه قرار دارد. جمعیت این شهر قبل از آغاز جنگ داخلی ۷۰ هزار نفر بود. فاصله این شهر تا شهر ابوکمال که در مرز سوریه با عراق قرار دارد، حدود ۹۰ کیلومتر است.

“داعش” می‌تواند در صورت حمله به درون خاک عراق پناه ببرد. همچنین صحرای موجود در این منطقه امکانات امنیتی فراوانی برای اعضای این گروه افراطی مهیا کرده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.