ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 16218
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
  • 289 بازدید
  • ارسال توسط :

بی‌قراری دل‌های عاشق در ایوان نجف

ایرج نظافتیفردا میلاد با سعادت امیر مومنان امام اول شیعیان حضرت علی ابن ابی طالب علیه السلام است. همان علی(ع) که مولود کعبه بود و در ردیف اولین یاران پیامبر اعظم(ص) و جانشین و وصی رسول خدا بود و در وصف مقام شامخ این شخصیت بی‌نظیر جهان اسلام همان بس که پیامبر اسلام (ص) فرمودند: […]

ایرج نظافتی
فردا میلاد با سعادت امیر مومنان امام اول شیعیان حضرت علی ابن ابی طالب علیه السلام است. همان علی(ع) که مولود کعبه بود و در ردیف اولین یاران پیامبر اعظم(ص) و جانشین و وصی رسول خدا بود و در وصف مقام شامخ این شخصیت بی‌نظیر جهان اسلام همان بس که پیامبر اسلام (ص) فرمودند: ذکر علی عبادت است.
و اینک بارگاه ملکوتی این امام بزرگوار در شهر نجف اشرف در کشور عراق میعادگاه عاشقان و دلدادگان اهل بیت علیهم‌السلام است.
در سفر دوستان بسیج روزنامه کیهان به عتبات عالیات، شهر نجف اولین مکان زیارتی ما بود و توفیقی بود تا روزهای پایانی سال 95 را در جوار حرم مطهر امام مهربانی‌ها سپری کنیم.
هر چقدر که به روزهای پایانی سال نزدیک و نزدیک‌تر می‌شدیم حضور زایران ایرانی در حرم مطهر امام علی (ع) بیشتر می‌شد و جنب و جوش در بازار بزرگ نجف شور و حال خاصی به این شهر بخشیده بود و هر طرف که نگاه می‌کردید ایرانیان در دقایق پایانی سال شمسی در حال خرید تبرکات و سوغاتی‌های خود بودند و جای جای حرم مطهر نیز مملو از جمعیت مشتاقی بود که هر کدام به نحوی در حال نجوا و درد دل با امام گرانقدر خود بودند.
در چهار شهر زیارتی عراق یکی از مسایل بارز و برجسته، خدمات ارزشمند عزیزان ستاد بازسازی عتبات عالیات است که در حال ساخت و ساز و توسعه حرمین شریفین امامان معصوم علیهم‌السلام هستند.
مثلاًً در شهر سامراء پس از انفجار حرم مطهر امامین عسکریین(ع) توسط تکفیری‌ها، این مکان مقدس تقریبا تخریب شد و به همت عزیزان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشورمان و در کمترین زمان ممکن مجددا و به کوری چشم بدخواهان، گنبد و گلدسته‌های این مکان مقدس به اهتزاز در آمد و پذیرای زائران از کشورهای مختلف بود.
در نجف اما این تلاش با ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم مطهر امام علی (ع) بیشتر به چشم می‌آید و ایرانیان مشتاق فراوانی عاشقانه و بدون هیچ‌گونه چشمداشت مادی در حال خدمت صادقانه و کار و تلاش هستند تا صحن مطهر حضرت زهرا(س) هر چه زودتر به اتمام برسد – گرچه بخش‌های عمده این صحن مطهر به اتمام رسیده و در حال بهره‌برداری است – و یا در بخش‌های دیگر این خدمت خالصانه بعینه مشهود است و خود مردم عراق هم بسیار از این بابت قدردان زحمات ایرانیان هستند.
اما در ایام خاصی مانند اربعین یا اعیادی مثل نوروز که معمولا جمعیت زائر به عتبات عالیات فراوان می‌شود یکی از کارهای این ستاد اسکان زائران ایرانی در مکان‌های مختلف در حرم مطهر است.
در این میان لازم است اشاره کنم در ستاد عتبات عالیات شهر نجف، جناب آقای محمدزاده از افراد خدوم و زحمتکشی است که بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر در حال رسیدگی به اسکان زائران ایرانی و رفع و رجوع مشکلات آنان به هر شکل ممکن است و حقیقتا خدمات و زحمات این عزیز بزرگوار بسیار قابل تقدیر است، به شکلی که یکی از دوستان همراه ما در این باره می‌گوید: شما اگر آقای محمدزاده را در ایام اربعین و آن همه ازدحام جمعیت ببینید خواهید دید که این مرد نازنین با مهربانی تمام و با صبر و شکیبایی و متانت خاص خود به تک‌تک زائران پاسخ می‌دهد و در رفع مشکلات زوار از هیچ تلاش و کوششی دریغ ندارد.
و البته این چهره خدمت به زائر و تلاش برای بازسازی حرمین شریفین در همه خدومان ستاد بازسازی عتبات عالیات در نجف و کربلا و سامراء و کاظمین دیده می‌شد و در آینده‌ای نزدیک طی گزارش‌هایی مفصل به شیوه فعالیت این عزیزان و نحوه کمک‌های مردمی به حرمین شریفین خواهیم پرداخت.
با این حال امشب شب میلاد مولود کعبه است، و امشب دل‌های عاشقان و دلدادگان همه سوی شهر نجف روانه است و امیدواریم نسیمی روح نواز از آن بارگاه ملکوتی نصیب همه دلدادگان کوی دوست شود و عزیزانی هم که این ایام توفیق تشرف در نجف را دارند التماس دعا داریم، یا علی.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.