ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 17759
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
  • 92 بازدید
  • ارسال توسط :
اقدامات آمریکا برای تضعیف دولت سوریه عامل قدرت بخش داعش است

اقدامات آمریکا برای تضعیف دولت سوریه عامل قدرت بخش داعش است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، مرکز مشاوره و رایزنی «آی.اچ.اس مارکیت» (IHS Markit) مستقر در لندن در گزارش اخیر خود اعلام کرد که هر کوششی در راستای اقدام علیه دولت سوریه، داعش و سایر گروههای تروریستی را در این کشور خاورمیانه ای تقویت می […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، مرکز مشاوره و رایزنی «آی.اچ.اس مارکیت» (IHS Markit) مستقر در لندن در گزارش اخیر خود اعلام کرد که هر کوششی در راستای اقدام علیه دولت سوریه، داعش و سایر گروههای تروریستی را در این کشور خاورمیانه ای تقویت می کند.

این مرکز وضعیت کنونی [در سوریه] را «واقعیتی آزاردهنده» برای واشنگتن خواند.

داده های گردآوری شده توسط این مرکز نشان می دهد که ظرف یازده ماه گذشته، ۴۳ درصد از عملیاتهای نظامی گروه تروریستی داعش علیه نیروهای دولتی سوریه بوده است.

در مقابل، ۱۷ درصد از عملیات نظامی داعش در بازه زمانی یکم آوریل ۲۰۱۶ تا ۳۱ مارس ۲۰۱۷ علیه «معارضان به اصطلاح میانه رو» سوری بوده است که از پشتیبانی آمریکا برخوردارند، و ۴۰ درصد الباقی نیز مربوط به درگیریها میان این گروه تروریستی با گروههای شورشی رقیب بوده است.

«کولامب استراک» تحلیل گر ارشد مسائل خاورمیانه در مرکز آی اچ اس مارکیت همچنین گفت: «این مسئله که هر اقدام و عملیات نظامی آمریکا در راستای تضعیف دولت سوریه سهواً [!] به نفع گروه تروریستی داعش و سایر گروههای جهادگرای افراطی تمام می شود، واقعیتی آزاردهنده است».

استراک در ادامه افزود: «هنگامی که نیروهای مورد حمایت آمریکا رقه را محاصره می کنند، داعش در اطراف پالمیرا و سایر بخشهای استانهای حمص و دیرالزور با دولت سوریه درگیر جنگی شدید می شود».

طبق اظهارات این تحلیل گر، تضعیف نیروهای دولت سوریه ممکن است باعث انتقال تروریستها از بیابان به مناطق مسکونی در غرب این کشور شود؛ انتقالی که شهرهایی همچون دمشق و حمص را در معرض خطر قرار خواهد دهد.

گفتنی است واشنگتن که خواهان برکناری «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه از مسند قدرت است، سالها از طریق تأمین بودجه و تسلیحات از «معارضان به اصطلاح میانه رو سوری» حمایت کرده است. شورشیان پول، آموزش و مهماتی همچون موشکهای ضدتانک «تاو» (TOW) دریافت کرده اند که از سوی آمریکا، عربستان سعودی، قطر و متحدان آمریکا تأمین مالی می شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.