ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 18013
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
  • 78 بازدید
  • ارسال توسط :
نقش شهید کریمی در راه‌اندازی «گشت ثارالله» برای مقابله با ترورهای منافقین در اوایل انقلاب

نقش شهید کریمی در راه‌اندازی «گشت ثارالله» برای مقابله با ترورهای منافقین در اوایل انقلاب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوله بار؛ «محمد کریمی» برادر کوچک شهید کریمی در گفتگو با خبرنگار کوله بار، ابتدا از روزهای نوجوانی این شهید گفت:در دوران نوجوانی،در کنار تحصیل، کار می کرد. در مدرسه شبانه درس خواند و دیپلم  گرفت و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوله بار؛ «محمد کریمی» برادر کوچک شهید کریمی در گفتگو با خبرنگار کوله بار، ابتدا از روزهای نوجوانی این شهید گفت:در دوران نوجوانی،در کنار تحصیل، کار می کرد. در مدرسه شبانه درس خواند و دیپلم  گرفت و بعضی از خطبه های نهج البلاغه را از حفظ بود.مدام مرا توصیه به نماز اول وقت و احترام به مادرم می کرد.

  وی به فعالیت های انقلابی حاج داوود اشاره کرد:قبل از پیروزی انقلاب، یک مغازه تراشکاری در شهر ری داشتیم. حاجی در این مغازه دستگاه چاپ داشت. گاهی مغازه را می بست و مخفیانه اعلامیه های امام (ره) را در آنجا چاپ می نمود و در میان مردم پخش می کرد. حاج داوود و شوهر خواهرم «شهید محمود بشر حق» در گروه فجر اسلام با هم همکاری داشتند .   برادر شهید، درباره نقش شهید کریمی در واقعه 15خرداد 42 هم توضیحاتی داد:حاج داوود در راهپیمایی 15خرداد حضور داشت. آن روز تا موقع غروب به خانه برنگشت. مادرم مدام بی قراری می کرد. هنگام غروب با لباس های خونی به خانه برگشت. او در درگیری با ماموران حکومتی زخمی شده بود.   کریمی از فعالیت های مذهبی این شهید بزرگوار یادی کرد و افزود:حاج داوود در هیئت های مذهبی نازی آباد حضور فعالی داشت. هر سال با فرارسیدن دهه محرم، هیئتی در محله مان برپا می کرد.می خواست با برپایی این هیئت ها، مردم را با مبانی فکری امام حسین (ع) و قیام عاشورا بیشتر آشنا کند.   وی خاطر نشان کرد:بعد از انقلاب، با هم وارد کمیته نازی آباد شدیم. حاج داوود در کمیته، کار عملیات مبارزه با مواد مخدر، برخورد با اراذل و اوباش،درگیری با منافقین و … را انجام می داد. مدتی در نازی آباد کار گزینش سپاه را انجام می داد. او در دفتر هماهنگی تشکیل سپاه، برای تعیین فرمانده هان سپاه در شهر ها نظر می داد.   از محمد کریمی درباره دوران فرماندهی حاج داوود در منطقه 10سپاه پرسیدیم: زمانی که فرمانده منطقه 10 سپاه تهران بود، منافقین ترور های زیادی را در تهران انجام می دادند. حاج داوود در آن شرایط، حفاظت از شخصیت های سیاسی را به عهده گرفت و «گشت ثارالله» را راه انداخت. وی با تشکیل گردان های رزمی، فعالیت سپاه را منسجم تر کرد. وی تاکید کرد:رفتارش با مادرم توام با احترام بود. گاهی برای نشان دادن علاقه اش، پای مادر را می بوسید. مدام از مادرش می خواست تا برایش دعای شهادت کند. سرانجام هم به این آرزویش رسید.   برادر شهید کریمی در پایان ابراز داشت: گاهی حاج داوود به خوابم می آید. یک بار پیکرش را در جایگاه بلندی دیدم. ان شاء الله که مقام اخروی اش بلند و متعالی باشد. من از دوران کودکی تا شهادتش، چیزهای زیادی از او آموختم، امیدورام روحش با روح شهیدان صدر اسلام محشور گردد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.