ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 16916
  • ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۴:۴۶
  • 84 بازدید
  • ارسال توسط :
3500 ایزدی همچنان در اسارت داعش

3500 ایزدی همچنان در اسارت داعش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از برگزاری رسمی آلمان (د. پ.آ)، خیری بوزانی مدیر کل امور ایزدیان وزارت اوقاف اردبیل کردستان عراق به این خبرگزاری گفته است که گروه تروریستی داعش حدود ۶ هزار و ۴۱۷ غیر نظامی ایزدی را از ماه آگوست […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از برگزاری رسمی آلمان (د. پ.آ)، خیری بوزانی مدیر کل امور ایزدیان وزارت اوقاف اردبیل کردستان عراق به این خبرگزاری گفته است که گروه تروریستی داعش حدود ۶ هزار و ۴۱۷ غیر نظامی ایزدی را از ماه آگوست سال ۲۰۱۴ به اسارت خود درآورد که از این میان ۳ هزار و ۵۴۷ نفر زن هستند.

بوزانی افزود: شمار کسانی که از اسارت داعش فرار کرده اند، ۲ هزار و ۹۶۳ نفر برآورد شده است که از میان یکهزار و ۷۰ نفر زن و یکهزار و ۵۷۱ نفر کودک هستند، اما شمار کسانی که همچنان دربند داعش هستند، ۳ هزار و ۴۵۴ ایزدی است.

مقام مسئول در وزارت اوقاف اقلیم کردستان عراق تشریح کرد: شمار ایزدی های عراقی ۵۵۰ هزار نفر است که حدود ۳۶۰ هزار نفر از آن فرار کرده اند و و شمار افراد یتیمی که به دلیل اشغال داعش بر مناطق ایزدی ها به اسارت این گروه تروریستی درآمده اند، افزایش یافت به گونه ای که یکهزار و ۷۵۹ نفر از این افراد پدر ندارند، ۴۰۷ نفر نیز از نعمت مادر بی بهره هستند و ۳۵۹ نفر دیگر نیز بی سرپرست هستند.

بوزانی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر والدین ۲۲۰ کودک همچنان دربند داعش هستند و شمار کلی ایتام این منطقه بالغ بر ۲ هزار و ۷۴۵ نفر برآورد شده است.

براساس آمار و ارقامی که این مقام مسئول کردستان عراق ارائه داده است:‌شمار گورهای دسته جمعی کشف شده در سنجار تاکنون ۳۰ عدد برآورد شده است که این تعداد گذشته از ۶۸ ضریح دینی است که از سوی داعش منفجر شده است.

سنجار اسم شهری در شمال عراق و مرکز شهرستانی به همین نام در استان نینوا واقع در شمال عراق است که ۸۰ کیلومتر از شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق فاصله دارد و اکثریت ساکنان آن را ایزدی ها تشکیل می دهند.

این شهر در سال ۲۰۱۴ بیش از ۸۴ هزار نفر جمعیت داشته که علاوه بر ایزدی ها، محل سکونت اقلیت ترکمن و عرب نیز است.

منبع: ایرنا

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.