ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 18405
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۶:۳۲
  • 84 بازدید
  • ارسال توسط :
به زودی تلسکوپ خورشیدی به رصد خانه دانشگاه شهید باهنر کرمان می آید

به زودی تلسکوپ خورشیدی به رصد خانه دانشگاه شهید باهنر کرمان می آید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دانشجوآزاد  اولین نشست نجوم به مناسبت روز نجوم، به همت انجمن تخصصی نجوم دانشگاه شهید باهنر کرمان در محل سالن سمینار دانشکده فیزیک دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضورپروفسور فاطمی؛ پدر نجوم کرمان، دکتر دوست محمدی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دانشجوآزاد  اولین نشست نجوم به مناسبت روز نجوم، به همت انجمن تخصصی نجوم دانشگاه شهید باهنر کرمان در محل سالن سمینار دانشکده فیزیک دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضورپروفسور فاطمی؛ پدر نجوم کرمان، دکتر دوست محمدی عضو هیات علمی دانشگاه و مشاور انجمن و همچنین جمع کثیری از استادان و دانشجویان این بخش برگزار شد.

    دکتر فاطمی؛ پدر علم نجوم کرمان در بیان مسائلی پیرامون رازهای نجوم در قرآن بیان داشت: یکی از کاربردهای مهم نجوم، خداشناسی است و با اشاره به ۱۷ آیه از قرآن کریم عظمت و معجزه ی قرآن را آشکار ساخت.

  وی اظهار داشت: اگر در قرآن کریم تامل کنیم به تمامی فعالیت‌هایی که دانشمندان طی چندین قرن و به صورت پله به پله کشف کرده اند به صورت یکجا پی خواهیم برد.

دکتر فاطمی خاطر نشان کرد که معجزه های قرآن کریم را می توان از بعدهای مختلف به صورت واضح مشاهده کرد که یکی از این بعدها، نجوم است.

  یکی دیگر از مسائل مورد تأکید و تأمل دکتر فاطمی اشاره قرآن کریم به هفت آسمان و هفت جهان بود که ۱۴ قرن پیش با وجود جهل نجومی و حتی جهل فکری به پیامبر  اسلام وحی و نازل شده است که امروزه پس از تلاش‌های چندین قرن دانشمندان در زمینه نجوم به اثبات وجود رسیده است و این امر در زمان ما بسیار بعید و قابل تامل است و مستلزم فکر و اندیشه بسیاری است. اینها همه نشانه هایی است که نباید به آسانی از کنارشان عبور کرد و فقط با تامل و نگرش قوی به کتاب آسمانی می توان به این علم نزدیک شد.

  در ادامه دکتر دوست محمدی؛ مشاور انجمن نجوم، اطلاعاتی پیرامون مکان مناسب جهت راه اندازی رصدخانه‌ای در استان کرمان ارائه داد و اظهار امیدواری کرد که به زودی این رصدخانه با بهترین امکانات نجومی و در بهترین موقعیت جغرافیایی احداث خواهد شد.

  به گفته دکتر دوست محمدی و تلاش‌های مکرر ایشان و دکتر فاطمی بهترین مکان جهت راه اندازی این رصدخانه حوالی شهر بافت؛ در ارتفاعات شیرینک، بیدخون، مادون و ساردوئیه با ارتفاعی نزدیک ۳۰۰۰متر از سطح دریا است که به قدرت می‌توان گفت قویترین جو را جهت رصد ستارگان داراست.

  وی  همچنین نوید داد که به زودی تلسکوپ خورشیدی در رصد خانه دانشگاه قرار خواهد گرفت و کاربری این رصدخانه به سمت کاربری خورشیدی پیش خواهد رفت تا دانشجویان در هر مقطع تحصیلی بتوانند تحقیقات نجومی خود را به راحتی در این رصد خانه به انجام برسانند.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

   گفتنی است، در حاشیه این سمینار نمایشگاه عکس‌ها و پخش فیلم‌های نجومی صورت گرفت و در پایان دانشجویان پرسش‌های خود را در زمینه نجوم از دکتر دوست محمدی پرسیدند.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.