ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 16569
  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۵:۵۵
  • 63 بازدید
  • ارسال توسط :
گردان رزمی العباس(ع) با فتوای آیت‌الله سیستانی تشکیل شد/از پذیرفتن مجاهدان ایرانی در گردان معذور بودیم

گردان رزمی العباس(ع) با فتوای آیت‌الله سیستانی تشکیل شد/از پذیرفتن مجاهدان ایرانی در گردان معذور بودیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، همزمان با تعرض تروریست‌ها به خاک عراق و ایجاد ناامنی و قساوت های که در مواجهه با مردم این کشور انجام دادند گروه‌های مردمی یا همان حشد و الشعبی در کنار ارتش و دیگر نیروهای نظامی تشکیل شدند […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، همزمان با تعرض تروریست‌ها به خاک عراق و ایجاد ناامنی و قساوت های که در مواجهه با مردم این کشور انجام دادند گروه‌های مردمی یا همان حشد و الشعبی در کنار ارتش و دیگر نیروهای نظامی تشکیل شدند تا دست متعرضان را از هر گونه تجاوز کوتاه کنند. یکی از این گروه‌ها گردان رزمی «العباس» است که چگونگی تشکیل آن را در گفت‌وگو با یکی از موسسان این گردان خواهید خواند:

گردان رزمی العباس (ع) مانند گروه های دیگر بسیج مردمی در راستای اجرای فتوای مرجع عالی قدر آیت الله سیستانی، که به خاطر هجوم تروریست های داعش صادر شد، تشکیل گردید. و این در حالی بود که بخش زیادی از کشور توسط تروریست‌ها اشغال شده بود. به خاطر همین مدیریت حرم مقدس حضرت عباس (ع)، از طرف مجلس حکمی دریافت کرد تا نیرویی را به عنوان لشگر تشکیل دهد که بعد از گفتگوهای بسیار به نام حضرت عباس(ع) نامگذاری شد.

 

نخستین عملیاتی هم که در آن مشارکت داشتیم، عملیات «آمرلی» بود. می دانید منطقه آمرلی هشت ماه در محاصره بود. از طرف مرجعیت نزد ما آمدند که در این موضوع مداخله کنیم. زیرا اهالی آن به مرحله ای از محاصره رسیده بودند که بسیاری از امور بر آن ها سخت شده بود. ما با هواپیما در آمرلی فرود آمدیم، طبیعتا عملیات آزادسازی از خارج از آمرلی صورت می گرفت چون که از خارج محاصره بود. نیروهای بسیج مردمی و نیروهای امنیتی از دو جهت برای آزادسازی وارد می شدند. ما برای محافظت از اهالی منطقه هم، داخل آمرلی بودیم، در صورتی که نیاز به دفاع باشد. گرچه نیازی نشد! در حقیقت ماموریت ما حمایت لجستیک بود و در درگیری ها شرکت نداشتیم. اما اولین ماموریت رزمی ما مشارکت در عملیات «جرف النصر» بود.

در حقیقت فتوای مرجعیت اعلی همانند شخصی است که در صحرا مانده است و نزدیک است که به هلاکت برسد و آبی به او می رسد تا توانش را باز گرداند. فتوای آیت الله سیستانی توطئه خطرناکی را منهدم کرد که نه تنها عراق، بلکه کل منطقه را نشانه گرفته بود. در حقیقت فتوای آیت الله سیستانی پایه ای برای تشکیل بسیج مردمی شد و اگر این فتوا نبود، بسیج وجود نداشت و مبارزه ای علیه داعش وجود نداشت و نمی دانیم چه می شد؟! نمی توانم تصور کنم اگر فتوای آیت الله سیستانی نبود، اوضاع چگونه می شد! خدا رو شکر، خدا به واسطه این فتوای تاریخی بر ما منت گذاشت.

من معتقدم اگر فتوای آیت الله سیستانی نبود، تنها شرایط عراق مختل نمی شد، بلکه شرایط کل منطقه دگرگون می شد. به خاطر این که توطئه، علیه کل منطقه بود. در مرحله اول عراق نابود می شد و سقوط می کرد و این وضع به مناطق مجاور سرایت می کرد، و تسلیم هیچ دولتی نمی شد. برای جنگ با مناطق دیگر از امکانات عراق استفاده می کرد.

اقبال زیادی نسبت به گردان رزمی العباس (ع) وجود دارد، به خاطر این که تحت این اسم قرار دارد. تنها این نیست که تحت یک اسم باشد بلکه مستقیما مرتبط با حرم مقدس حضرت عباس (ع) است. این اسم و این ارتباط مستقیم و قرار گرفتن تحت مدیریت حرم به عنوان نماینده مرجعیت اعلی باعث حضور بسیار زیادی شده است و ما به خاطر این حضور زیاد، با سختی رو به رو شده ایم، به علت کثرت کسانی که خواستار پیوستن به گردان رزمی العباس (ع) هستند در حالی که می دانید مساحت عملیات، تعداد معینی را می طلبد.

 

بنده به عنوان یک نیروی مردمی از عمق وجود درود می فرستم به مردم ایران، مردم ولایتمداری که مرتبط با اهل بیت (ع) هستند. ما مجاهدانی از ایران داریم و همچنین شهدایی از ایران داریم که مقلد آیت الله سیستانی بودند و برای لبیک گفتن به فتوای جهاد آمده بودند. از پذیرفتن برخی از مجاهدان ایرانی در گردان معذور بودیم، به خاطر این که این واجب، کفایی بود و تعداد کافی بود و آن ها می گفتند ما از شما نزد حضرت زهرا (س) شکایت می کنیم اگر ما را قبول نکنید. ناراحت می شدیم که آن ها را قبول نمی کردیم. آن ها مبارزان خوب، ممتاز، متدین و ولایتمداری هستند که در راه عقیده مبارزه می کنند. خدا حفظشان کند و به آن ها برکت دهد و این نظام را پایدار بدارد. خدا به شما توفیق بدهد و ان شاالله مکر دشمنان را از این پایگاه اسلامی دور بدارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.