ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 16957
  • ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۷:۳۵
  • 69 بازدید
  • ارسال توسط :
ششمین دوره همایش “تجلی شیدایی” در قزوین برگزار شد

ششمین دوره همایش “تجلی شیدایی” در قزوین برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصبح قزوین؛ همایش "تجلی شیدایی 6" به مناسبت هفته هنر انقلاب و بزرگداشت  جایگاه سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی به همت بسیج هنرمندان استان قزوین و حوزه هنری در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات برگزار شد.  محمدرضا سنگری استاد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصبح قزوین؛ همایش "تجلی شیدایی 6" به مناسبت هفته هنر انقلاب و بزرگداشت  جایگاه سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی به همت بسیج هنرمندان استان قزوین و حوزه هنری در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات برگزار شد. 

محمدرضا سنگری استاد دانشگاه در این مراسم اذعان کرد: اگر قرار باشد، بزرگترین مستند نویس این روزگار را معرفی کنیم، این هنرمند بزرگ سید مرتضی آوینی است.   
وی افزود: شهید آوینی علاوه بر هنر مستند سازیش نظریه‌های هنری فراوانی داشت که باید مورد بررسی قرار گیرد و جز آنچه در روایت فتح دیدیم ابعاد دیگر این شهید را کمتر شناخته ایم. 

استاد دانشگاه ادامه داد: شهید اوینی لکنت زبان داشت اما در هنگام روایت می‌بینیم که این مشکل در بیانش شنیده نمی‌شود؛ این مسأله بخاطر جریان زلال درونی این شهید بود که بازتاب آن متجلی می‌شد.

وی ابراز کرد: بعد از خلق انسان، شیطان به انسان نگریست و دید که برای نفوذ در او راه‌های مختلفی وجود دارد اما تنها جایی که متوجه شد، نمی‌تواند در آن نفوذ کند قلب انسان بود و محل تجلی نور در قلب انسان است. 
سنگری بیان کرد: بیش از ۷میلیارد انسان، اجزای بدن متفاوتی دارند و خداوند هیچوقت یک خلقت را تکرار نمی‌کند و این موضوع یک هنر بزرگ است. 

وی ضمن تعریف هنر انقلاب بیان کرد: اولین ویژگی فرهنگ و هنر انقلاب در حضور است و سید مرتضی آوینی در تمام لحظات جنگ حضور داشت. زیرا خلق هنر در زمانی اتفاق می‌افتد که در حالت معنوی قرار بگیری و بسیاری از هنرمندان بعد از خلق هنر خودشان متعجب نمی‌شوند که چگونه این اثر را خلق کرده اند. 

این استاد دانشگاه در پایان عنوان کرد: عرفان به معنی شیفتگی است و عارفان به سبب قلیان عشق چنان درگیر دوست هستند که به بقیه مسایل نمی‌پردازند و هنر انقلاب عرفان است.

سرودخوانی توسط سید حمیدرضا برقعی و اجرای ترانه توسط ستار سهرابی از دیگر برنامه‌های همایش تجلی شیدایی بود. 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.