ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 17056
  • ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۳:۳۷
  • 91 بازدید
  • ارسال توسط :
نیوزویک: “طالبان” برنده نهایی پرتاب بمب آمریکا در افغانستان است

نیوزویک: “طالبان” برنده نهایی پرتاب بمب آمریکا در افغانستان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، نیوزویک در گزارشی نوشت:‌ تصمیم پرتاپ بمب بر مواضع داعش در افغانستان برای بسیاری که اعتقاد دارند این گروه تروریستی تاثیر چندانی در نابسامانی این کشور آسیای ندارند،‌ تعجب برانگیز بوده است.  هر چند این بمب گران قیمت حاکی از […]

نیوزویک: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، نیوزویک در گزارشی نوشت:‌ تصمیم پرتاپ بمب بر مواضع داعش در افغانستان برای بسیاری که اعتقاد دارند این گروه تروریستی تاثیر چندانی در نابسامانی این کشور آسیای ندارند،‌ تعجب برانگیز بوده است.
 
هر چند این بمب گران قیمت حاکی از تمایل ترامپ برای استفاده از زور بیشتر علیه رقبای خود است،‌ اما بنظر می‌رسد که این بمب به مقصد واقعی (مواضع طالبان)شلیک نشده است.
 
در ادامه این گزارش آمده است: این بمب که به مادر همه بمبها شهرت یافته، در حالی از سوی ترامپ مورد ستایش قرار گرفته و از آن بعنوان یک ماموریت موفقیت آمیز یاد شده که بر مواضع داعش اصابت کرده، اما مهمترین گروه تروریستی در افغانستان  یعنی طالبان در حال تجدید قواست.
 
ماروین وین بوم تحلیلگر سابق وزارت خارجه در امور افغانستان در این رابطه گفت: طالبان دلیل خوبی برای اینکه خود را پیروز این اقدام آمریکا بداند،‌ دارد.
 
وی گفت:‌طالبان توانسته بعد از خروج نظامیان خارجی از افغانستان و با ظهور داعش و جلب توجه جامعه جهانی به آن، مناطق بیشتری را بدست آورد.
 
داعش که 700 تا 1000 عضو در افغانستان دارد و دست به حملات علیه نیروهای دولتی در خاک این کشور زده، نتوانسته حمایت عامه مردم را بدست آورد،‌ اما طالبان در جلب حمایت مردم تا حدودی موفق بوده است.
 
طالبان که بنظر می رسد در حدود 25 هزار عضو داشته باشد،‌ توانسته روسیه را قانع کند تا بر سر میزه مذاکره با این گروه بنشیند.
 
وین بوم تصریح کرد: اما از سوی دیگر ایالات متحده در چند سال اخیر به افغانستان توجه نشان نداده و ترامپ نیز در این زمینه استراتژی مشخصی نداشته است. حمله روز پنج شنبه نیز نه علیه طالبان بود و نه اینکه دستاورد خاصی را بهمراه داشت. واشنگتن هنوز هم بدنبال خرید زمان به این امید که است که دولت افغانستان بتواند به ارتش و نظام سیاسی و اقتصادی این کشور را سروسامان بدهد و بتواند با مذاکره طالبان را در خود جذب کند.
 
این هفته نامه آمریکایی نوشت:‌بدست آوردن مناطق بیشتر بهمراه تماسهای دیپلماتیک اخیر با روسیه، طالبان را قادر می‌کند که در فصل جنگی پیش روی توانمند باشد، که این موضوع می‌تواند چشم انداز سیاسی افغانستان را تغییر دهد.  
 
/

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.