ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 16529
  • ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
  • 228 بازدید
  • ارسال توسط :

نشریه ایتالیایی: حمله موشکی آمریکا تنفس مصنوعی به داعش بود(خبر ویژه)

نشریه نظامی «Difesaonline» نوشت: نخستین کسانی که با حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشریعات سوریه شادی کردند به ترتیب داعش، شبه نظامیان جبهه ادلب، ترکیه اردوغان،  اسرائیل و عربستان سعودی بودند. بنابراین اگر تاثیر یک اقدام بیانگر نیت عامل آن باشد، این کافی است تا بتوانیم  چارچوب این حمله را درک کنیم. این نشریه […]

نشریه نظامی «Difesaonline» نوشت: نخستین کسانی که با حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشریعات سوریه شادی کردند به ترتیب داعش، شبه نظامیان جبهه ادلب، ترکیه اردوغان،  اسرائیل و عربستان سعودی بودند. بنابراین اگر تاثیر یک اقدام بیانگر نیت عامل آن باشد، این کافی است تا بتوانیم  چارچوب این حمله را درک کنیم.
این نشریه نوشت: الشریعات یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌های هوایی سوریه برای ضربه به داعش در جبهه جنوب یعنی اراضی میان پالمیرا و دیرالزور محسوب می‌شود. از نظر نظامی ضربه به این ساختار، به معنی نفسی تازه دادن به داعش که در تمامی جبهه‌ها عقب‌نشینی کرده بود است.
این نشریه افزود: البته از نظر سیاسی این بازی کمی حساس‌تر است.
از زمان استقرار ترامپ در کاخ‌سفید تا روز 7 آوریل، یک توازن ژئوپلیتیک پیچیده ولی آشکار در سوریه در حال شکل‌گیری بود: اسد و روس‌ها در جنگ علیه شورشیان و داعش پیروز می‌شدند، آمریکا نیز با آگاهی از اشتباهات دوران اوباما، با آزاد کردن رقه از طریق نیروهای دمکراتیک سوریه در این پیروزی شرکت می‌کرد و ترکیه نیز در منطقه‌ای نزدیک مرز به کنترل پناهجویان کرد پرداخته و توازن داخلی سوریه نیز به دنبال آن مورد بحث قرار می‌گرفت.
این نشریه نوشت:  اما برخی‌ها از این صحنه راضی نبودند. عربستان شاهد محو شدن رویای برقراری یک دولت سنی در کشوری که دشمن محسوب می‌شد، بود. اسرائیل با وجود ضمانت مسکو شاهد تقویت وزنه سیاسی و نظامی حزب‌الله و ایران بود.
در همین حال پایگاه اینترنتی موسسه امریکن اینترپرایز در تحلیلی با عنوان «راه دمشق، از مسکو می‌گذرد»  نوشت: ولادیمیر پوتین که سرمایه‌گذاری سیاسی قابل توجهی برای احیای دست کم بخشی از دارائی‌های ژئوپلیتیک خود که پس از فروپاشی شوروی از دست داده بود کرده است، حال از بشار اسد با تمام توان دفاع خواهد کرد مگر آنکه هزینه‌های سیاسی داخلی بیش از اندازه بالا رود و وی نتواند این هزینه‌ها را متحمل شود.
ماه عسل خاص که از قبل هم تحت تاثیر حملات سایبری روسیه علیه آمریکا قرار گرفته بود اکنون به پایان رسیده است.
بدون تردید مهم‌ترین پیامد حمله موشکی آمریکا به پایگاه نظامی سوریه، تاثیر آن بر روابط میان آمریکا و روسیه است. دلیل این اهمیت زیاد، مخاطرات سیاسی داخلی ولادیمیر پوتین در محافظت از بشار اسد است.
دست دادن پوتین با بشار اسد در کاخ کرملین در روز 21 اکتبر 2015 که در تلویزیون ملی روسیه به نمایش درآمد تعهد پوتین به محافظت از بشار اسد را محکم کرد.
پوتین نمی‌تواند از اسد دست بشوید و هزینه‌های سیاسی داخلی حذف بشار اسد امروزه بسیار بالاتر رفته، چرا که میلیون‌ها روسی فکر می‌کنند که با آمریکا در حال جنگ هستند.
در همین حال وال استریت ژورنال نوشت: حمله موشکی آمریکا به پایگاهی در سوریه، روسیه و ایران را به هم نزدیک‌تر می‌کند. به رغم این حمله، دولت سوریه از عملیات نظامی خود نکاسته است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.