ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 17516
  • ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :
سوادسلامت در یزد رضایت‌بخش نیست/شیوع چاقی در بین زنان و مردان یزد

سوادسلامت در یزد رضایت‌بخش نیست/شیوع چاقی در بین زنان و مردان یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، محمدحسن لطفی امروز در نشستی خبری به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: لازم است اقدامات مناسب در ارتباط با سواد سلامت مردم انجام شود تا هر یک از شهروندان نسبت به افزایش شاخص‌های سلامت اقدامات لازم را انجام دهند. وی با اشاره […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، محمدحسن لطفی امروز در نشستی خبری به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: لازم است اقدامات مناسب در ارتباط با سواد سلامت مردم انجام شود تا هر یک از شهروندان نسبت به افزایش شاخص‌های سلامت اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات مردم در مورد بسیاری از بیماریها و عوامل بروز برخی بیماریها ناکافی است، عنوان کرد: باید تلاش کنیم با ارتقا سطح سواد سلامت مردم، شاخص های سلامت در یزد ارتقا پیدا کند.

لطفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه عامل بسیاری از بیماریها چاقی و تغذیه نامناسب است، عنوان کرد: ۱۴ درصد مردان و ۳۰ درصد زنان استان یزد اضافه وزن دارند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل بیماری مصرف دخانیات است که متاسفانه در استان یزد ۲۸ درصد مردان و دو درصد زنان سیگار می کشند و مصرف قلیان نیز در این استان نگران کننده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تغذیه نامناسب و استفاده بی رویه از فست فودها همچنین استفاده نکردن از مواد غذایی مفید را از دیگر عوامل بروز برخی بیماریها نظیر دیابت، فشار خون و … دانست.

لطفی همچنین عنوان کرد: استان یزد در زمینه مصرف فست فودها در رتبه ششم کشور قرار دارد و ۱۸ درصد مردان و ۱۴ درصد زنان این استان فست فود خورند.

وی با بیان اینکه استان در زمینه مصرف مناسب ماهی در رتبه ۱۹ قرار دارد، گفت: تنها چهار درصد مردان و زنان استان ماهی مصرف می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خاطر نشان کرد: ۳۴ درصد مردان و زنان استان به صورت مناسب میوه و سبزی مصرف می کنند و یزد در این بخش در رتبه ۲۶ قرار دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.