ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 16903
  • ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۳:۳۷
  • 195 بازدید
  • ارسال توسط :
نجابت تکنیک از ویژگی های ادبیات دینی و هنرهای ارزشی است

نجابت تکنیک از ویژگی های ادبیات دینی و هنرهای ارزشی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، محمدرضا سنگری در همایش تجلی شیدایی که شنبه شب در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد گفت: تلفیق غزل و حماسه از ویژگی های هنر انقلابی است که هم صلابت و هم چون شمشیر برندگی و تاثیرگذاری دارد. وی بیان کرد: شهید […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، محمدرضا سنگری در همایش تجلی شیدایی که شنبه شب در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد گفت: تلفیق غزل و حماسه از ویژگی های هنر انقلابی است که هم صلابت و هم چون شمشیر برندگی و تاثیرگذاری دارد.

وی بیان کرد: شهید آوینی نماد هنر انقلابی و اسلامی است که اخلاص و پاکی در آثارش مشهود است و در مخاطب تاثیری شگرف دارد.

سنگری تصریح کرد: شهید آوینی با تعهد خود آیینه جان را صیقل می داد و در وجودش حق تجلی یافته بود به همین دلیل آثارش ماندگار و تاثیرگذار است.

شاعر و پژوهشگر دینی یادآورشد: آوینی از ریا، دورویی، دروغ و فریب به دور بود و شیدایی و شیفتگی و خلوص در آثارش موج می زد به همین دلیل هر مخاطبی را مجذوب خود می کرد.

وی گفت:نجابت تکنیک ازویژگیهای ادبیات دینی و هنرهای ارزشی است و فرهنگ این دوره از نجابتی سرشار برخوردر است که باید آن را برای هنرمندان الگو قرا دهیم.

سنگری اضافه کرد: شهید آوینی به دلیل غلیان عشق در هستی چنان غرق در دوست بود که کسی را نمی دید و این شیفتگی و شیدایی مهمترین ویژگی شهید اهل قلم است.

این شاعر و نویسنده معاصر بیان کرد: سیر آفاق و انفس از دیگر ویژگی های شهید آوینی است که با عرفان خود تکثر را به وحدت تبدیل کرد.

وی گفت: هنرمند متعهد زمانی می تواند بیافریند که در بلافاصلگی باشد و از خداوند فاصله نگیرد و شهید آوینی در اوج بندگی توانست آثاری متعهدانه و صادقانه خلق کند.

سنگری بیان کرد: همه زایش ها در خلوت رخ می دهد و شهید آوینی از اسنانهایی است که در خلوت با خدا توانست آثاری ماندگار خلق کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.