ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 16749
  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۵:۳۸
  • 279 بازدید
  • ارسال توسط :
دولت افغانستان از استفاده «مادر بمب ها» در این کشور دفاع کرد

دولت افغانستان از استفاده «مادر بمب ها» در این کشور دفاع کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از جمهور، کاخ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در اثر بمباران نیروهای حمایت قاطع آمریکا بر مراکز، تونل ها و پناهگاه های داعش در منطقه «اچین» واقع در ولایت «ننگرهار» که دولت افغانستان نیز از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از جمهور، کاخ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در اثر بمباران نیروهای حمایت قاطع آمریکا بر مراکز، تونل ها و پناهگاه های داعش در منطقه «اچین» واقع در ولایت «ننگرهار» که دولت افغانستان نیز از نزدیک در جریان قرار داشت، به داعشی ها و سایر دشمنان افغانستان تلفات سنگینی وارد شده است.

این بیانیه می افزاید: با هماهنگی و همکاری میان نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و نیروهای بین المللی در این عملیات، دقت زیادی به منظور جلوگیری از تلفات و آسیب به افراد غیر نظامی به کار گرفته شد.

 کاخ ریاست جمهوری افغانستان همچنین در این بیانیه اعلام کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان که در خط مقدم مبارزه علیه تروریسم قرار دارند، به خاطر تامین امنیت و ثبات این کشور، منطقه و جهان و دفع خطر تروریسم، با شجاعت و دلیری کامل به مبارزه برحقشان ادامه می دهند.

 در ادامه این بیانیه آمده است: تروریسم و افراطی گری برای امنیت و ثبات و همچنین پیشرفت و ترقی منطقه و جهان تهدید بزرگ و خطر جدی اند، بنابراین در مقابل گروه های تروریستی باید با یک دیدگاه واضح بدون تفکیک تروریسم خوب و بد، مبارزه مشترک و جدی صورت بگیرد.

 لازم به ذکر است که نیروهای حمایت قاطع  آمریکا در افغانستان عصر روز پنجشنبه، مواضع داعش در منطقه اچین ولایت ننگرهار را با بزرگترین بمب غیر اتمی به نام بمب مادر مورد هدف قرار دادند.

فرمانده نیروهای حمایت قاطع آمریکا نیز این عملیات را ضروری و دقیق و همچنین برای سرکوب داعش اعلام کرد.

کاخ ریاست جمهوری و وزارت دفاع افغانستان و نیروهای حمایت قاطع تاکنون در مورد تلفات و خسارات ناشی از این حمله آمار دقیقی نداده اند اما مقام های محلی گفته اند که در نتیجه پرتاب این بمب ۱۸۰ داعشی به همراه فرمانده آنان به نام «صادق یار» کشته شده اند.

این درحالی است که داعش با صدور بیانیه ای کشته شدن اعضای این گروه در حمله آمریکا با بزرگترین بمب غیر هسته ای به تونل های این گروه در افعانستان را تکذیب کرد.

این حمایت دولت افغانستان در حالی است که «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق این کشور، استفاده از این بمب سنگین را محکوم کرد و گفت که این عملیات ضد داعش نبوده و آمریکا تنها خواسته است تا بمب خود را آزمایش کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.