ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 17165
  • ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
  • 68 بازدید
  • ارسال توسط :
علما در ایجاد امنیت با هدایت به سمت وحدت نقش محوری دارند

علما در ایجاد امنیت با هدایت به سمت وحدت نقش محوری دارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ظهر امروز در اولین سمینار ائمه جمعه اهل سنت استان کرمانشاه در سال جاری، که در شهر نودشه برگزلر شد، اظهار کرد: پیش از این و قبل از جمهوری اسلامی ایران هیچ نشست و گردهمایی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ظهر امروز در اولین سمینار ائمه جمعه اهل سنت استان کرمانشاه در سال جاری، که در شهر نودشه برگزلر شد، اظهار کرد: پیش از این و قبل از جمهوری اسلامی ایران هیچ نشست و گردهمایی مشابهی از علمای اهل سنت و اهل تشیع وجود نداشته است اما می بینیم که به مدد تفکر وحدت آفرین امام این برنامه ها در کشور و خارج از کشور به وفور دیده می شود.

آیت الله شیخ مصطفی علما ضمن تقدیر و تشکر از بانیان این سمینار افزود: برگزاری این جلسات زحمات فراوانی دارد که بانی جلسه متقبل این زحمات شده است و بنده خود مدتها به برگزاری این نوع جلسات در شهرها و بخش ها تمایل داشته ام.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم مبنی بر اینکه قرآن کار تربیت و هدایت را دارد گفت: مقام معظم رهبری در سخنان عید نوروز خطاب به مسئولین بر کلمه مدیریت تاکید کرده اند و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم، معتقدم در این نقطه صفر مرزی به کمک علمای این منطقه به بهترین وجه کارها مدیریت شده است.

آیت الله علما با اشاره به جنایات داعش در منطقه گفت: در سمیناری که در قم برگزار شد وزیر امور خارجه عراق بیان کرد که بخش قابل توجهی از کشته شدگان در عراق توسط داعش  از اهل سنت و همده کشته ها از اهل سنت، از علمای اهل سنت بوده اند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: تفکر داعش یعنی اسرائیل، امریکا و سیاست انگلیسی که کاری با شیعه و سنی ندارد و نمی خواهد کلمه توحید “لااله الا الله”  در میان باشد.

وی ادامه داد: امروز علما هستند که با الگو گرفتن از شیوه پیغمبری باید هدایت کنند، که شغل آنها رشد و هدایت و اجرایی دستور خدای تبارک و تعالی بوده است.

آیت الله علما با اشاره به اینکه  قران همواره بر هدایت تاکید کرده است گفت: رسول گرامی اسلام می فرماید که بهترین و بالاترین هدیه الهی ، مسئله هدایت است. 

وی با اشاره به اوضاع نامناسب کشورهای جهان اسلام گفت: مهمترین کار ما کار هدایت است و به مدد همین هدایتها و روشنگری هاست که ما امروز این وضع امنیت بالا را داریم.

وی در پایان با اشاره به ضرورت تقویت اقتصاد منطقه گفت: آن چیزی که می توانیم در رشد اقتصاد از آن بهره بگیریم شاخص های اقتصاد مقاومتی است، این است که استعداد های منطقه را استخراج کنیم و از مسیولین و دست اندر کاران بخواهیم آن را ارتقا دهند.

امام جمعه پاوه هم در این سمینار ضمن خیر مقدم به مهمانان و با اشاره  به تعداد مساجد در شهرستان اظهار کرد: ما در کل شهرستان 8 مدرسه علوم دینی و 95 مسجد داریم که در 35 مسجد آن نماز جمعه برگزار می شود و 60 مسجد آن نیز دارای روحانی و 35 مسجد دیگر بدون روحانی هستند که جوانان در این مساجد نماز می خوانند.

ماموستا ملا قادر قادری با اشاره به خدمات و زحمات مردم نودشه گفت: این مردم قبل از انقلاب در زمینه پرورش علمای دین و عرفان پیشگام بوده اند و در زمان انقلاب هم همراه نظام و رهبری و هرگز تسلیم رژیم بعث عراق و گروهک ها نشده و مقاومت کردند.

وی ادامه داد: نیروهای نظامی، و انتظامی و امنیتی ، امنیت فیزیکی منطقه را تامین می کنند، اما روحانیون و علما امنیت فکری را برقرار می کنند.

وی با اشاره به وضع معیشتی مردم این منطقه گفت: در این شهرستان درصد کمی از مردم به دامداری و باغداری آن هم به روش سنتی مشغول هستند، لذا با توجه به مرزی بودن این شهرستان و نیاز مردم منطقه برای امرار معاش، تسهیل در مبادله کالا برای این مردم ایجاد شود و با مدیریت آن می توان از قاچاق جلوگیری کرد.

در ادامه هر یک از علما و روحانیون، به نقطه نظرات خود در بحث مسائل روز پرداختند.

در پایان شهردار شهر نودشه نیز به رسم یادبود برای هرکدام از روحانیون، قاب عکسی از شهر نودشه را هدیه کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.