ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید
  • شناسه : 16779
  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۷:۰۴
  • 108 بازدید
  • ارسال توسط :

جزئیات بخش هنری نمایشگاه جنبی مسابقات بین‌المللی قرآن/ نصب المان‌ شهدای قرآنی منا و مدافع حرم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، هر ساله و در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران شاهد برپایی نمایشگاه جنبی هستیم که در آن برخی فعالیت‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.اما در سی و چهارمین دوره این مسابقات […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، هر ساله و در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران شاهد برپایی نمایشگاه جنبی هستیم که در آن برخی فعالیت‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
اما در سی و چهارمین دوره این مسابقات برای اولین بار و بر اساس یک تفاهم‌نامه برپایی این نمایشگاه به معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که ید طولایی در برگزار نمایشگاه‌های قرآن چه در ماه مبارک رمضان و چه در ماه‌های دیگر دارد، واگذار شده است.
بر همین اساس در این نمایشگاه‌ که دارای بخش‌های متعددی است،‌ بخش هنری نیز در نظر گرفته شده است.
علی تن، معاون اداره کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد بخش هنری این نمایشگاه،‌ گفت: در بخش هنری نمایشگاه جنبی چهار سالن در نظر گرفته شده است که در آن هنرهایی همچون کاریکاتور، هنرهای تجسمی و … به نمایش گذاشته خواهد شد.
وی افزود: در بخش کاریکاتور شاهد ارائه آثار در موضوعاتی همچون آیات شیطانی، کشیک دانمارکی، داعش، غزه، مقاومت اسلامی و … می پردازد. همچنین در این نمایشگاه شاهد ارائه آثار نقاشی، نقاشی خط و نگارگری خواهیم بود.
علی تن با تأکید بر اینکه در بخش هنری به عرفی فعالان برگزیده قرآنی نیز خواهیم پرداخت، تصریح کرد:‌ در این بخش تلاش شده است تا در قالب پوستر به معرفی شخصیت‌های قرآنی کشور بپردازیم. در این بخش فعالان قرآنی درجه یک کشور و زندگی‌نامه آنها چاپ شده تا در معرض دید همگان قرار بگیرد.
معاون اداره کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به اینکه در این بخش سالن‌هایی به بخش مکتوب و دیجیتال اختصاص یافته است، گفت: بخش مکتوب نمایشگاه در مساحتی حدود 150 متر تعریف شده است. در این بخش تعدادی از موسسات فعال در این زمینه حضور دارند.
وی در پایان با تدکید بر اینکه بخش هنری در چهار سالن و مساحتی حدود 1000 متر تعریف شده است، خاطرنشان کرد: در بخش‌هایی از نمایشگاه المان‌هایی در مورد شهدای قرآنی فاجعه منا و نیز مدافعان حرم نصب خواهد شد.
یادآور می‌شود سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از روز 30 فروردین‌ماه تا ششم اردیبهشت در مصلی تهران برگزار می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.