ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 18002
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۹:۲۲
  • 96 بازدید
  • ارسال توسط :
روایتی خواندنی از ماجرای استعفای قرنی پس از درگیری با بازرگان

روایتی خواندنی از ماجرای استعفای قرنی پس از درگیری با بازرگان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، امیر سرتیپ دوم سیدحسین محمدی ودود پژوهشگر و نویسنده ارتشی حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع پرس، در خصوص امیر سپهبد شهید «محمد ولی قرنی» نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: تیمسار […]

شهید قرنیبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، امیر سرتیپ دوم سیدحسین محمدی ودود پژوهشگر و نویسنده ارتشی حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع پرس، در خصوص امیر سپهبد شهید «محمد ولی قرنی» نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: تیمسار قرنی در رژیم پهلوی از سران ارتش شاهنشاهی بود، که در آن دوران بر ضد شاه قیام کرد و در پی آن اقدام توسط ماموران شاهنشاهی دستگیر و ضمن اخراج از ارتش به زندان و مجازات‌های سنگینی محکوم شد؛ اما پس از گذشت مدت زمانی قرنی بخشیده و از زندان آزاد شد.
 
وی افزود: قرنی پس از آزادی از زندان به حمایت‌ از هسته‌های مقاومت ارتشی‌های حزب اللهی پرداخت. این هسته‌ها به گونه‌ای فعالیت داشتند که ارتباطشان با همدیگر تنها توسط چند نفر معدود انجام می‌شد و هر هسته از هسته‌های دیگر اطلاعاتی نداشتند. ایشان در هدایت و به وجود آوردن ارتباط بین این هسته‌ها نقش موثری داشت.
 
امیر محمدی ودود در ادامه تصریح کرد: امام خمینی (ره) که در اندیشه تشکیل حکومت اسلامی در کشور ایران بود، به ایجاد ارتشی برای این حکومت نیز می‌اندیشید لذا قرنی که با نهضت امام خمینی (ره) همراه بود و با بدنه روحانیون انقلابی ارتباط داشت، مامور شد تا مقدمات شکل‌گیری و یا تحول ارتش به ارتشی اسلامی و انقلابی به وجود بیاورد.
 
این پژوهشگر ارتشی تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی گفت: با اوج گرفتن نهضت امام خمینی (ره) در سال‌های 56 و 57 و حضور گسترده مردم در تظاهرات خیابانی علیه رژیم ستمشاهی، شهید قرنی به آگاه‌سازی نیروهای ارتشی پرداخت تا با نهضت همراه شوند.
 
وی اضافه کرد: پس از اینکه امام خمینی (ره) به کشورمان بازگشت، وی در مدرسه رفاه که محل استقرار امام بود به دستور شورای انقلاب، کمیته‌ ارتش را تشکیل داد و آن را سرپرستی کرد و سپس با پیشنهاد شهید مطهری به امام و شناختی که بازرگان از وی داشت، امیر قرنی به عنوان اولین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.
 
امیر محمدی ودودی گفت: چند روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بودیم که ناآرامی‌هایی در گوشه و کنار کشور به وجود آمد و گروهک‌های ضد انقلاب در کردستان اعلام خودمختاری کردند. شهید قرنی به همراه امیر فلاحی به گارد سابق رفتند و 500 نفر داوطلب از جمله شهیدان کلاهدوز و هاشمی را جمع کردند و با حکم امام خمینی(ره) عازم کردستان شدند تا کردستان را از سقوط نجات بدهند. در آن بین بازرگان و نهضت آزادی می‌خواستند که امتیازاتی را به گروهک‌ها بدهند اما شهید قرنی مخالف این اقدام بود لذا با بازرگان به مدت زیادی بحث کرد و در نهایت گفت اگر اینگونه است من استعفا می‌دهم و پس از سی و چند روز قبول مسئولیت در جایگاه ریاست ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران، استعفا داد.
 
وی در پایان عنوان کرد: و در نهایت این امیر سرافراز ارتش در حالی که در منزل خود در حال نقاشی بود، توسط  گروهک فرقان ترور شد و به شهادت رسید.

/

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.