ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 16202
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
  • 132 بازدید
  • ارسال توسط :
مهم‌ترین‌ رویدادهای امنیتی امروز افغانستان

مهم‌ترین‌ رویدادهای امنیتی امروز افغانستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، کشته شدن 9 پلیس در بلخ، به قتل رسیدن یک زن باردار در «غور»، بازداشت غاصبین زمین در «لوگر» و کشته شدن سرباز آمریکایی در «ننگرهار» مهم‌ترین رویدادهای امنیتی 20 فروردین افغانستان است. کشته شدن 9 پلیس در انفجار مین در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، کشته شدن 9 پلیس در بلخ، به قتل رسیدن یک زن باردار در «غور»، بازداشت غاصبین زمین در «لوگر» و کشته شدن سرباز آمریکایی در «ننگرهار» مهم‌ترین رویدادهای امنیتی 20 فروردین افغانستان است.

کشته شدن 9 پلیس در انفجار مین در شمال افغانستان

مسوولان محلی ولایت بلخ، کشته شدن 9 نفر از نیروهای خیزش مردمی در این ولایت  را بر اثر انفجار مین کنار جاده‌ای، تأیید کرده‌اند.

«منیر احمد فرهاد»، سخنگوی والی بلخ گفت: روز گذشته بر اثر انفجار یک حلقه مین جاسازی شده‌ کنار جاده‌ای در روستای قراول شهرستان «چمتال» این ولایت، 9 عضو نیروهای خیزش مردمی کشته و 7 تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از فارس، در این رویداد یک ماشین هایلوکس نیروهای خیزش مردمی با مین کنار جاده‌ای اصابت کرده است.

یک بانوی باردار در ولایت غور به قتل رسید

«معصومه انوری»، رئیس امور زنان غور گفت که این زن حدود 8 ماه قبل از سوی این زورمند، مورد تجاوز قرار گرفته بود.

مسئولین در ولایت غور گفته‌اند که یکی از افراد مربوط به «سید احمد»، فرمانده محلی در غور بانویی را از دره‌ای به پایین انداخته و سپس جسد نیمه‌جان او را به اسب بسته و کشیده‌اند.

این رویداد در روستای سمکِ شهرستان «دولتیار» ولایت غور رخ داده است.

غاصبین زمین در لوگر بازداشت شد

آنها گفته‌اند که غاصبان زمین در کنار ناامنی در این ولایت مانعی برای عملی‌شدن پروژه‌های کوچک و بزرگ بازسازی در لوگر به شمار می‌روند.

مقام‌های محلی ولایت لوگر گفته‌اند که 98 تن را به جرم غصب 4 هزار جریب زمین بازداشت کرده‌اند و زمین‌های غصب‌شده را دوباره پس گرفته‌اند.

یک زن به جرم تولید مشروبات الکلی بازداشت شد

«اکرام سریع» فرماندار امنیتی ولایت بغلان با تأیید این خبر گفته است که مدیریت مبارزه با مواد مخدر فرماندار امنیتی ولایت بغلان در سلسله دستاوردهای این مدیریت و همچنین نظر به برنامه مرتب شده موفق به کشف و ضبط مقدار 40 لیتر مشروبات الکلی نوع داخلی شده است.

کشته و زخمی شدن 38 هراس‌افکن در ولایت سرپل

«محمد ظاهر وحدت» والى سرپل گفت: در نتیجه‌ عملیات البرز در شهرستان «صیاد» این ولایت، ٣٨ نفر از طالبان کشته و زخمى شده‌اند.

«محمد ظاهر» وحدت والى «سرپل» که از خط نبرد جنگ با مخالفان مسلح دیدن می‌کرد، گفت که در نتیجه‌ عملیات البرز در شهرستان صیاد این ولایت، ٣٨ هراس‌افکن طالبان کشته و زخمى شده‌اند.

یک فرمانده و 15 عضو گروه طالبان در قندوز کشته شدند

جنگنده‌های نیروهای حمایت قاطع در افغانستان، مواضع طالبان را در شهرستان‌های «دشت ارچی» و «چهاردره» ولایت قندوز هدف قرار داده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از فارس، در این حمله هوایی نیروهای حمایت قاطع، دستکم 16 هراس افکن طالب کشته شده اند.

شب گذشته در نتیجه حملات هوایی جنگنده‌های نیروهای حمایت قاطع در روستای «پشی‌ها» شهرستان «دشت ارچی» و شهرستان چهاردره ولایت قندوز 16 مخالف مسلح کشته شده‌اند.

یک سرباز آمریکایی در عملیات ضد داعش در ننگرهار کشته شد

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که یک سرباز نیروی ویژه ارتش این کشور در عملیات ضدداعش در ننگرهار کشته شده است. هنوز هویت این سرباز به صورت درست فاش نشده است.

نیروی امنیتی 25 داعشی را در ننگرهار به هلاکت رساند

مقام‌ها در ولایت ننگرهار اعلام کرده‌اند که در نتیجه چند رشته عملیات زمینی و هوایی در شهرستان «اچین» ولایت ننگرهار 25 عضو گروه تروریستی داعش به هلاکت رسیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از فارس، در این عملیات 6 عضو گروه تروریستی داعش نیز دستگیر شده و مقداری سلاح و مهمات نیز از آنها به جا مانده است.

عاملان اصلی قتل سفیر امارات متحده عربی در قندهار بازداشت شدند

«ژنرال عبدالرازق» فرمانده پلیس ولایت قندهار گفته‌اند که عاملان اصلی رویداد حمله بر مهمان‌خانه والی قندهار بازداشت شدند.

مقامات در ولایت قندهار از بازداشت عاملان اصلی قتل سفیر امارات متحده عربی در این ولایت خبر داده‌اند.

کشف بیش از 10 هزار کیلوگرام مواد انفجاری در پروان

مقام‌های محلی در ولایت پروان از کشف بیش از 10 هزار کیلوگرم مواد انفجاری در شهرستان «بگرام» این ولایت خبر داده‌‌اند.

«عبدالشکور قدوسی» فرماندار بگرام ولایت پروان گفته است که این مقدار مواد انفجاری از یک منزل مخروبه در روستای «جعفرخیل» شهرستان بگرام کشف شده است.

انفجار مین در شهرستان چمتال ولایت بلخ 13 کشته و زخمی بر جا گذاشت

انفجار مین کنار جاده‌ای در روستای نظرگاه شهرستان چمتال زمانی رخ داد که پلیس محلی شهرستان دولت آباد ولایت بلخ برای عملیات جدید در نواحی کوه البرز حضور یافته بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از فارس، «خواجه نور محمد فیض» رئیس بیمارستان ابوعلی سینا بلخی گفت، این رویداد 9 کشته و 4 زخمی بر جای گذاشته است.

خودکشی یک پسر جوان در کاپیسا
 یک پسر جوان در ولایت کاپیسا با تفنگ شکاری خودکشی کرد 

«محمد عثمان حقیار محمدی»، فرماندار ناحیه دوم کوهستان کاپیسا گفت که این پسر جوان احمد شاه نام داشت و ساکن روستای کالوته ناحیه دوم این شهرستان بود. 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.