ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 17115
  • ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۷:۱۹
  • 95 بازدید
  • ارسال توسط :
مفسر قرآنی که در جوار خانه خدا به آرزوی دیرینه‌اش رسید/ اگر خیر دنیا و آخرت را می‌خواهی به حوزه علمیه برو

مفسر قرآنی که در جوار خانه خدا به آرزوی دیرینه‌اش رسید/ اگر خیر دنیا و آخرت را می‌خواهی به حوزه علمیه برو

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، در ادامه دیدارهای جامعه قرآنی با خانواده‌های معظم شهدا و در اولین دیدار سال 96، هیأت قرآنی به دیدار خانواده شهید حجت‌الاسلام مصطفی مرتضایی رفتند.  در این دیدار، همسر شهید طی سخنانی با اشاره به فعالیت‌های این شهید گفت: […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، در ادامه دیدارهای جامعه قرآنی با خانواده‌های معظم شهدا و در اولین دیدار سال 96، هیأت قرآنی به دیدار خانواده شهید حجت‌الاسلام مصطفی مرتضایی رفتند. 

در این دیدار، همسر شهید طی سخنانی با اشاره به فعالیت‌های این شهید گفت: شهید مرتضایی با توجه به شغلش یعنی حضور در عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش، فعالیت‌های مختلف فرهنگی و مذهبی داشت، اما با این حال انس عجیب وی با قرآن کریم برای ما زبانزد بود. ایشان همیشه یک قرآن کریم و مفاتیح به همراه داشتند و هرگاه زمان فرصت می‌داد، به قرائت قرآن می‌پرداختند. همسرم در حوزه تفسیر قرآن فعالیت داشت و به حفظ قرآن هم مشغول بود.

 

 

در ایام دفاع مقدس همواره پیش از حضور در منطقه برای شهادت دعا می‌کرد، از من هم می‌خواست تا دعا کنم که شهید شود. به یاد دارم در جبهه نامه‌ای برای من نوشت و در این نامه فقط یک مطلب عنوان شده بود آن هم اینکه برای شهادتم دعا کنید، اما گویا تقدیر وی چیز دیگری بود و سرانجام در جریان فاجعه منا به آرزویش یعنی شهادت دست پیدا کرد. 

البته زندگی شهید مرتضایی به گونه‌ای بود که اگر به شهادت نمی‌رسید، حقش ادا نمی‌شد، از این رو، هیچ‌گاه از این اتفاق ناراحت نیستم و همواره به رضای خدا راضیم.

 

 

در دوران زندگی با وی، جز محبت، نیکی و صداقت چیزی از وی ندیدم. انسان بسیار آرامی بود و جدا از رابطه همسری، خود را شاگرد وی می‌دانستم.

در ادامه، فرزند شهید به خصوصیات اخلاقی پدرش اشاره کرد و گفت: پدرم انسانی آرام و مهربان بود، هیچ‌گاه پرخاش و ناراحتی از وی ندیدیم. به خاطر دارم یکبار اشتباه کوچکی از من سر زده بود و پدرم جلوی یکی از دوستان به آرامی به من تذکر داد. من کمی ناراحت شدم اما تذکر پدر را پذیرفتم و با دوستم به داخل اتاق رفتیم. شاید 20 دقیقه از این ماجرا نگذشته بود پدرم به داخل اتاق من آمد و گفت: پسرم من را ببخش، زیرا در بیان تذکر به تو اشتباه کردم. این را گفت و در حالی که بغض به گلو داشت از اتاق خارج شد.

 

 

این شهید عزیز در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران سمت‌های مختلفی از جمله مدیر عقیدتی سیاسی منطقه یکم نیروی دریایی و جانشین عقیدتی سیاسی نیرو را برعهده داشت. وی مدتی هم معاون نظارت و ارزیابی سازمان عقیدتی و سیاسی بود. البته جدا از این فعالیت‌ها، امام جماعت مسجد بود و به عنوان روحانی کاروان چند نوبت به حج اعزام شده بود. 

فعالیت‌های قرآنی این شهید عزیز در حوزه تفسیر بود و دوره‌های مختلفی را برای علاقه‌مندان برگزار می‌کرد. وی این اواخر، سه‌شنبه هرهفته هم کلاس تفسیر برپا می‌کرد.

 

 

یکی از توصیه‌هایی که این شهید عزیز به من داشت این بود که می‌گفت: اگر خیر دنیا و آخرت را می‌خواهی، به حوزه علمیه برو و طلبه شو. 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.