ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 18380
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۵:۰۸
  • 90 بازدید
  • ارسال توسط :
اجلاسیه شهدای شاهرود آغاز شد/ شهدا فطرت انسان را بیدار می‌کنند

اجلاسیه شهدای شاهرود آغاز شد/ شهدا فطرت انسان را بیدار می‌کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، مقر شهید طهرانی مقدم شاهرود موسوم به میدان حسینی شاهرودی شامگاه سه‌شنبه میزبان مراسم معنوی بود که هزاران نفر را با یکنوا به‌سوی خود فراخواند و بی‌شک یادواره یک‌هزارم شهید شاهرود، یادآوری یاد و خاطره شهدا، دلاوری‌ها و جانبازی‌های مردانی است که امروز آرامش و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، مقر شهید طهرانی مقدم شاهرود موسوم به میدان حسینی شاهرودی شامگاه سه‌شنبه میزبان مراسم معنوی بود که هزاران نفر را با یکنوا به‌سوی خود فراخواند و بی‌شک یادواره یک‌هزارم شهید شاهرود، یادآوری یاد و خاطره شهدا، دلاوری‌ها و جانبازی‌های مردانی است که امروز آرامش و امنیت خود را مدیون آن‌ها هستیم، این روزها شاهرود حال و هوای دوران دفاع مقدس را دارد و آماده پذیرایی از همه عاشقان از سرتاسر استان سمنان خواهد بود.

ایجاد ۸۰ غرفه در نمایشگاه اجلاسیه دوسالانه شاهرود 

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود در حاشیه افتتاح دومین اجلاسیه دوسالانه شهدای شهرستان شاهرود در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه اجرای این مراسم به ایجاد نشاط اجتماعی و پرورش روح معنوی در جامعه کمک می‌کند، ابراز داشت: اجلاسیه دوسالانه شهدا شامل بخش نمایشگاه و اجرای بزرگ‌ترین نمایش میدانی در کشور است که باید گفت نمایشگاه اجلاسیه شهدا در دو هزار مترمربع مسقف و در ۳۶غرفه ستادهای یادواره شهدا، ۳۶غرفه ارائه توانمندی موسسه‌ها و نهادهای فرهنگی، پنج غرفه مختص به کودک و نوجوان و هشت غرفه به فروش و عرضه محصولات فرهنگی و درمجموع ۸۰ غرفه آماده پذیرایی از مهمانان خواهد بود.

سرهنگ حمید دامغانی بابیان اینکه برای برگزاری این نمایش ۱۳۰ هنرمند بومی دعوت به کار شدند و ۷۰ هنرمند نیز از سوی گروه هنری مهنا (مرکز هنرهای انقلاب اسلامی) به شاهرود آمده‌اند، تصریح کرد: مهم‌ترین برنامه اجلاسیه دوسالانه شهدا برگزاری نمایش فصل شیدایی، با استفاده از هنر نمایش، جلوه‌های ویژه و تصویر، تحولات تاریخ از آدم تا حضرت ولیعصر(ع) را به نمایش می‌گذارد که طی ۱۰ شب از پنجم لغایت ۱۵اردیبهشت‌ماه سال جاری بر روی صحنه خواهد رفت.

وی بابیان اینکه محور اجلاسیه دوسالانه شهدا شامل دفاع مقدس، شهدا، جنگ نرم و اقتصاد مقاومتی است، افزود: ۱۳کمیته شامل کمیته حمل نقل، پشتیبانی، انتظامات، تبلیغات و روابط عمومی برای این اجلاسیه در نظر گرفته‌شده که روند اجرای این رویداد فرهنگی را مدیریت می‌کنند که بی‌شک برگزاری اجلاسیه شهدا می‌تواند با ایجاد رعب و وحشت در دل دشمن آن‌ها را به عقب براند لذا حضور پرشور مردم در این مراسم می‌تواند علاوه بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا به جهانیان نیز نشان دهد که ما ملتی هستیم که تاآخرین‌نفس بر مواضع خود ایستاده‌ایم.

اجرای اجلاسیه شهدا در ۲۲ هکتار فضا 

معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه در برگزاری این مراسم همه دستگاه‌های اجرایی، دولتی، نظامی و انتظامی مشارکت دارند، ابراز داشت: آرامش و امنیت دو نعمت بزرگ هستند و برگزاری این اجلاسیه می‌تواند افرادی را که در جامعه امروز مسبب این دو نعمت در ایران اسلامی هستند را به نسل جدید معرفی کند.

سید محمدرضا هاشمی در ادامه تصریح کرد: فضاسازی از دو میدان امام رضا (ع) و امام حسین (ع) به سمت میدان حسینی و ابتدای محل برگزاری اجلاسیه انجام‌شده و برگزاری دوسالانه اجلاسیه شهدا می‌تواند افق روشنی در شهرستان را به نمایش قرار دهد که این ظرفیت و توانایی در شاهرود وجود دارد که بتواند هرسال این مراسم را به نسبت سال‌های قبل باشکوه هرچه بیشتر برگزار کند.

وی ضمن دعوت از عموم مردم برای حضور در اجلاسیه شهدای شاهرود و دیدن نمایش فصل شیدایی، افزود: برای اجرای این نمایش ۶۰ هزار مترمربع خاک‌برداری در ۲۲ هکتار زمین به انجام رسیده است که بزرگ‌ترین نمایش میدانی کشور با حضور ۱۳۰ هنرمند بومی و ۷۰ هنرمند کشوری به نام فصل شیدایی هر شب به معرض دید علاقه‌مندان می‌رسد که بازدید از نمایشگاه و دیدن این نمایش می‌تواند به دمیدن روح معنوی در جامعه کمک شایانی کند.

برگزاری یادواره شهدا فرصت ارزشمند برای ارتقا سطح فرهنگی جامعه

دادستان شهرستان شاهرود نیز از این مراسم به‌عنوان فرصت ارزشمند برای ارتقا سطح فرهنگی جامعه نام برد و ابراز داشت: مردم با حضور پرشور خود باید مجریان برگزاری این اجلاسیه را موردحمایت قرار دهند چراکه این حرکت فرهنگی در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال می‌تواند اقدامی در راستای تداوم اهداف شهدا منظور شود.

حسین رجبی در ادامه تصریح کرد: برگزاری اجلاسیه شهدا در حوزه پیشگیری از وقوع جرم تأثیر بسزایی خواهد داشت چراکه باید گفت حضور پرشور نسل جوان و نسل سوم و چهارم انقلاب در این‌گونه آیین‌ها می‌تواند به دستگاه قضایی در کاهش معضلات اجتماعی کمک شایانی کند.

وی افزود: نقش رسانه‌ها برای تداوم راه شهدا بسیار قابل‌توجه است و قطعاً خبرنگاران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نسل جوان تأثیرگذار هستند و هر چه بیشتر این مباحث انتشار پیدا کند حضور جوانان در این مراسم فعال‌تر خواهد بود.

شهدا فطرت انسان را بیدار می‌کنند

دبیر جبهه مردمی فرهنگی انقلاب اسلامی نیز در حاشیه بازدید از نمایشگاه اجلاسیه شهدا در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه ما هر آنچه از انقلاب و  ارزش‌های دینی داریم مدیون شهدا هستیم، ابراز داشت: اگر نسل جوان با شهدا و فرهنگ شهادت آشنا شوند مسلماً پویایی و تداوم انقلاب را شاهد خواهیم بود و همراهی گروه مهنا با برگزاری نمایش میدانی فصل شیدایی در این اجلاسیه که توسط جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تدارک دیده‌شده علاوه بر آشنایی نسل جوان بافرهنگ ایثار، شهادت و جانبازی با فلسفه خلقت نیز آشنا می‌شوند.

حجت‌الاسلام محمدحسن رستمیان در ادامه تصریح کرد: انسان‌ها با فطرت آفریده شدند و شهدا با دلاوری‌های خود آن را در بطن جامعه زنده می‌کنند که درواقع می‌توان گفت انس با شهدا فطرتی که در وجود انسان‌ها نهفته است را بیدار و آشنایی و روشن شدن چراغ فطرت انسان را در مسیر بندگی خدا رهنمود می‌کند.

وی افزود: اجرای گروه نمایشی مهنا کار بسیار بزرگی است که برای نخستین بار در استان سمنان اجرا می‌شود و در حاشیه بازدید از نمایشگاه شاهد حضور و استقبال باشکوه از اقشار مختلف مردم هستیم و امیدواریم مردم با حضور خود نه‌تنها در این اجلاسیه بلکه در کارزار انتخابات همواره در مأیوس کردن دشمنان انقلاب و نظام کوشا باشند.

پیام اجلاسیه دست رد بر سینه دشمنان است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه شاهرود نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، برگزاری این مراسم را نماد بزرگی از فرهنگ بزرگ ایثار و شهادت شاهرود برشمرد و ابراز داشت: مردم این خطه همواره تابع ولایت‌فقیه و حمایت‌کننده انقلاب اسلامی در خط مقدم حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های ایران اسلامی تلاش کردند و اجلاسیه شهدا بیانگر همه ایثارگری‌هایی است که مردم این شهرستان طی سال‌های انقلاب برای آرامش و امنیت ما به یادگار گذاشتند.

حجت‌الاسلام علی شریفی بابیان اینکه اجرای نمایش فصل شیدایی در گرایش اخلاق‌مداری جامعه مؤثر خواهد بود، تصریح کرد: دستاوردهای فرهنگ ناب انقلابی که امروز نقش اساسی را در برگزاری نمایشگاه دوسالانه شهدا ایفا می‌کند فرصت ارزشمندی است تا مردم از مکتب توحیدی بیشتر بهره‌مند شوند.

وی افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند با پیام‌رسانی‌های به‌موقع خود مردم را به‌سوی دیدار از اجلاسیه دعوت کنند چراکه دشمن همواره می‌کوشد تا با ایجاد تفرقه و اختلاف در بین گروه‌های مختلف به اهداف شوم خود دست یابد که حضور پرشور مردم با همدلی وحدت همه‌جانبه مشت محکمی بر سینه بیگانگان و دشمنان نظام خواهد بود.

شهر بسطام ۸۴ شهید به انقلاب تقدیم کرده است

شهردار بسطام نیز در حاشیه بازدید از اجلاسیه دوسالانه شهدا در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه برگزاری این مراسم روح معنوی را در جامعه زنده می‌کند، ابراز داشت: برگزاری اجلاسیه شهدا به نسل چهارمی که انقلاب و دوران دفاع مقدس را ندیدند فرهنگ شهادت و دلاوری‌های شهدا را معرفی می‌کند و این ازجمله افتخارات نسل جدید محسوب خواهد شد و ادامه‌دهنده نسلی خواهد بود که برای کشورش حماسه خلق کرده است.

محمدعلی یعقوبیان بابیان اینکه شهر بسطام ۸۴شهید را تقدیم انقلاب کرده است، تصریح کرد: با نگاهی به تاریخ به‌روشنی می‌توان دریافت افراد بسیاری بودن که توانستند اقدامات مؤثری در جامعه انجام دهند، امیرکبیر، بزرگان دینی و شهدا الگوی جوانان ما محسوب می‌شوند.

وی افزود: با معرفی عملکرد خوب و ایجاد جاذبه می‌توان راه شهدا را به نسل جدید نشان داد و باید گفت برگزاری اجلاسیه شهدا کمک می‌کند که هر آنچه جزو افتخارات ایران محسوب می‌شود را در جامعه مطرح و بیشتر این موارد را در جامعه روشنگری کنیم.

نخستین دوسالانه اجلاسیه شهدای شاهرود از پنجم لغایت ۱۵ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۷ پذیرای علاقه‌مندان است و همچنین گروه نمایشی فصل شیدایی از ساعت ۲۰:۳۰ در محل ضلع شمالی میدان حسینی شاهرود به روی صحنه خواهد رفت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.