ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 16678
  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۵:۳۲
  • 108 بازدید
  • ارسال توسط :
پیشروی گسترده ارتش عراق در بخش غربی موصل/نفش داعش به شماره افتاد

پیشروی گسترده ارتش عراق در بخش غربی موصل/نفش داعش به شماره افتاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، یک ژنرال آمریکایی اعلام کرد که نیروهای عراق پیشروی گسترده‎ای در نبرد با داعش در موصل داشته‎اند.وی با اشاره به اینکه نبرد نیروهای عراقی با داعش در سایه پنهان شدن عناصر این گروه در مساجد، منازل و بیمارستان‎ها نبردی پیچیده است […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، یک ژنرال آمریکایی اعلام کرد که نیروهای عراق پیشروی گسترده‎ای در نبرد با داعش در موصل داشته‎اند.
وی با اشاره به اینکه نبرد نیروهای عراقی با داعش در سایه پنهان شدن عناصر این گروه در مساجد، منازل و بیمارستان‎ها نبردی پیچیده است اظهار داشت: نیروهای دولتی عراق کنترل بخش وسیعی از موصل، دومین شهر بزرگ عراق را به دست گرفته‎اند.

موصل
ژنرال جو مارتین با اشاره به اینکه نیروهای عراق در حال پیشروی برای آزادسازی بخش غربی موصل هستند اظهار داشت: نمی‎توان قاطعانه گفت که جنگ در موصل طی هفته‎ها یا ماه‎های آینده پایان می‎یابد.
این فرمانده آمریکا با بیان اینکه نیروهای عراقی پایگاه‎های داعش را در بخش قدیمی موصل محاصره کرده‎اند افزود: در برخی از روزها مانند دیروز پیشروی نیروهای عراقی بسیار زیاد بوده است.
موصل
در همین حال به گفته یک مقام ارتش عراق، گروه تروریستی داعش بخش‌های گسترده‌ای از مناطق تحت تصرف خود را در این کشور از دست داده است.
سرتیپ یحیی رسول، سخنگوی ستاد فرماندهی عملیات مشترک عراق، گفت: داعش در سال 2014 «40 درصد از خاک عراق را تحت کنترل درآورده بود. آنها در تاریخ 31 مارس (11 فروردین) تنها 6/8 درصد از خاک عراق را در تصرف خود دارند.»

موصل
یگان‌های نظامی در حال جنگ با داعش در عراق بر سر وسعت قلمرو تحت اشغال داعش همواره دچار اختلاف‌نظر بوده‌اند ولی شکست‌های مداوم این گروه تروریستی ظرف دو سال گذشته به کاهش قلمرو آن منجر شده است.
موصل
تروریست‌های داعش در ژوئن 2014 به عراق حمله و مناطقی در شمال و غرب این کشور از جمله شهر موصل را اشغال کردند و در مناطق تحت تصرف خود در عراق علیه تمامی جوامع قومی و مذهبی از جمله شیعیان، اهل سنت، کردها و مسیحیان جنایات فجیعی مرتکب شدند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.