ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 16434
  • ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۴:۰۲
  • 78 بازدید
  • ارسال توسط :
جولان تروریست‌ها در قلب شهرهای جهان؛ از لندن تا قاهره/ چرا داعش از بین نمی‌رود؟

جولان تروریست‌ها در قلب شهرهای جهان؛ از لندن تا قاهره/ چرا داعش از بین نمی‌رود؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، حملات تروریستی و خونین گروه داعش در مصر که در پی آن دست‌کم 44 نفر کشته و بیش از 100 نفر زخمی شدند بار دیگر این گروه تروریستی را به صدر اخبار رسانه‌های جهان آورد.بنا به اعلام رسانه‌های خبری روز […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، حملات تروریستی و خونین گروه داعش در مصر که در پی آن دست‌کم 44 نفر کشته و بیش از 100 نفر زخمی شدند بار دیگر این گروه تروریستی را به صدر اخبار رسانه‌های جهان آورد.
قاهره
بنا به اعلام رسانه‌های خبری روز یکشنبه در پی وقوع انفجارهایی در کلیسای شهرهای «طنطا» و «اسکندریه» مصر دست‌کم 44 نفر کشته و 100 نفر زخمی شدند به احتمال زیاد آمار کشته‌ها افزایش خواهد یافت چرا که شدت جراحت برخی از افراد زخمی شدید است؛ داعش مسئولیت این حادثه مرگبار را به عهده گرفت.
تروریسم
پیش از این و تنها در ماه‌های اخیر نیز گروه تروریستی داعش مسئولیت چند حادثه تروریستی در کشورهای غربی مانند سوئد، انگلیس، فرانسه، و آلمان را به عهده گرفت که منجر به کشته و زخمی‌شدن شماری از شهروندان این کشورها شد.

سوئد
در روز 7 آوریل رسانهای سوئد گزارش دادند که کامیونی در یکی از خیابان‎های شلوغ استکهلم به ناگهان به جمعیت حمله کرد که در پی آن شماری از مردم کشته و مجروح شدند.
سوئد
پلیس سوئد ضمن تروریستی‌ خواندن این حادثه اعلام کرد که حمله این کامیون به جمعیت منجر به 4 نفر کشته و 15 نفر زخمی شده‌است.

انگلیس
در روز 22 ماه مارس نیز رسانه‌های انگلیس خبر دادند که فردی پس از زیرگرفتن عابران پیاده بر روی پل «وستمینستر» در نزدیک  ساختمان پارلمان انگلیس از خودروی خود پیاده شده و با چاقویی به یکی از نیروهای پلیس پارلمان حمله کرد.
انگلیس
در این حمله تروریستی نیز 6 نفر از جمله فرد مهاجم کشته و نزدیک به 20 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

فرانسه
رسانه‌های فرانسه در روز 18 مارس اعلام کردند که فردی در فرودگاه «اورلی» پاریس قصد تصاحب اسلحه یکی از نیروهای نظامی فرودگاه داشته که با شلیک گلوله یکی دیگر از سربازان کشته شده‌ است.
سخنگوی وزیر کشور فرانسه ضمن تروریستی‌ خواندن این حادثه اعلام کرد که فرد مهاجم قصد داشته با تصاحب اسلحه سرباز فرودگاه به سوی مردم تیراندازی کند.
تروریسم
حوادث تروریستی  ماه‌های اخیردر کشورهای غربی  و دیگر نقاط جهان به خوبی نشان می‌دهد که فعالیت‎های تروریستی گروه داعش در بیرون از مرزهای سوریه و عراق شدت بیشتری یافته‌ است، کشتار مردم بی‌گناه در حوادث تروریستی در هر نقطه از جهان بی‌شک برای هر انسانی دردآور است اما اگر بخواهیم به صورت واقعی از تکرار این حوادث جلوگیری کنیم چاره‌ای جز این نداریم که نسبت به داعش و هر گروه تروریستی دیگری موضعی شفاف و روشن داشته باشیم؛ در ابتدایی‌ترین سطح مسئولیت انسانی هر شهروندی در هر نقطه از جهان  ایجاب می‌کند پاسخی قانع‌کننده برای این سؤال‎های آزار دهنده بیابد که عوامل ماندگاری گروه داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی چیست؟ و به ویژه موضع  رسمی کشورهای مختلف جهان نسبت به فعالیت‌های گروه تروریستی در سوریه و عراق چگونه است.
تروریسم

شاید نگاهی به  موضع‌گیری کشورهای مختلف جهان  نسبت به حمله موشکی اخیر آمریکا به پایگاه هوایی سوریه بهترین شاخص برای سنجش رویکرد واقعی دولت‌های جهان نسبت به گروه داعش و تروریسم در کل است؛ موضع‌گیری نسبت به این حادثه از این نظر اهمیت دارد که هم‌اکنون و به صورت واقعی و نه در مقام حرف، ارتش سوریه با پشتیبانی ایران، روسیه و دیگر گروه‌های شناخته‌ شده مقاومت در حال مبارزه جدی با گروهک‎های تروریستی در سوریه هستند و بر این اساس هرگونه بی‌تفاوتی نسبت به فعالیت‎های ضد تروریستی نیروهای نظامی سوریه و عراق و یا اقداماتی مانند تفکیک عناصر تروریستی به تروریست‌های خوب و بد یا میانه‌رو و تندرو و از این بدتر پشتیبانی آشکار و پنهان از عناصر تروریستی و تلاش برای ایجاد مانع بر پیشروی‌های نیروهای ضدتروریستی واقعی و شناخته‌شده در عراق و سوریه با هر بهانه‌ای خودبه‌خود موجب تقویت موضع عناصر تروریستی و ماندگاری بیشتر آنها می‌‌شود. 
تروریسم

دولت آمریکا به بهانه استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی  در مبارزه با گروهک‌های تروریستی در استان ادلب که مدعی است یکی از «خطوط قرمز» آنهاست و در صورت عبور از این خط قرمز فارغ از اینکه استفاده‌کننده چه کسی باشد باید مورد تهاجم نظامی قرار گیرد، پایگاه هوایی الشعیرات نیروی هوایی ارتش سوریه را موشک‌باران کرد؛ پایگاهی که در سال‌های اخیر نقشی تعیین‌کننده در مبارزه با تروریسم داشته‌است.
تروریسم
بهانه دونالد ترامپ برای آغاز حمله نظامی به سوریه در حالی بیان می‌شود که از همان ساعات ابتدایی انتشار خبر حمله شیمیایی برخی کارشناسان اعتقاد داشتند که زمزمه حمله نظامی به سوریه شنیده می‌شود غربی‌ها به دنبال بهانه‌ای هستند تا شرایط تقریبا مطلوب دولت سوریه را تغییر دهند و به نوعی برای روسیه دردسر آفرینی کنند. چه بهانه‎ای بهتر از حمله شیمیایی که همه طرف های بین‌المللی آن را محکوم می‌کنند.
ترامپ
با اعلام خبر حمله موشکی آمریکا کشورهای ایران، روسیه و گروه‌های مقاومت منطقه به صورت شفاف و قاطعانه تأکید کردند که این حمله نظامی نه‌ تنها تجاوز آشکار به خاک یک کشور مستقل است بلکه آشکارا اقدامی در جهت تقویت گروهک‌های تروریستی در خاورمیانه و به خصوص سوریه است که در هفته‌ها و ماه‌های اخیر شکست‌های پیاپی و راهبردی را تجربه می‌کنند، اما بسیاری از کشورهای منطقه و کشورهای غربی همصدا با گروهک‌های تروریستی به صورت رسمی از این حمله نظامی علیه سوریه دفاع کردند یا به شکلی خجولانه «ابراز نگرانی» کردند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.