ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 16170
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۸:۱۹
  • 125 بازدید
  • ارسال توسط :
حضور فعال در عملیات پاکسازی با پای زخمی

حضور فعال در عملیات پاکسازی با پای زخمی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، پیشمرگ مسلمان کرد شهید محمد خیاطیان در اولین روز از تیرماه سال 1345 در روستای بوئین علیا از توابع شهرستان مرزی بانه در خانواده ای اصیل و مذهبی دیده به جهان گشود. پدرش […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، پیشمرگ مسلمان کرد شهید محمد خیاطیان در اولین روز از تیرماه سال 1345 در روستای بوئین علیا از توابع شهرستان مرزی بانه در خانواده ای اصیل و مذهبی دیده به جهان گشود. پدرش عبدالله به حرفه لحاف دوزی اشتغال داشت و مادرش طوبی خانم به کار خانه داری مشغول بود.

 

محمد با اتمام تحصیلات مقطع ابتدایی به همراه خانواده به شهرستان بانه مهاجرت کرد. کاک عبدالله ـ پدر شهید محمد خیاطیان ـ به شغل لحاف ‌دوزی اشتغال داشت و با وجود درآمد کم زندگی را به سختی اداره می‌کرد و همین امر موجب شد تا محمد در سال دوم تحصیل در مقطع راهنمایی با درس و مدرسه خداحافظی کند؛ به امید اینکه شاید بتواند کمک خرج زندگی پدرش باشد.

 

محمد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چند سالی به عنوان راننده در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مشغول به کار می شود و در اوایل سال 1364 به عنوان پیشمرگ مسلمان کرد در یگان حزب‌الله بانه به عنوان رزمنده فعالیت خود را آغاز می کند.

 

مدت زیادی از عضویت شهید محمد خیاطیان در یگان حزب‌الله بانه نمی‌گذشت که در یک عملیات از ناحیه پا مجروح و به مقام جانبازی نایل می آید. به دلیل بمباران شهرها توسط رژیم بعث عراق، محمد در آن روزها به همراه خانواده اش به روستای عباس آباد در 15 کیلومتری شهرستان بانه نقل مکان کرده بود و چند روزی برای مداوا به خانه پدرش در روستای عباس آباد رفته بود.

 

شهید محمد خیاطیان با وجود پای زخمی در روز پانزدهم تیرماه سال 1364 به همراه گروهی از دوستان و همرزمانش عازم مأموریت می شود و در روستای کانی‌ گویزه بانه در کمین اشرار گروهک خبات که بیشتر در منطقه بانه تردد داشتند، گرفتار می شود.

 

محمد و همرزمانش ساعت‌ها با نیروهای ضدانقلاب درگیر می شوند. در این بین شهید محمد خیاطیان با رشادتی وصف ناپذیر عرصه را بر نیروهای ضد انقلاب تنگ می کند و با سردادن شعار الله اکبر دلاورانه با نیروهای ضدانقلاب می‌جنگد تا در نهایت شربت گوارای شهادت را سر می کشد و به همرزمان شهیدش می پیوندد و پیکر پاک و مطهرش در گلزار شهدای روستای عباس‌آباد به خاک سپرده می شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.