ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 18441
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۷:۵۸
  • 572 بازدید
  • ارسال توسط :
سالروز تشییع نمادین پیکر شهید برونسی به عنوان روز “بسیج کارگری” انتخاب شد

سالروز تشییع نمادین پیکر شهید برونسی به عنوان روز “بسیج کارگری” انتخاب شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور،9 اردیبهشت به مناسبت سالروز تشییع و تدفین نمادین سردار شهید عبدالحسین برونسی، روز بسیج کارگری نام گذاری شده است. کارگر بسیجی سهم بزرگی در آفرینش انقلاب اسلامی، پایداری نظام […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور،9 اردیبهشت به مناسبت سالروز تشییع و تدفین نمادین سردار شهید عبدالحسین برونسی، روز بسیج کارگری نام گذاری شده است.

کارگر بسیجی سهم بزرگی در آفرینش انقلاب اسلامی، پایداری نظام و دفع تهدیدات مختلف علیه کشورمان داشته‌اند، در واقع کارگر بسیجی کسی است که در دوران اختناق، ‌شاهنشاهی با وجود همه مشکلات معیشتی به میدان آمد و علاوه بر شرکت در تظاهرات علیه رژیم، در صف اول مبارزات با بستن شیرهای صادرات نفت کمر رژیم را شکست.

«بزرگداشت روز کارگر، این ستون فقرات استقلال کشور و این اسطوره سرنوشت ساز و رهایى بخش از وابستگى ها و پیوستگى ها، وظیفه اى است ملى و اسلامى و همگانى.

طبقه شریف کارگر… بعد از تجاوز عمال اجانب به خاک میهن عزیز، ثابت کرد که قادر است با خواست خداوند متعال کشور عزیز را با کوشش شبانه روزى از وابستگى نجات دهد و مشت قدرتمند گره کرده خود را بر دهان یاوه گویان و تبلیغاتچیان خارج و تفاله هاى وابسته مزدور داخل کوبد و دست رد به سینه منحرفان و منافقان وابسته به چپ و راست با قدرت هر چه بیشتر بزند». (بخشى از پیام امام خمینى به مناسبت روز جهانى کارگر 10/2/60 ؛ صحیفه نور، ج14، ص209)

«پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله به اینکه دستور بدهند مردم باید کار و تلاش بکنند اکتفا نمى کردند؛ ایشان با روش هاى مختلف، روحیه کار و تلاش را در مردم زنده مى کردند». (حدیث ولایت،ح 2، ص 250)

اسلام به کار و کارگر ارزش بسیار والایی داده است، به گونه ای که کار کردن را بزرگترین عبادت ها و وسیله ای برای تقرب به پروردگار شمرده است. در اسلام کارگر شهید زنده و کارگری شغل انبیاست و از راه کسب و کار می توان به بهشت برین رسید. قرآن مجید کار کردن را با ارزش می داند و می فرماید «نیست برای انسان، مگر بازتاب عمل و واکنش کارش. پس به پاداش کاملتری خواهید رسید.» (نجم: 40 و 41)
از سوی دیگر بی کاری و تن آسایی صفاتی هستند که در ادبیات دینی، با نفرت و نکوهش از آنها یاد شده است. در اسلام کار به عنوان یک دستور دینی واجب است. در روایتی از پیامبر گرامی اسلام آمده است «تلاش د رجهت کسب روزی حلال، بر هر زن و مرد مسلمان واجب است.»

داشتن درآمد بیشتر، از درآمد کمتر مطلوبتر است، زیر با مازاد درآمد می توان به انجام کارهای نیک و پسندیده اقدام کرد. آدمی باید با کمک به هم نوعان روح دیگر خواهی را در خود تقویت و دست تهی دستان و افتادگان را بگیرد. بدین منظور امام علی علیه السلام در گرمای سوزان عربستان تعداد زیادی چاه و قنات احداث کرد. نخلستانی با هزاران درخت خرما آباد کرد و زمین های بسیاری را زیر کشت برد. بعضی از قنات ها و زمین های آباد را که خود احداث و زیر کشت برده بود، وقف نیازمندان کرد.

همچنین آن امام دلسوز، از حاصل دست رنج خود افراد بسیاری را از اسارت و بندگی نجات داد و آزادی را به آنان بازگرداند.
بنابراین، با توجه به روش و سیرة ائمه معصومین علیه السلام، کار و تلاش از صفات پسندیده و مایة رستگاری انسان و پیشرفت، جوامع انسانی است. لذا فرصت را مغتنم شمرده یازدهم اردیبهشت ماه روز کار و کارگر را به همة کارگران متعهد، پرتلاش و دلسوز میهن اسلامیان تبریک و تهنیت عرض می نمائیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.