ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 16231
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :

هنر انقلاب در مكتب اسلام متمایز از سایر هنرها شده است/ تقدیر از برگزیدگان نهمین جایزه داستان انقلاب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، آیین افتتاحیه هفته هنر انقلاب و اختتامیه نهمین جشنواره «داستان انقلاب» عصر امروز یكشنبه ۲۰ فروردین ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد. مؤمنی شریف در ابتدا این مراسم با ارائه تعریفی از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، آیین افتتاحیه هفته هنر انقلاب و اختتامیه نهمین جشنواره «داستان انقلاب» عصر امروز یكشنبه ۲۰ فروردین ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

مؤمنی شریف در ابتدا این مراسم با ارائه تعریفی از هنر انقلاب از منظر شهید سید مرتضی آوینی گفت: وقتی از شهید آوینی صحبت می‌كنیم، از هویت هنر انقلاب اسلامی ایران صحبت می‌كنیم و بسیاری هنر انقلاب اسلامی ایران را با آثار آوینی می‌شناسند؛ او دارای ویژگی‌های ممتازی بود و جامع‌الاطراف بودن شخصیتش چنین جایگاهی را به او بخشیده است.

وی افزود: شهید آوینی از منظر جهان‌بینی اسلامی به دنیا نگاه می‌كرد و به همین دلیل سخنانش بر دل‌ها می‌نشست و لذا برای مثال وقتی از به پایان رسیدن تمدن غرب و آینده‌ای دیگر سخن می‌گفت، به سنن الهی توجه داشت.

رئیس حوزه هنری با اشاره به اینكه سخنان الهی از ویژگی‌های مكتب هنر انقلاب اسلامی است، ادامه داد: اگر به كلام الهی در مكتب هنر انقلاب توجه شود، آثار متفاوتی خلق خواهد شد؛ هر انقلابی به دنبال خود انقلاب ادبی و هنری را نیز به دنبال دارد و در انقلاب اسلامی ایران این احزاب نبودند كه مانیفستی بنویسند و آثاری هنری خلق كنند بلكه مكتب هنر انقلاب آثار خودجوشی را خلق كرده است كه در بستر جهان‌بینی اسلامی متمایز از سایر آثار شده‌اند و به نظرم این هفته فرصت مناسبی برای بررسی ویژگی‌های این مكتب است.

رئیس حوزه هنری با یاد كردن از حسین حداد و امیرحسین فردی در حوزه ادبیات انقلاب و با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره «داستان انقلاب» توضیح داد: خوشبختانه ما در حوزه داستان انقلاب، حرف‌های زیادی برای گفتن داریم. راه را تازه پیدا كرده‌ایم و مجموع آثار حوزه دفاع مقدس در زمینه ادبیات توقع مردم را بالا برده است كه باید در ادامه به آن پاسخ‌گو باشیم در حالیكه شاید اسلوب مورد استفاده در حوزه ادبیات، پیش از این نمی‌توانست حق مطلب را درباره انقلاب ادا كند.

وی با بیان اینكه انقلاب اسلامی فراتر از تاریخ است، درباره تأثیرگذاری انقلاب در كشورهای دیگر تشریح كرد: یكی از كشورهایی كه تحت تأثیر معارف انقلاب اسلامی قرار گرفته، نیجریه است. انقلاب ما در بسیاری از مناطق و كشورها تجلی یافته است و از وظایف هنرمندان، پرداختن به حوادثی است كه صفات جمالی و جلالی الهی در آن تجلی یافته است.

این گزارش حاکی است در ادامه این مراسم، برگزیدگان نهمین دوره جایزه «داستان انقلاب» معرفی  و از آنها تقدیر به شرح زیر تقدیر به عمل آمد:

بخش داستان كوتاه نوجوان

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال به اثر تقدیری «ما سه نفر بودیم» نوشته معصومه شمسینی غیاثوند از تهران اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال به اثر تقدیری «معركه‌گیر» نوشته سیده‌ عذرا موسوی از تهران اهدا شد.

در این بخش هیئت داوران هیچ یك از آثار را شایسته كسب رتبه‌های اول تا سوم ندانست. 

بخش رمان نوجوان

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ بیست میلیون ریال به اثر تقدیری «شب‌های بی‌ستاره» نوشته مرضیه نفری از قم اهدا شد.

لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ چهل میلیون ریال به صورت مشترك به اثر برگزیده «تابستان خیاوچایی» نوشته حسین قربان‌زاده از اردبیل و اثر برگزیده «مدرسه ی ما جنگ نبود، بمب نداشت» نوشته مهدی باتقوا از اصفهان اهدا شد.

 در این بخش نیز هیئت داوران هیچ یك از آثار را شایسته كسب رتبه اول و دوم ندانست.

جایزه ویژه دبیر در بخش كودك و نوجوان

جایزه ویژه دبیر در این بخش شامل دو سكه بهار آزادی به اثر برگزیده «باغ خرمالو» به  هادی حكیمیان از یزد تعلق گرفت.

 بخش داستان كوتاه بزرگسال

لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ بیست میلیون ریال به اثر برگزیده «من قاتل نیستم» نوشته پریا دوستی از زنجان اهدا شد.

لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ سی میلیون ریال به اثر برگزیده «زنبق‌های طلایی» نوشته امید مردانی بروجنی از چهارمحال و بختیاری تعلق گرفت.

دیپلم افتخار رتبه اول و جایزه نقدی به مبلغ پنجاه میلیون ریال نیز به اثر برگزیده «چراغی برای شاه» نوشته مرتضی برزگر از تهران اهدا شد.

بخش رمان بزرگسال

لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ هفتاد میلیون ریال به اثر برگزیده «بیداری» نوشته محمداسماعیل حاجی علیان از سمنان اهدا شد.

در این بخش هیئت داوران هیچ یك از آثار را شایسته كسب رتبه دوم ندانست.

دیپلم افتخار رتبه اول و جایزه نقدی به مبلغ صد و چهل میلیون ریال نیز به اثر برگزیده «كشته خانه» نوشته هادی حكیمیان از یزد اهدا شد.   

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.