ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 16891
  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
  • 587 بازدید
  • ارسال توسط :
بمب مادر با چه هدفی ساخته شد؟

بمب مادر با چه هدفی ساخته شد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، «آلبرت ویمورتز» مهندس آمریکایی طراح بمب مادر آمریکا در سال 2005 از دنیا رفته است.پسر وی در مصاحبه با دیلی‌میل گفته است که پدرش از این کار خود لذت می‌برد و فکر می‌کرد که در نهایت موفق شده که جان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، «آلبرت ویمورتز» مهندس آمریکایی طراح بمب مادر آمریکا در سال 2005 از دنیا رفته است.
پسر وی در مصاحبه با دیلی‌میل گفته است که پدرش از این کار خود لذت می‌برد و فکر می‌کرد که در نهایت موفق شده که جان سربازان آمریکایی را نجات دهد.
سازنده بمب مادر آمریکا با چه هدفی این بمب را ساخت؟
دیلی‌میل نوشت: ویمورتز در سال 2005 و در سن 67 سالگی بر اثر سرطان درگذشت و احساس می‌کرد که مأموریت خود در ساختن نابودگر پناهگاه‌ها که از سال 1990 آن را آغاز کرده بود را به پایان رسانده است.
ویمورتز در یک آزمایشاه تحقیقاتی نیروی هوایی ارتش آمریکا در فلوریدا کار می‌کرد و بزرگترین بمب غیر‌هسته‌ای را طراحی کرد.
دیلی‌میل نوشته است که اگر اکنون زنده بود به این کار خود افتخار می‌کرد و از آن ابراز رضایت می‌کرد.(!)
سازنده بمب مادر آمریکا با چه هدفی این بمب را ساخت؟
دیلی‌میل نوشت: ویمورتز ساخت این بمب را به عنوان «مسئولیتی غم‌انگیز» پذیرفت و نسبت به این موضوع که ارتش از محصول کارش در راه درست استفاده کند اطمینان داشت.
 «مایک ویمورتز» پسر این مهندس آمریکایی در مصاحبه با دیلی‌میل گفت: پدرم از کار خود لذت می‌برد و فکر می‌کرد که این بمب جان سربازان آمریکایی را نجات می‌دهد.
دیلی‌میل افزود: ویمورتز فردی مذهبی بود و خود را پایبند به اخلاق می‌دانست و ساخت این بمب را زمانی آغاز کرد که عراق در آن زمان از تأسیسات پناهگاهی غیرقابل نفوذ به وسیله سلاح‌های معمولی استفاده می‌کرد.
سازنده بمب مادر آمریکا با چه هدفی این بمب را ساخت؟
این بمب با 30 فوت طول حاوی 11 تن تی.ان.تی بوده و برای حمل آن باید از هواپیماهای حمل بار استفاده شود.
در ادامه این گزارش آمده است: بمب مادر در ارتفاع 6 فوتی سطح زمین منفجر شده و با جذب اکسیژن اطراف و انفجار قوی تا فواصل خیلی دور قدرت تخریب دارد و همچنین با ایجاد زلزله‌های خفیف قدرت تخریب پناهگاه‌های زیرزمینی را داراست.
آمریکا پنج شنبه شب اعلام کرد بزرگ‌ترین بمب غیر اتمی خود موسوم به «مادر همه بمب‌ها» را در شرق افغانستان علیه داعش مورد استفاده قرار داده است.
سازنده بمب مادر آمریکا با چه هدفی این بمب را ساخت؟
ارتش آمریکا افزود: روز پنجشنبه در منطقه آچین در استان ننگرهار با «جی‌بی‌یو-43» غارها و مخفیگاه‌های نیروهای داعش را هدف قرار داده است.
مقام های افغانستانی روز جمعه اعلام کردند که پس از انفجار بزرگترین بمب غیرهسته‎ای در افغانستان بیش از 30 نفر از عناصر گروه تروریستی داعش کشته شدند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.