ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 17498
  • ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
  • 97 بازدید
  • ارسال توسط :
۳۳ هزار یمنی بر اثر حملات ائتلاف سعودی کشته و زخمی شده اند

۳۳ هزار یمنی بر اثر حملات ائتلاف سعودی کشته و زخمی شده اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، حملات ددمنشانه متجاوزان و مزدوران ائتلاف سعودی به مردم و شهروندان یمنی با شدت ادامه دارد. در همین راستا، جنگنده های ائتلاف سعودی بازاری در منطقه «حیران» واقع در استان حجه یمن را بمباران کردند که بر اثر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، حملات ددمنشانه متجاوزان و مزدوران ائتلاف سعودی به مردم و شهروندان یمنی با شدت ادامه دارد.

در همین راستا، جنگنده های ائتلاف سعودی بازاری در منطقه «حیران» واقع در استان حجه یمن را بمباران کردند که بر اثر آن ۳ شهروند یمنی به شهادت رسیدند و ۵ تن دیگر زخمی شدند.

همچنین کمیته رفع حصار از یمن نیز در بیانیه ای اعلام کرد: حملات ائتلاف سعودی تاکنون جان ۱۳ هزار شهروند یمنی را گرفته و موجب زخمی شدن دستکم ۲۰ هزار نفر دیگر شده است.

این در حالی است که «استفان اندرسون» نماینده برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل در یمن نسبت به هدف قرار دادن بندر الحدیده واقع در غرب یمن هشدار داد و تصریح کرد که بیش از ۸۰ درصد مواد غذایی و کمک های بشردوستانه از طریق این بندر وارد یمن می شود.

رژیم سعودی دو سال است با همراهی چند کشور عربی دیگر وابسته به خود و نیز حمایت آمریکا به بهانه درخواست منصور هادی برای تصاحب مجدد قدرت در یمن، تجاوز به این کشور را آغاز کرده است. در طول این تجاوز هزاران نفر از مردم یمن شهید و زخمی و خسارات زیادی نیز به زیرساخت های این کشور وارد شده است.

اخیرا وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که بر اثر حملات سعودی ها طی دو سال اخیر ۱۰ هزار یمنی شهید و بیش از ۲۰ هزار نفر زخمی شده اند و ۴۱۲ ساختمان و مرکز بهداشتی و درمانی ویران شده است.

این وزارت خانه افزوده است: بر اثر تجاوزات سعودی ها به یمن طی دو سال گذشته ۴۵۴۱ کودک و ۳۵۵۱ زن و ۲۰۶۱۹ مرد شهید یا زخمی شده اند. در پی محاصره یمن، دستیابی به ۵۰ نوع داروی سرطان در بازارهای یمن وجود ندارد و این داروها در بازار موجود نیست. درخواست می کنیم که تجاوز یه یمن متوقف و محاصره هوایی، زمینی و دریایی رفع گردد و فرودگاه های یمن نیز برای نجات جان بیماران بازگشایی شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.