ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 16274
  • ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۵:۳۴
  • 91 بازدید
  • ارسال توسط :

نگاهی به فعالیت‌های دارالقرآن نزاجا در سال 95

محمدرضا کشتگر، مسئول دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز قرآنی در سال گذشته، اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی نزاجا برابر برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سه حوزه مسابقات، محافل و آموزش تخصصی با محوریت توجه ویژه به امر حفظ قرآن پیگیری و اجرا شد.برپایی حدود […]

محمدرضا کشتگر، مسئول دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز قرآنی در سال گذشته، اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی نزاجا برابر برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سه حوزه مسابقات، محافل و آموزش تخصصی با محوریت توجه ویژه به امر حفظ قرآن پیگیری و اجرا شد.
برپایی حدود 600 محفل قرآنی در سال 95
در بخش محافل انس با قرآن کریم برگزاری حدود 600 محفل انس با قرآن در یگان‌های نزاجا، منازل سازمانی، مساجد سطح شهر و بقعه‌های امامزادگان واجب‌التعظیم از افتخارات دارالقرآن نزاجا است.
وی ادامه داد: حدود 20 یا 25 محفل از این محافل با حضور قاریان مدعو از کشور مصر بوده است که برخی از این محافل دارای ویژگی چون برپایی در حرم مطهر امام رئوف حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)، حرم حضرت احمد‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بوده و حدود 20 محفل در مناطق عملیاتی غرب برپا شد.
کشتگر با اشاره به فعالیت کاروان قرآنی نزاجا در سال 95، عنوان کرد: این کاروان با حضور قاریان و حافظان ممتاز از نزاجا طی اقدامی در سنگرهای سربازی محافل قرآنی حاضر شدند که این کاروان در طی مسیر حرکت و استراحت در مساجد سطح شهر، یگان‌های نزاجا، شهرک‌های مسکونی و جلسات تخصصی قرآن اقدام به برپایی محافل قرآن کردند.
افتتاح 50 مؤسسه آموزش تخصصی در یک برنامه سه‌ساله
وی با اشاره به بخش آموزش تخصصی قرآن در سال 95، اضافه کرد: با ابتکار معاون فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی ـ سیاسی نزاجا و تصویب سلسله مراتب مقرر شد، 50 مؤسسه آموزش تخصصی در یک برنامه سه‌ساله در سطح شهرک‌های مسکونی نزاجا افتتاح شود.
کشتگر اضافه کرد: تعداد مؤسسات آموزشی تخصصی قرآن به هشت مؤسسه رسید که شعبه مرکزی مؤسسه آموزش تخصصی قرآن کریم نزاجا در لویزان تهران قرار دارد که حدود سه سال گذشته افتتاح شد و پس از آن مراکز در شهرهای کرمانشاه، مشهد، تبریز، اهواز، شیراز، کرمان و اصفهان افتتاح و راه‌اندازی شد.
مسئول دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: همچنین طی اولویت‌های بعدی مراحل نخست ساخت و بهره‌برداری مؤسسات آموزش تخصصی قرآن در پرندک، خاش، زاهدان، ایرانشهر، سنندج، شهرضا و دزفول و تعدادی از شهرک‌های مسکونی این نیرو آغاز شده به گونه‌ای که بازسازی ساختمان‌های آن شروع شده و تعدادی نیز جانمایی شده و در آینده نزدیک شاهد تجهیز و افتتاح آن خواهیم بود.
وی ادامه داد: همچنین طرح رهپویان وحی نیز به همت معاونت فرهنگی سازمان عقیدتی ـ سیاسی آجا تدوین و به ادارات پنج گانه ابلاغ شد که طی شش ماهه دوم سال 95 در هشت مؤسسه اجرا شد و پیش‌بینی می‌شود با تداوم برنامه‌های مدون در سال‌های آینده شاهد افزایش حفاظ در سطح آجا و به تبع آن در سطح نزاجا باشیم.
برپایی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه
کشتگر عنوان کرد: فعالیت تخصصی این مؤسسات در کنار فعالیت آموزشی و فرهنگی مجتمع‌های فرهنگی مستقر در شهرک‌های مسکونی نزاجا است که بنا به نیاز منطقه، محرومیت، تعداد مخاطب و … به ترتیب در تمامی کوی‌های سازمانی نزاجا افتتاح می‌شود.
مسئول دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش با اشاره به فعالیت در حوزه مسابقات، بیان کرد: سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه که به دلیل گستردگی نزاجا مسابقات مرحله مقدماتی، منطقه‌ای و سراسری نزاجا به فاصله زمانی حدود هفت ماه(از سالروز رحلت امام خمینی(ره) تا اوایل دی‌ماه) انجام گرفت که مسابقات سال‌ جاری مثل سایر ادارات پنجگانه آجا با رویکرد و توجه به حفاظ قرآن کریم برگزار شد.
وی ادامه داد: از ویژگی‌های این مسابقات می‌توان به حضور علاقه‌مندان از همه گروه‌های نزاجا شامل سرباز، افسر، فرمانده، خلبان، پزشک و … اشاره کرد که نشان دهنده حضور قرآن در تمامی سطوح کارکنان نیروی زمینی است. همچنین حضور تعداد قابل توجه حافظان در رشته‌های حفظ 3، 5، 10، 15 ،20 و 25 جزء و کل از دیگر ویژگی‌های این دوره از مسابقات است که روند روبه رشدی داشته است.
کشتگر بیان کرد: اگر چه محتوای مسابقات رقابتی است اما در مسابقات قرآن این رقابت معنوی زمینه‌ای برای پیشرفت متسابقان به وجود آورده است که ارتقای محفوظات حافظان و حضور چهره‌های جدید در مسابقات مبین این ادعاست.
وی اظهار کرد: نزاجا در همه مسابقات سال 95 موفق به کسب رتبه نخست تیمی در سی و ششمین دوره مسابقات کارکنان، شانزدهمین دوره مسابقات خانواده‌ها، شانزدهمین دوره مسابقات بانوان شاغل، پانزدهمین دوره مسابقات دانشجویان دانشگاهی‌ها‌ آجا و همچنین هفتمین جشنواره حدیث آجا شده است که علاوه بر کسب رتبه نخست، روند رو به رشد و حضور چهره‌های جدید از مهم‌ترین ویژگی این موفقیت‌هاست.
کشتگر با اشاره به برنامه مهمترین دلایل موفقیت فعالیت‌های قرآنی نزاجا، بیان کرد: برنامه‌ریزی مدون، حمایت سلسله مراتب به ویژه معاون فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی ـ سیاسی نزاجا، تدابیر رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نزاجا و همچنین مساعدت سامانه فرماندهی به ویژه امیر فرماندهی نزاجا از مهمترین دلایل موفقیت فعالیت‌های قرآنی نزاجا است که می‌توان به آن اشاره کرد.
حضور 1200 شرکت کننده در مسابقات قرآن خانواده‌ها و بانوان شاغل نزاجا
مسئول دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش با اشاره به مسابقات قرآن خانواده‌ها و بانوان شاغل، تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در رقابت قرآنی خانواده‌ها در حد فاصل اردیبهشت تا شهریورماه هر سال در این برنامه مهم و اثرگذار شرکت می‌کنند که منتخبان در مرحله مقدماتی به مرحله منطقه‌ای معرفی می‌شوند و در صورت کسب رتبه اول تا سوم به همراه خانواده در مسابقات مرحله بعدی(سراسری نزاجا) حضور پیدا می‌کنند که در سال 5 توفیق خدمتگزاری به خانواده‌ها در جوار بارگاه ثامن‌الحجج(ع) را داشتیم.
وی ادامه داد: حدود هزار و 200 نفر در این همایش حضور پیدا کردند که یک سوم این تعداد متسابقین و سایرین خانواده‌های شرکت‌کنندگان بودند که علاوه بر برگزاری مسابقه قرآن، توفیق زیارت امام هشتم، حضور در محافل، شرکت در برنامه‌های مختلف آموزشی با محوریت ترویج سبک زندگی اسلامی نصیب خانواده‌های نزاجا شد.
کشتگر اضافه کرد: حضور خانواده‌ها در کنار متسابقان از ابتکارات این دوره بوده است که باعث افزایش چشمگیر شرکت‌کنندگان شده است.
وی عنوان کرد: از ویژگی‌های مهم این مسابقات حضور اعضای بعضی از خانواده‌ها به عنوان متسابق است که از تأثیرات فعالیت‌های قرآنی نزاجا است. حضور همه اعضای خانواده در مسابقات فرصت مغتنمی است برای نشر و گسترش این مصحف شریف و همچنین ایجاد انگیزه در سایر خانواده‌ها نزاجا.
برپایی هفتمین جشنواره حدیث آجا براساس کتاب «حدیث زندگی»
کشتگر با اشاره به برپایی هفتمین جشنواره حدیث آجا، اظهار کرد: این مسابقات در بازه زمانی مهر تا اسفندماه، براساس کتاب حدیث زندگی با احادیث کاربردی در سه حوزه جوانان(فرزندان، سربازان و دانشجویان دانشگاه‌های آجا)، همسران(همسران کارکنان و بانوان شاغل) و کارکنان پایور تهیه و به چاپ رسید. علاوه بر اهداف والای سازمان عقیدتی برای برگزاری این رقابت معنوی، اهتمام اعضای خانواده در بسط و گسترش کلام اهل‌بیت(ع) که همان تمسک به عترت است را به  دنبال دارد و از ویژگی بارز این مسابقات حضور تعدادی از اعضای یک خانواده مثلا کارکنان پایور و همسران، فرزندان و … فرصت مغتنم تمسک به قرآن و عترت است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.