ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 16562
  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۵:۲۶
  • 97 بازدید
  • ارسال توسط :
قدر امنیت کشورمان را بدانیم/ جوان امروز باید دغدغه انقلاب داشته باشد

قدر امنیت کشورمان را بدانیم/ جوان امروز باید دغدغه انقلاب داشته باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشان اول، عصر اولین روز اعتکاف، مسجد ام‌البنین میزبان جمع بزرگ و پرشوری از بانوان کاشانی است. خانم های پیر و جوانی که بعضی از آنها همراه با دختران کوچک شان در مراسم حاضر شده‌اند. در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشان اول، عصر اولین روز اعتکاف، مسجد ام‌البنین میزبان جمع بزرگ و پرشوری از بانوان کاشانی است. خانم های پیر و جوانی که بعضی از آنها همراه با دختران کوچک شان در مراسم حاضر شده‌اند. در همین لحظات بانویی در مسجد حضور یافت که ۵ فرزند دسته گل خویش را در راه انقلاب هدیه کرده بود.(محمدرضا ۲۹ ساله، محسن ۲۳ ساله، جواد ۲۲ ساله و علی اصغر ۱۶ ساله)

یک سالی می‌گذشت که مادر شهیدان بارفروش، همسرش را از دست داده بود و حالا، مهمان مسجد ام‌البنین شده بود تا قصه فرزندانش را برای بانوان معتکف روایت کند. مادر ۱۲ فرزند که فرزند بسیار داشتن را مایه‌ی افتخار خود می‌دانست و معتقد بود کم شدن فرزندان خانواده یکی از راه‌های تسلط دشمن بر زندگی انسان است و لازم است تا دشمن به نتیجه نرسیده بایست کاری کنیم.

این بانوی فداکار، روزهای جنگ را به خوبی درک کرده بود و همیشه می‌گفت در تمام ۸ سال جنگ تحمیلی در حال گریه و پرستاری بوده و همواره چشم انتظار بوده‌ام.

مادر شهیدان بارفروش برای بانوان معتکف سفارش‌های ویژه‌ای داشت که آنها را در عصرانه اولین روز اعتکاف مطرح نمود. اولین سفارش او رعایت حجاب و حدود محرم و نامحرم در ارتباط با دوستان یا روابط خانوادگی بود که امروزه کمتر رعایت می‌شود.

توصیه دیگر این مادر صبور، ادامه راه شهیدان بود که در جبهه نبرد حق علیه باطل، دعوت حق را لبیک گفته و رشادت‌های زیادی را به نمایش گذاشته بودند. ایشان امنیت امروز ایران را نتیجه گرانقدر خون شهیدان دانست و سفارش نمود قدر این امنیت را بدانیم. وی خاطر نشان ساخت جوان امروز باید دغدغه انقلاب داشته باشد و کمتر مشغول دلگرمی‌های دنیوی مثل فضای مجازی باشد. نباید ارزش‌هایی مثل امر به معروف و  نهی از منکر در این برهه مهم فراموش شود.

والده شهیدان بارفروش، با اشاره به خاطره حضور رهبر معظم انقلاب، در منزل ایشان، گفت خواهران عزیز، حضرت آقا را تنها نگذاریم چرا که ایشان تنها کسی است که تاکنون به عملکردشان إن قلتی وارد نبوده است.وی از معتکفین درخواست نمود ارزش اعتکاف را بدانند و در اعمال آن همچون دعای ام داوود به یاد حضرت آقا و فرج مولا امام زمان نیز باشند.

بعد از روایت خاطراتی چند، مادر شهیدان بارفروش همراه با معتکفین در نماز جماعت شرکت کردند و همراه با آنها افطار نمودند. در پایان معتکفین در حالی که به دور ایشان حلقه زده بودند، عکس یادگاری گرفتند.

گزارش: فاطمه عقیقی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.