ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 16564
  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۵:۳۳
  • 116 بازدید
  • ارسال توسط :

نجات آخرین بازماندگان باغ وحش موصل پس ار داعش

حیوانات نجات یافته از باغ وحش موصل که در شرایط نامناسب بهداشتی و سلامتی پیدا شده بودند برای درمان و نگهداری از کشور خارج شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، یک شیر و یک خرس به نام‌های سیمبا و لولا، دو ماه پیش و بعد از عقب راندن […]

حیوانات نجات یافته از باغ وحش موصل که در شرایط نامناسب بهداشتی و سلامتی پیدا شده بودند برای درمان و نگهداری از کشور خارج شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، یک شیر و یک خرس به نام‌های سیمبا و لولا، دو ماه پیش و بعد از عقب راندن گروه تروریستی داعش از منطقه‌ای در موصل پیدا شدند. نیروهای عراقی وقتی وارد یک باغ وحش خصوصی در این منطقه شدند، سیمبا و لولا را در قفس‌هایشان که زیر آوار مدفون شده بود پیدا کردند.

یک خیریه کمک به حیوانات به نام “فور پا اینترنشنال” به کمک سیمبا و لولا آمد و آنها را به اردن منتقل کرد.

نیروهای دولت عراق، حدود شش ماه است در تلاشند داعش را از آخرین مقر متمرکزش در مناطق شهری عراق برانند. جنگ به دلیل بزرگ و پرجمعیت بودن موصل و تاکتیک‌های جنگی داعش طول کشیده و باعث تلفات غیرنظامیان و بی‌پناه شدن اهالی شهر شده است.

باغ وحشی که سرپناه این حیوانات بود هم در جنگ برای بیرون راندن داعش از نیمه شرقی موصل از بین رفته است. بیشتر حیوانات باغ وحش از جمله شیرها، میمون‌ها و خرگوش‌ها در اثر درگیری یا گرسنگی تلف شده‌اند.

امیر خلیل، دامپزشک اتریشی – مصری و مدیر خیریه “فور پا اینترنشنال” می‌گوید: سوء تغذیه و بی‌توجهی باعث شده سیمبا و لولا دچار چندین نوع بیماری مختلف شوند. به گفته او دندان‌های هر دو آسیب دیده بوده، خرس ذات‌الریه داشته و شیر هم دچار مشکل مفصل بوده است.

دکتر خلیل ماه پیش تلاش کرد مدارک لازم را برای انتقال این حیوانات از دولت بگیرد. تا حدی هم موفق شد اما کامیون حامل حیوانات به مقصد فرودگاه، ظاهرا به دلیل کافی نبودن مدارک در یک ایست بازرسی گیر افتاد.

بنابر گزارش بی‌بی‌سی، کامیون نه روز کنار جاده ماند تا مدارک تکمیل شود. در این مدت سیمبا (شیر) دچار مشکل تنفسی شده بود. در نهایت دوشنبه، سیمبا و لولا به اردن پرواز کردند. دکتر خلیل قبل از پرواز به خبرنگاران گفت که این آغاز زندگی تازه‌ای برای آنهاست و این حیوانات دیگر نیازی نیست در میدان جنگ باشند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.