ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 16827
  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
  • 88 بازدید
  • ارسال توسط :
عدم ولایت‌پذیری از ولی خدا از جمله ترفندهای منافقان است

عدم ولایت‌پذیری از ولی خدا از جمله ترفندهای منافقان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، حمیدرضا دهقان مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نمازجمعه صباشهر به سخنرانی پرداخت. متن سخنرانی وی در نماز جمعه امروز: بسم الله الرحمن الرحیم یَا مَنْ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، حمیدرضا دهقان مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نمازجمعه صباشهر به سخنرانی پرداخت. متن سخنرانی وی در نماز جمعه امروز:

بسم الله الرحمن الرحیم
یَا مَنْ یَمْلِکُ حَوَائِجَ السَّائِلِینَ وَ یَعْلَمُ ضَمِیرَ الصَّامِتِینَ لِکُلِّ مَسْأَلَةٍ مِنْکَ سَمْعٌ حَاضِرٌ وَ جَوَابٌ عَتِیدٌ …فَأَسْأَلُکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَقْضِیَ حَوَائِجِی لِلدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ إِنَّکَ عَلَى کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدِیرٌ(فرازی از دعای هر روز ماه رجب)

ماه رجب ماه عبادت و بندگی و ماه استغفار و انابه است. ان شالله خداوند به همه ما توفیق عبودیت و بندگی خالص را عنایت فرماید.
در ابتدای سخن لازم میدانم از مسئولین و دست اندرکارانی که این تریبون را در اختیار بنده قرار دادند تا دقایقی را در خدمت شما نمازگزاران عزیز صباشهر باشم تشکر کنم.

عرایضم را در دو بخش خدمتتان تقدیم میکنم.

بخش اول اقتصاد

در مسئله اقتصاد حرف بسیار است اما آنچه بنده میخواهم در این مصلی خدمت شما عرض کنم موضوع "اشتغال" و "تولید داخلی" است همانطور که رهبرانقلاب در نامگذاری امسال و چندسال گذشته به آن تاکید فرمودند.

در نگاه ساده به موضوع "تولید" میتوان به راحتی فواید بارز آن رایادآور شد. اگر تولید در جامعه رونق یابد , مشکل بیکاری در کشور حل خواهد شد به خصوص جوانان تحصیل کرده ای که جویای کار هستند. رونق تولید شکوفایی استعدادها وخلاقیت در جوانان , ذخیره ی ارز کشور, به کار افتادن پولهای راکد و جهش صادرات را به دنبال دارد که همه ی آنچه به عنوان فواید رونق تولید بدان اشاره شد امروزه به عنوان یک معضل بزرگ قابل لمس برای تک تک شما عزیزان است.

حال سئوال این است برای رفع مشکل "تولید" چه باید کرد؟

پاسخ به  این سئوال دومخاطب دارد یک مسئولین محترم (که ما آنها را انتخاب میکنیم) و دوم مردم (یعنی خود ما)
در نگاه ساده میتوان گفت برای ایجاد تولید باید ابتدائا از واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارد و در داخل تولید میشود جلوگیری  شود و ثانیا قاچاق که امروز یکی از بزرگترین عوامل جلوگیری از تولیدداخلی است به طور کلی ریشه کن شود. مسئولین چگونه به خود اجازه میدهند در کشوری با این وسعت و این امکانات و سرمایه انسانی و منابع طبیعی و زیرزمینی موجود, گندم وارد کنند یا میوههای باغداران کشور خودمان روی زمین بماند ولی از مشور های دیگر میوه وارد کنند. به چه قیمتی؟ به قیمت بیکار شدن چند جوان و تعطیلی واحدهای تولیدی! و پولدارتر شدن چند رانت خوار!

ما نمیگوئیم دنبال تعامل وتجارت با جهان نباشند ولی باید بدانیم با این نوع واردات واین نوع نگاه به بیگانگان تیشه به ریشه ی اقتصاد مملکت واشتغال جوانان خودمان میزنیم.

در زمینه قاچاق حرف بسیار است اما مختصرا عرض کنم ، میتوان با مدیریت انقلابی و کار جهادی به مبارزه با قاچاق رفت. مشکل اصلی در قاچاق حضور عده ای چپاولگر و مرفه بی درد در سطوح مختلف امر است. مسئولین باید با رانت خوار رشوه گیر و فساد در هرسطحی و در هرجایگاهی به شدت برخورد کنند. رهبری فرمودند کالای قاچاق را جلوی چشم مردم آتش بزنید. چه شد؟
اما وظیفه ما مردم!

ما باید تاجایی که امکان دارد از جوان ایرانی, از تولیدکننده و سرمایه گذار ایرانی حمایت کنیم. چگونه؟ با خرید و مصرف کالاهای داخل. اگر همه این امر را واجب شرعی واخلاقی برای خود بدانیم مطمئنا طعم شیرینش را در آینده ی نزدیک خواهیم چشید. من با مثالی در این مورد عرائضم را دراین بخش به اتمام می رسانم.

مصرف خودکار ما سالانه 500 میلیون عدد است که متاسفانه 80% آ ن وارداتی است که سود سالانه آن 40 میلیارد تومان معادل حقوق 4هزار کارگر درسال است حال انتخاب با ماست که این 4هزار کارگر چینی باشد یا ایرانی؟

و اما بخش دوم انتخابات

حالا که نزدیک به ایام انتخابات وبه نوعی تعیین سرنوشت کوتاه مدت مملکت اسلامی مان هستیم ، خوب است کلامی از امیر المومنین علی علیه السلام تقدیم حضورتان کنم، امام علی علیه السلام به مسئول خود در اهواز نامه نوشتند و فرمودند: )و اعلم یا رفاعه ان هذه الاماره امانة فمن جعلها خیانة فعلیه لعنة الله الی یوم القیامه و من استعمل خائنا فان محمدا صلی الله علیه و آله بری ء منه فی الدنیا و الآخره)

ای رفاعه بدان که این حکومت امانتی است که هرکس به آن خیانت کند،لعنت خداوند را تا روز قیامت به همراه خواهد داشت و هرکس خیانت کاری را به کار گیرد پیامبر اکرم صلّی اللّه علیه و اله در دنیا و آخرت از او بیزار است.

این جمله ی امیرالمومنین نشان از اهمیت شایسته سالاری در انتخاب مسئول و متولی امور میدهد . الحمدلله در نظام جمهوری اسلامی با تحقق مردم سالاری دینی این مردم هستند که با رای و نظر خود سررشته ی امور کشور را به عهده میگیرند.

امام بزرگوار ما از انتخابات به عنوان تکلیف دینی و شرعی یاد و در وصایای خود مردم را به حضور همیشگی در انتخابات ها دعوت کردند. امام درباره ی وجود نواقص موجود درکشور در وصیت نامه اش میفرماید: (اینجانب هیچ گاه نگفته و نمی گویم که امروز در این جمهوری به اسلام بزرگ با همه ابعادش عمل می شود و اشخاصی از روی جهالت و عقده وبی انضباطی برخلاف مقررات اسلام عمل نمی کنند؛ لکن عرض می کنم که قوه مقننه و قضاییه و اجراییه با زحمات جانفرسا کوشش در اسلامی کردن این کشورمی کنند و ملت دهها میلیونی نیز طرفدار و مددکار آنان هستند؛ و اگر این اقلیت اشکالتراش و کارشکن به کمک بشتابند، تحقق این آمال آسانتر و سریعترخواهد بود.) بله به فرموده امام راحل به جای اشکال تراشی و کارشکنی به کمک جامعه باید شتافت.

اکنون پس از سالها مبارزه ی سخت در طول تاریخ از مشروطه تا انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ،انقلاب به دست ما و به نسل ما رسیده است و ما خود را مدیون خون شهدا و خون دل ملتمان در طول تاریخ میدانیم. و تمام توان خود را برای حراست از عزت و سربلندی و موفقیت نظام اسلامی و مردم ایران به کار میگیریم.

اگر به انقلاب اسلامی به عنوان قدمی بزرگ در تحقق ظهور وتشکیل حکومت بزرگ الهی نگاه کنیم متوجه بزرگی تاثیرات رفتارهای اجتماعی خود در این مسیر خواهیم شد. امروزاینکه جمهوری اسلامی به عنوان نمونه ای از حاکمیت دینی در عین مردم سالاری بتواند موفق جلوه کند ، وظیفه ی تک تک مسلمانان ایران اسلامی است. در روزگاری که ابر قدرت ها تنها حاکمیت بدون خدا را قبول دارند و خدای جهان غرب مرده است، رسالت برپایی این حکومت به ملت ایران سپرده شده است. تک تک رفتارهای ما اگر در جهت تامین امنیت ، رفاه، عزت، و پیشرفت و آبادانی این کشور انجام شود اجری چندین برابر را خواهد داشت و ان شاءالله جامعه ی ما در زمره ی منتظران قرار خواهد گرفت.

حال اگر خلاف این عمل کردیم مثلا رفتاری گناهی از ما سر زد که به تضعیف این کشور منجر شد و ظهور را به تعویق انداخت قطعا چندین برابر مجازات خواهد داشت. مثلا دروغ همیشه گناه دارد، غیبت همیشه گناه دارد، تهمت همیشه گناه دارد ، دزدی،ایجاد ناامنی و…همیشه گناه است اما وقتی این دروغ ،این تهمت ، این دزدی این بی اخلاقی ها در جامعه ای که قرار است الگوی موفق باشد رواج یافت ،وقتی این حزب و آن حزب ،فلان شخصیت، فلان روزنامه، فلان کانال تلگرامی یا صفحه ی مجازی برای پیروزی در انتخابات شروع کرد به تهمت و بی اخلاقی و ما مردم هم بدون تحقیق و تفکر دنبالشان رفتیم ،این گناهش چندین برابر است.

امروزه متاسفانه شاهد طرح و نقشه های متعددی از سوی دشمنان انقلاب و اسلام چه در داخل و چه از خارج هستیم به خصوص در فضای مجازی که اذهان ملت را به ارمان های انقلاب سست و بدبین میکند.

امروزجنگ جنگ احزاب است .همه ی نیروهای خارجی صف کشیده منتظر دلسردی مردم از حمایت از حاکمیت اند تا از ایران سوریه بسازند. در سوریه چه خبر است؟! از ان طرف دنیا شیطان بزرگ دستور میدهد ، فلان رییس جمهور باید برود چون منافع متحد ما یعنی رژیم صهیونیستی را تامین نمیکند،در ظاهر از مردم حمایت میکند، بین حاکمیت و مردم فاصله می اندازد و سرشان که به اختلافات درونی گرم شد، برای تضعیف آن کشور یعنی سوریه تروریست های داعش را تجهیز میکنند تا مال و جان و ناموس مسلمین را حلال بشمرند…این نتیجه ی دمیدن در اختلافات و نتیجه ی بها دادن به دشمن است. خداوند در قران کریم فرمود : در زمین گردش کنید نگاه کنید عبرت بگیرید! از انچه بر ملتهای دیگه پیش امد عبرت بگیرید. امروز باید حواسمان به اختلاف افکنی ها باشد .اینکه هر کجا ندای تفرقه و یا تضعیف جمهوری اسلامی شنیدید بدانید از حلقوم شیطان هاست.

به شوک های پیش از انتخابات که بعضا برای پر کردن سبد اراست توجه نکنید. به شایعات دامن نزنید. از جمله ترفندهای منافقان که در قران اشاره شده است فریب مردم، فتنه انگیزی ،تفرقه افکنی ،شبهه افکنی،کتمان حقایق ،خدعه و نیرنگ،دوستی با مشرکین در خلوت و اظهار دوستی با مومنان ،شایعه پراکنی، تهمت و افترا ،مجادله ی جاهلانه و خصمانه، عدم ولایت پذیری از ولی خدا ،ایجاد یأس و نا امیدی ، القای روحیه شکست و بن بست ،تمسخر و تحقیر کردن مومنان و ایجاد شک و تردید در جامعه ی ایمانی است. این دشمن شناسی ست که ایات زیادی از قران کریم به آن اختصاص دارد ،اینکه انقدر به نماز جمعه در اسلام سفارش شده به خاطر اهمیت به روز بودن مردم در مسائل سیاسی و بصیرت انهاست. اینکه مستحب است سوره منافقون در نماز جمعه خوانده شود اهمیت شناخت دشمنی است که در بدنه ی جامعه ی ایمانی نفوذ کرده است. مشرک و کافر را که راحت میشود شناخت. اهمیت شناخت این دشمن درونی به حدی ست که مردم مسلمان هر هفته یکبار آن را در نماز قرائت کنند بلکه هوشیار بشوند.

الا ولا یحمل هذه العلم الا اهل الابصر و الصبر. پرچم و علم اسلام را جز اهل بصیرت و صبر نمیتوانند به دوش بکشند!

یک نکته هم درباره ی یکی از ضعف هایی که شاید در ما و جامعه ی ما رخنه کرده و خدا نیز در قران کریم به آن هشدار میدهد عرض کنم. آنهم ترس از دشمن است.ترس از تهدیدات، ترس از پیشرفت ها، ترس از سلاح ها و… عده ای در جامعه ی ما از قدرتی مثل امریکا میترسند، میگویند کار به کارش نداشته باشیم با استکبار نجنگیم، محافظه کاری و عافیت طلبی را ترجیح میدهند، سیاست مدارانی را که با آمریکا و مستکبرین رام تر رفتار میکنند ترجیح میدهند، آمریکا که ما قدرتش را بزرگ میدانیم و خداوند سست تر از لانه ی عنکبوت میداند،بله دربرابر قدرت خدا از لانه ی عنکبوت هم سست تر است، خدا در جواب این گروه از مردم ما پاسخ میدهد: آیه ی 13 سوره توبه حتما رجوع کنید:  أَ لا تُقاتِلُونَ قَوْماً نَکَثُوا أَیْمانَهُمْ وَ هَمُّوا بِإِخْراجِ الرَّسُولِ وَ هُمْ بَدَءُوکُمْ أَوَّلَ مَرَّة أَ تَخْشَوْنَهُمْ فَاللّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ : خدا میفرماید با گروهی که پیمان های خود را شکستند و خواستند پیامبر را اخراج کنند نمی جنگید؟ خدا اینجا طعنه میزند که أتخشونهم؟ آیا از آنها میترسید؟  فَاللّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ :خدا به حق تر از دشمنان اسلام است که از او بترسید البته اگر مومن باشید!

این روی صحبت من هم با مردم است هم با مسئولین! ملت ما ملتی ست که به واسطه ی پیشینه ی تاریخی و دینی ملتی شجاع و ذلت ناپذیر است. در انتخاب مسئولین کشور به دنبال افراد شجاع باشید. یکی از معیار ها این است.

یکی از معیارها کارآمدی اشخاص است. سابقه ی خدمات آنها را بررسی کنید. ببینید تا چه حد دغدغه انها مستمندان و محرومین است. مرفهان در مناسب خطیر و اداره ی جامعه نمیتوانند به فکر پابرهنگان باشند. کابینه ی اشرافی از پس محرومیت زدایی بر نمی آید. اطرافیان شخصیت ها و کاندیداها را نگاه کنید که از صالحان باشند.خودشان صالح باشند. خادم مردم باشند نه آنکه مردم را ملت ما بدانند سختی ها والبته پیروزی های زیادی پیش روست و امتحان اقوام و ملت ها سنت اللهی است و خدا فرمود: َاحَسِبَ النَّاسُ أَن یُتْرَکُوا أَن یَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یُفْتَنُونَ ﺁﻳﺎ ﻣﺮﺩم ﮔﻤﺎﻥ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ، ﻫﻤﻴﻦ ﻛﻪ ﺑﮕﻮﻳﻨﺪ : ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻳﻢ ، ﺭﻫﺎ ﻣﻰ  ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﻮﺭﺩ ﺁﺯﻣﺎﻳﺶ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﻤﻰ  ﮔﻴﺮﻧﺪ ؟(عنکبوت/2)

ان شاءالله همه ما آگاهانه و با اشتیاق وبا حضورحداکثری و ترغیب دیگران درشرکت در امر انتخابات  مردم سالاری دینی را پیش چشم تمام جهان به نمایش میگذاریم.

در اخر دوباره به روایت آغازین بحث از امیرمومنان اشاره میکنم که : )و اعلم یا رفاعه ان هذه الاماره امانة فمن جعلها خیانة فعلیه لعنة الله الی یوم القیامه و من استعمل خائنا فان محمدا صلی الله علیه و آله بری ء منه فی الدنیا و الآخره)

ای رفاعه بدان که این حکومت امانتی است که هرکس به آن خیانت کند،لعنت خداوند را تا روز قیامت به همراه خواهد داشت و هرکس خیانت کاری را به کار گیرد پیامبر اکرم صلّی اللّه علیه و اله در دنیا و آخرت از او بیزار است.

امیدواریم همگی رو سپید از این امتحان بیرون بیاییم  والسلام علیکم

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.